تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تحویل ۹ عضو گروه جند‌الله به ایران

مهدی هاشمی سرپرست وزارت کشور دولت محمود احمدی‌نژاد از تحویل گرفتن قریب‌الوقوع 9 عضو گروه عبدالمالک ریگی از پاکستان خبر داد.

پیشتر شبکه خبری ای‌بی‌سی‌نیوز از تصمیم مقامات پاکستانی در تحویل شش عضو گروه جند‌الله که تهران آن‌ها را از عوامل سازمان سیا می‌داند به ایران خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی هاشمی که امروز (شنبه) در اولین کنفرانس خبری خود پس رسیدن به این مقام با خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: «ما اصل این موضوع که 9 نفر توسط پاکستان دستگیر شده‌اند را تائید می‌کنیم.»

وی اشاره‌ای به هویت این 9 نفر نکرد، اما گفت که برادر عبدالمالک ریگی یکی از این 9 نفر است. آقای هاشمی در عین حال گفت که عبد‌المالک ریگی در میان این 9 نفر نیست.

ایران، شبه‌نظامیان جند‌الله به رهبری عبدالمالک ریگی را متهم می‌کند که به نفع سیا در ایران جاسوسی می‌کنند اما سیا هر گونه ارتباط مستقیم با این گروه را رد کرده است.

گروه جند‌الله در منطقه بلوچستان واقع در مرز ایران و پاکستان فعالیت می‌کند و تاکنون حملاتی را برضد تاسیسات نظامی و مقامات ایران در داخل این کشور انجام داده است.

این گروه همچنین متهم است که در دو سال اخیر چندین اقدام تروریستی در سیستان و بلوچستان مرتکب شده است. راهبندان، کشتار مسافران در منطقه تاسوکی زابل، انفجار اتوبوس حامل کارکنان سپاه در زاهدان و انفجار بمب صوتی در مقابل استانداری سیستان و بلوچستان از مهمترین اتهامات آن‌ها اعلام شده است.

احتمال محاکمه این 9 نفر به جرم جاسوسی و اعدام آن‌ها نیز دور از ذهن نیست.

مقامات اطلاعاتی آمریکایی می‌گویند که گروه جند‌الله در تعقیب عوامل شبکه القاعده و جلوگیری از ورود آن‌ها به منطقه بلوچستان نقش مثبتی داشته‌اند.

غلام‌حسین محسنی اژه‌ای وزیر اطلاعات ایران می‌گوید که آمریکا پشت بسیاری از حوادث ایران است و «ما برای اثبات این ادعا مدارک بسیاری در اختیار داریم.»

در همین زمینه
اعدام دو عضو «گروه ریگی» در ایران

احتمال استرداد چند «جاسوس» به ایران توسط پاکستان

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)