تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

نهمین وزیر هم دولت نهم را ترک کرد

محمود احمدی‌نژاد در جدیدترین تغییرات کابینه خود، وزیر راه و ترابری را به همراه سه استاندار از سمتشان برکنار کرد.

قرار است سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در روز‌های آینده از سمت خود برکنار شود.

محمد رحمتی نهمین وزیر دولت احمدی‌نژاد است که کابینه را ترک می‌کند.

خبرگزاری فارس امروز یکشنبه به نقل از رییس‌جمهور ایران اعلام کرد که حمید بهبهانی به عنوان سرپرست وزارت راه و ترابری منصوب شده است.

حمید بهبهانی دکترای راه و ساختمان از دانشگاه فلوریدای آمریکا دارد و استاد دانشگاه علم و صنعت تهران است.

احمدی‌نژاد که پس از جلسه هفتگی دولت در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، احتمال تغییرات بیشتر در ترکیب کابینه را مردود ندانست و گفت: «باید بگویم یک سری مسائل در کشور ما بی‌جهت تبدیل به تابو شده‌اند و باید این مسائل از بین برود و در واقع کنار گذاشته شود و به مسائل عادی تبدیل شود.»

امروز هم‌چنین اعلام شده که استانداران استان‌های بوشهر، مرکزی و کرمان از سمت خود برکنار شده‌اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، هیأت دولت حبیب‌الله ده‌مرده، ابوطالب شفقت و علی اکبر شعبانی‌فر را به ترتیب به عنوان استانداران جدید استان‌های کرمان، بوشهر و مرکزی معرفی کرد.

این در حالی است که خبرگزاری فارس امروز به نقل از منوچهر متکی وزیر امور خارجه از برکناری قریب‌الوقوع سخنگوی وزارت خارجه خبر داده است.

بر اساس قانون اساسی ایران، در صورتی که بیش از نیمی از ترکیب کابینه عوض شود، کابینه دولت به رأی اعتماد دوباره مجلس نیاز دارد.

برخی از وزرای برکنار شده، از محمود احمدی‌نژاد به خاطر سیاست‌هایش به ویژه رسیدگی به مسائل اقتصادی کشور به شدت انتقاد کرده‌اند.

احمدی‌نژاد چند ماه پیش نیز وزرای کشور و اقتصاد ایران را برکنار کرد. آن‌ها پس از برکناری از احمدی‌نژاد به شدت انتقاد کردند.

رحمتی تنها وزیر دولت نهم بود که از کابینه دوم محمد خاتمی، رییس‌جمهور اصلاح‌طلب سابق ایران به کابینه احمدی‌نژاد راه یافته بود.

محمد سعیدی‌کیا وزیر مسکن و شهرسازی دولت احمدی‌نژاد نیز در سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ وزیر جهاد‌سازندگی دولت اول آقای خاتمی بود.

پیش از این، هشت وزیر وزارت‌خانه‌های کشور، نفت، اقتصاد، صنایع و معادن، آموزش و پرورش، دادگستری، رفاه و تعاون به همراه مقامات دیگری چون رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، رییس کل بانک مرکزی و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، کابینه محمود احمدی‌نژاد را ترک کرده بودند.


در همین رابطه:
وزیر کشور ایران برکنار شد
جانشینان وزرای اقتصاد و کشور معرفی شدند
دانش‌جعفری دلایل برکناری‌اش از وزارت اقتصاد را اعلام کرد

نظرهای خوانندگان

رحمتي تنها وزيري نبود كه در كابينه دولت خاتمي حضور داشت، سعيدي كيا هم وزير مسكن كابينه اول خاتمي بود. مظاهري هم در كابينه خاتمي بود.

---------------------------------------------------
زمانه: سپاس از تذکر شما
سوء تفاهم پیش آمده، رفع شد.

-- تير هشتاد و هفت ، Jul 13, 2008 در ساعت 05:31 PM

طبق قانون اساسی اگر بیش از نیمی از اعضای کابینه دولت عوض شوند دولت دیگر اعتبار ندارد و باید مجددا از مجلس رای اعتماد بگیرد تا بتواند به کار خود ادامه دهد.
چرا کسی این را یادآور مردم نمی شود؟

-- بی نام ، Jul 13, 2008 در ساعت 05:31 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)