تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

استقبال از سفر تیم‌های ورزشی ایران به آمریکا

ملی‌پوشان پینگ‌پنگ ایران بعد از ۲۰ روز حضور در آمریکا در حالی این کشور را به مقصد تهران ترک کردند که قرار است هفته آینده تیم‌ملی بسکتبال و تا پایان سال‌جاری میلادی تیم ملی فوتبال ایران برای انجام دیدار‌های دوستانه به ایالات متحده سفر کنند.

واحد مرکزی خبر وابسته به تلویزیون دولتی ایران، امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که هشت ملی‌پوش تیم پینگ‌پنگ ایران که برای حضور در رقابت‌های آزاد بین‌المللی آمریکا به این کشور سفر کرده بودند، شب گذشته بدون دستیابی به مقامی به تهران بازگشتند.

آن‌طور که واحد مرکزی خبر اعلام کرده است: «ملی‌پوشان زن و مرد پینگ‌پنگ ایران در مدت اقامت ۲۰ روزه خود در آمریکا اردوی مشترکی را نیز با پینگ‌پنگ بازان ملی پوش آمریکایی برگزار کردند.»

این در حالی است ک منابع خبری آمریکا اعلام کرده‌اند تیم ملی بسکتبال ایران قرار است هفته آینده برای برگزاری چند دیدار تدارکاتی راهی این کشور شود.

در صورت سفر ملی‌پوشان بسکتبال به آمریکا، این سومین تیم ملی ایران است که در دو ماه گذشته به ایالات متحده سفر می‌کند.

پیشتر در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری تیم ملی وزنه‌برداری ایران برای برپایی اردوی تداکراتی به این کشور سفر کرده بود.

تیم‌ملی پینگ‌پنگ ایران هم در تیرماه سال‌جاری برای شرکت در مسابقات به این کشور راهی این کشور شده بود.

در همین حال ویلیام برنز معاون وزیر امورخارجه آمریکا در امور سیاسی خبر سفر قریب‌الوقوع تیم بسکتبال ایران را تأیید و اعلام کرده است: «تیم بسکتبال ایران هفته آینده وارد آمریکا می‌شود.»

به‌گزارش خبرگزاری روسی نووستی، آقای برنز همچنین اظهار امیدواری کرده است که تیم ملی فوتبال ایران تا پایان سال دولت جورج بوش رئیس‌جمهوری آمریکا به این کشور سفر کند.

وی در این مورد گفت: «در هفته آینده در همکاری با انجمن ملی بسکتبال، ما ۲۵ نفر از تیم ملی بسکتبال ایران را برای شرکت در بازی‌های تابستانی لیگ این انجمن دعوت کرده‌ایم و ما همچنین امیدواریم که تا آخر سال، تیم فوتبال ایران را نیز به آمریکا بیاوریم.»

مقامات آمریکایی همچنین تأیید کرده‌اند سفر پینگ‌پنگ‌بازان ایرانی به این کشور با موافقت دولت جرج بوش صورت گرفته است.

تنش میان ایران و آمریکا بر سر ادامه غنی‌سازی اورانیوم از سوی تهران در ماه‌های اخیر شدت بیشتر یافته است.
ویلیام برنز پیشتر اعلام کرده بود که ایران می‌تواند برنامه هسته‌ای خود را داشته باشد، اما به شرطی که از چرخه کامل سوخت هسته‌ای امتناع کند و نیز برنامه‌اش مطابق قوانین بین‌المللی باشد.


در همین رابطه:
دیپلماسی بسکتبال میان ایران و آمریکا
تیم فوتبال ایران به آمریکا دعوت شد
میانجی‌گری دیوید بکام، بین ایران و امریکا

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)