تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

وزیر کشور ایران برکنار شد

محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری ایران، مصطفی پورمحمدی، وزیر کشور را پس از چند هفته شک و تردید ناشی از تنش‌های سیاسی تغییر داد و مهدی هاشمی از افراد وفادار به خود را به‌جای وی برگزید.

پیشتر از محمد‌رضا رحیمی رئیس دیوان محاسبات کشور به عنوان سپرست وزارت کشور نام برده می‌شد.

در مورد برکناری آقای پورمحمدی که از محافظه‌کاران نزدیک به آیت‌الله خامنه‌ای است، هنوز توضیحی داده نشده است.

براساس نوشته روزنامه ایران، آقای احمدی‌نژاد چهارشنبه‌شب حکم مهدی هاشمی را صادر کرده‌است.

وی که معاون عمرانی وزارت کشور و رئیس ستاد تبصره ۱۳ بود، اکنون به عنوان سرپرست وزارت کشور منصوب شده است.

وی دومین وزیری است که از این ستاد راهی دولت می‌شود. پیشتر محرابیان نیز از ستاد تبصره ۱۳ به وزارت صنایع و معادن رفته بود.

در صورت اخذ رأی اعتماد مجلس، سیدمهدی هاشمی دومین وزیر کشور جمهوری اسلامی پس از علی‌محمد بشارتی است که در کسوت روحانیت نیست.

بشارتی در کابینه دوم هاشمی رفسنجانی عهده‌دار وزارت کشور بود.

آقای احمدی‌نژاد اندکی پس از رسیدن به مقام ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۴ مهدی هاشمی را به عنوان وزیر رفاه معرفی کرد، اما مجلس که کنترلش در دست محافظه‌کاران بود به وی رأی اعتماد نداد.

تاکنون چند وزیر از جمله وزرای تعاون، معادن و فلزات، نفت، آموزش و پرورش، اقتصاد، دادگستری، صنایع و مقامات دیگری چون معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه، رئیس‌کل بانک مرکزی و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران، کابینه محمود احمدی‌نژاد را ترک کرده‌اند.


در همین رابطه:
تغییرات جدید کابینه آغاز شد
انتقاد محافظه‌کاران از تغییرات کابینه احمدی‌نژاد
"برکناری قریب‌الوقوع سه وزیر در ایران"
جانشینان وزرای اقتصاد و کشور معرفی شدند

نظرهای خوانندگان

با سلام تمام این ادمهای بیسواد باید از این مملکت بروند. درخت از ریشه پوسیدست. با تشکر

-- ساسان ، May 15, 2008 در ساعت 11:32 AM

شاید احمدی نژاد و یا کسانی فکر کنند که این اوست که این بر کناریها را تصمصیم می گیرد و اجرا می کند ولی اینها همه دسیسه های پشت پرده ی بیت رهبر معظم است تا اینها را برای حذف آینده یکدست کند. یعنی همه ی گناهان بگردن احمدی نژاد و باندش که دیگر یکدست شده اند بیفتد و آنها را به عنوان مقصر از کار برکنار کنند و گروهی « افضا طلب» ( این نامی ست که مردم کوچه و بازار به ب اصطلاح اصلاحطلبان ادهاند)بیاید و حالا یا اصلاحطلب راست یا اصلاحطلب چپ جایشان را بگیرد. وبعد هم همه ی نفرین ها را در حق احمدی نژاد و باندش سرازیر کنند. چنانکه احمدی نژاد هم در حق گذشته گان خود چنین کرده و می کند...و کسانی مثل پورمحمدی که از قصابان اوین بوده اند تا اندازه ای مبرا نشان داده شوند تا در جای دیگری بکار آیند. خداوند رحمت ایرانی کناد آنان که این رژیم را پایه نهادند. آری رحمت ایرانی!

-- بدون نام ، May 15, 2008 در ساعت 11:32 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)