تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«اشتراک نظر عراق و ترکیه علیه پ.ک.ک»

رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه روز پنج‌شنبه اعلام کرد که مقامات بغداد و کردستان عراق حمایت خود را از ترکیه علیه نیروهای حزب کارگران ترکیه (پ.ک.ک) به وی اعلام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نخست‌وزیر ترکیه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق، افزود: «دولت نوری المالکی و دولت محلی کردستان عراق از ما در برابر پ.ک.ک. اعلام حمایت کرده‌اند.»

وی تأکید کرد: «پ.ک.ک نه تنها تهدیدی برای عراق و ترکیه بلکه برای همه منطقه است. ما اجازه نمی‌دهیم چنین سازمانی روابط میان دو کشور را مسموم کند».

اردوغان افزود: «اراده مشترکی برای حذف این سازمان وجود دارد.»

گروگان‌گیری کوهنوردان آلمانی از سوی پ.ک.ک
بر پایه گزارش دیگری از خبرگزاری فرانسه، افراد مسلح کرد ترکیه روز پنج‌شنبه گروگان‌گیری سه شهروند آلمانی را در شرق ترکیه تأیید کردند.

حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک.) از طریق خبرگزاری فرات اعلام کرده است که آزادی این گروگان‌ها در قبال توقف «سرکوبی» افراد این حزب از سوی آلمان خواهد بود.

در بیانیه‌ای که در تارنمای خبرگزاری فرات، یکی از خبرگزاری‌های هوادار گروه پ.ک.ک. منتشر شده آمده‌است: «گردشگران آلمانی آزاد نخواهند شد مگر دولت آلمان اعلام کند که سیاست‌های خصمانه خود نسبت به مردم کرد و پ.ک.ک. را کنار گذاشته‌است.»

این سه گروگان در میان گروهی ۱۳ نفره از کوهنوردان آلمانی بودند که برای کوهنوردی به کوه آرارات آمده‌بودند. کوه آرارات در استان آغری ترکیه و در نزدیکی مرز ایران و ارمنستان قرار دارد.

ترکیه اعلام کرده که منطقه کوهستان آرارات بسته شده و مقامات ترکیه عملیاتی را برای رهایی این گروگان‌ها آغاز کرده‌اند.

«انفجار مین‌های پ.ک.ک.»
روز پنج‌شنبه همچنین انفجار چند مین زمینی در نزدیکی شهر شمدینان ترکیه منجر به زخمی شدن ۵ تن از نیروهای انتظامی ترکیه شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه کارگزاری این مین‌ها به گروه پ.ک.ک. نسبت داده می‌شود. شهر شمدینان در استان حکاری ترکیه است که هم‌مرز با ایران و عراق می‌باشد.


در همین رابطه:
توافق ایران و ترکیه برای برخورد با جدایی‌طلبان کرد
نشست امنیتی ایران و ترکیه برای برخورد با پژاک

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)