تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

چندین کشته در ریزش ساختمانی هفت طبقه در تهران

یک ساختمان هفت طبقه صبح امروز (دوشنبه) در شمال‌غرب تهران فرو ریخت و بر اثر آن احتمالاً بین سه تا ۱۹ نفر جان باختند.

درباره شمار کشته‌های این حادثه آمار مختلفی اعلام شده است و در حالی که خبرگزاری ایسنا و فارس در حالی از تائید مرگ حداقل چهارنفر خبر می‌دهد که رادیو دولتی ایران شمار کشته‌های این حادثه را 19تن اعلام کرده است.


تصویر عکاس آسوشیتدپرس از محل حادثه

بر اساس گفته‌های اهالی سعادت‌آباد، حدود ۱۰ الی ۱۲ کارگر صبح امروز مشغول تخریب این ساختمان بوده‌اند.

وب‌سایت تلویزیون دولتی ایران به نقل از سعید مرتضوی دادستان تهران هم اعلام کرد که تاکنون دستور بازداشت مهندس ناظر، پیمانکار، مالک ساختمان و پنج نفر از افرادی که براساس تحقیقات اولیه مقصر شناخته شده‌اند، صادر شده است.

به گفته محمد‌باقر قالیباف شهردار تهران، این ساختمان از یک ماه پیش در آستانه فرو ریختن بود، ولی ساکنان آن به هشدار‌های شهرداری برای تخلیه ساختمان توجه نمی‌کردند.

این در حالی است که واحد مرکزی خبر اعلام کرده است ساکنان ساختمان مذکور از چند ماه پیش به دلیل نشست یکی از ستون‌های ساختمان اقدام به تخلیه آن کرده بودند.


تصویر عکاس رویترز از محل حادثه

از سرنوشت کارگران دیگری که گمان می‌رود زیر آوار‌های این ساختمان مدفون شده باشند، اطلاعی در دست نیست و امدادگران سرگرم جستجو برای یافتن بازماندگان احتمالی این حادثه هستند.

مرتضوی افزود: «شهردار منطقه دو و شهردار ناحیه دو منطقه دو تهران نیز برای توضیح برخی مسائل به کلانتری دعوت شده‌اند.»

فرو ریختن ساختمان‌ها در تهران عمومیت ندارد، ولی بناهای قدیمی که در پایتخت ایران وجود دارند، از استحکام چندانی برخوردار نیستند.

به گفته اهالی محل، ساختمان مذکور به دلیل وجود قنات ریزش کرده است.

نظرهای خوانندگان

Sakhteman mirizad, zayanderoud khoshk mishavad, daneshjouyan zandani mishavand, baz ham sakhtemanha mirizand, Iran tahrim mishavad, fekre hamle be Iran hast, fekre tajzie Iran hast va hezaran chize degar. Che bayad kard?

-- Nam ، Jun 30, 2008 در ساعت 11:44 AM

والا ما خونمون همین بغله .این خونه خیلی وقته خالیه . اما هیچ وقت شهداری وقت نکرد خرابش کنه . همون 30 دقیقه اول . اعلام کردن که همه مردن . حالا تا دیشب منابع خبری می گفتن 4 نفر مردن

-- فراز ، Jul 1, 2008 در ساعت 11:44 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)