تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

بوش: هر گزینه‌ای علیه ایران مد نظر خواهد بود

جورج بوش با اعلام این که همه گزینه‌ها برای جلوگیری از بلند پروازی‌های هسته ای تهران همچنان مطرح هستند، تهدید کرد در صورتی که ایران از غنی‌سازی اورانیوم دست برندارد تحریم‌های بیشتری علیه این کشور اعمال خواهد شد.

به گزارش رویترز بوش در کنفرانس خبری مشترکی با حضور آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به خبرنگاران گفت: «گزینه صدر اعظم آلمان و من، در درجه نخست حل و فصل مسئله هسته‌ای ایران از راه‌های دیپلماتیک است. با این حال همه گزینه‌ها به قوت خود باقی است و پیام ما به دولت ایران هم کاملاً واضح است.»


بوش در آلمان هم ایران را به تحریم بیشتر تهدید کرد/AP

براساس این گزارش، مرکل اما در سخنانی محتاطانه‌تر گفت که در صورتی که ایران همکاری نکند و از غنی‌سازی اورانیوم دست نکشد، او نمی‌تواند «مانع» دور بعدی تحریم‌ها علیه تهران باشد.

با این حال رویترز نوشت که با وجود اعلام حمایت متحدان اروپایی از سیاست‌های واشنگتن علیه تهران، آنها دوران پس از بوش را هم در نظر دارند.

آسوشیتدپرس نیز در گزارش مشابهی خبر داد که رئیس‌جمهور آمریکا در جریان کنفرانس خبری با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با این سخنان احتمال یک حمله نظامی علیه ایران را هرچند به عنوان آخرین گزینه تشدید کرد.

بوش هشدار داد که یک ایران مجهز به سلاح‌ هسته‌ای خطری برای صلح جهان خواهد بود و او برای جلب حمایت متحدان اروپایی خود جهت تحریم‌ها تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری‌ها مرکل گفت که جامعه جهانی اتفاق نظر دارد که تحریم‌های سازمان ملل مؤثر بوده است و مهم است که تمام تحریم‌های جاری اجرا شود.

خانم مرکل خطاب به مخالفان اتخاذ تحریم‌های خاص علیه ایران ادامه داد: «اجازه دهید به مردم ایران فکر کنیم. این آن چیزی است که اساسی است و فکر می‌کنم این مردم مستحق چشم انداز بهتری هستند و ما امیدواریم که مقامات ایران در نهایت به منطق رو آورند.»

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران امروز (چهارشنبه) در سخنان زنده تلویزیونی گفت که دوران بوش به پایان رسیده است و دشمنان ایران نخواهند توانست حتی یک سانتی‌متر به خاک این کشور آسیب برسانند.


در همین رابطه:
هشدار مشترک آمریکا و اتحادیه اروپا به ایران
بوش برای فشار بیشتر بر ایران به اروپا می‌رود
تأکید بوش و اولمرت بر «تهدید جدی ایران»
«موضوع هسته‌ای، بهانه‌ای برای حمله به ایران است»
کاخ سفید: اجازه وقت‌کشی به ایران نمی‌دهیم
بوش: اعراب مانع بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران شوند
بوش: جلوی بلندپروازی‌های ایران می‌ایستیم
بوش: ایران صلح خاورمیانه را تهدید می‌کند

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)