تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

جند‌الله از تیرباران دو پلیس دیگر خبر داد

شبکه تلویزیونی العربیه اعلام کرد که گروه مسلح جندالله دو پلیس دیگر ایران از ۱۶ پلیسی را که در گروگان دارد، اعدام کرده است.

این شبکه ماهواره‌ای مستقر در دوبی با اعلام این خبر به نقل از سخنگوی جندالله، به هویت کشته‌شدگان هیچ اشاره‌ای نکرد.

حبیب‌الله ده مرده، استاندار سیستان و بلوچستان امیدوار است، گزارش‌ها درباره تیرباران دو پلیس دیگر صحت نداشته باشد.

آقای ده‌مرده امروز (شنبه) به خبرگزاری ایسنا در این‌باره گفت: «از سوی گروگان‌گیران مواردی مبنی بر قتل گروگان‌ها اعلام شده است که معلوم نیست صحت داشته باشد.»

علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز خبر تیرباران دوتن از اعضای پلیس ایران بدست جندا‌لله را تائید نکرده است.

گروه جند‌الله به دولت ایران دو هفته دیگر مهلت داده که به درخواست این گروه در زمینه آزادی ۲۰۰ نفر از اعضای خود که می‌گوید از سوی دولت بازداشت شدند عمل کند.

اسماعیل احمدی‌مقدم رییس پلیس ایران اعلام کرده است به درخواست این گروه ترتیب‌ اثر نخواهد داد.

شبکه تلویزیونی العربیه یک هفته پیش خبر کشتن دو تن از این گروگان‌ها را گزارش کرده بود. این شبکه با نشان دادن صحنه‌های کوتاهی از دو نفر که چشم بسته به زانو نشسته بودند، اعلام کرد آن‌ها اندکی بعد اعدام شدند، اما صحنه اعدام را نشان نداد.

گروه جند‌الله در حالی از کشتن چهار نیروی پلیس خبر می‌دهد که تاکنون هیچ‌یک از مقامات امنیتی ایران حاضر به تائید آن نشده‌اند.

جنبش معروف به جند‌الله که عمده اعضایش بلوچ هستند چندین عملیات نظامی را در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داده و در حالی که ایران بارها اعلام داشته که قربانیان این عملیات افراد غیرنظامی هستند، جندالله مدعی است که فقط نظامیان و مسئولان دولتی را هدف قرار می‌دهد.

گروه جند‌الله وابسته به عبدالمالک ریگی متهم است که در دو سال اخیر چندین اقدام تروریستی در سیستان و بلوچستان مرتکب شده؛ راهبندان، کشتار مسافران در منطقه تاسوکی زابل، انفجار اتوبوس حامل کارکنان سپاه در زاهدان، انفجار بمب صوتی در مقابل استانداری سیستان و بلوچستان از مهم‌ترین اتهامات این گروه اعلام شده است.

ایران، شبه‌نظامیان جند‌الله به رهبری عبدالمالک ریگی را متهم می‌کند که به نفع سیا در ایران جاسوسی می‌کنند اما سیا هر گونه ارتباط مستقیم با این گروه را رد کرده است.

گروه جند‌الله در منطقه بلوچستان واقع در مرز ایران و پاکستان فعالیت می‌کند و تاکنون حملاتی را برضد تاسیسات نظامی و مقامات ایران در داخل این کشور انجام داده است.

در همین رابطه
تهدید «جندالله» به اعدام گروگان‌های ایرانی

اعدام یک عضو «جندالله» در سیستان و بلوچستان

تحویل ۹ عضو گروه جند‌الله به ایران

درگیری نیروهای نظامی ایران با جندالله

نظرهای خوانندگان

متاسفم که دولت ایران برای آزادی این سربازان کاری نمیکند.
دولت اسرائیل حتی برای اجساد سربازانش احترام قائل است و آنها را با اسیران حزب الله مبادله میکند.
آن وقت دولت ما خودش را به ... می زند و حتی حاضر نیست کشتن سربازان خود را تایید کند.

-- amin ، Jun 29, 2008 در ساعت 12:53 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)