تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تأکید رهبر ایران بر تداوم غنی‌سازی

آیت الله علی خامنه‌ای رهبر ایران، ضمن رد اتهامات مبنی بر تلاش تهران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای گفت که در اختیار داشتن بمب هیچ فایده‌ای ندارد، اما ایران همچنان به فعالیت غنی‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهد.

آیت‌الله خامنه‌ای در سخنانی که امروز (سه‌شنبه) به‌طور مستقیم از تلویزیون دولتی ایران پخش شد، گفت: «ملت ایران همان‌گونه که بارها اعلام کرده به‌دنبال سلاح هسته‌ای نیست و آمریکایی‌ها نیز این مسئله را می‌دانند ولی چون نمی‌توانند صریحاً حقوق بدیهی ملت ایران را انکار کنند برای توجیه افکار عمومی دنیا، اتهام‌زنی می‌کنند.»

اظهارات آقای خامنه‌ای یک روز پس از آن ایراد شد که محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اطلاع‌رسانی کامل ایران را در زمینه ادعاهای مطروحه مبنی بر مخفی‌کاری تهران در فعالیت‌های هسته‌ای‌اش خواستار شده بود.

قدرت‌های جهانی مجموعه‌ای بهینه شده از مشوق‌های تجاری و سایر امتیازات را آماده کرده‌اند که اگر ایران فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را متوقف سازد، آن را در اختیار این کشور قرار خواهند داد.
تهران قاطعانه چنین درخواستی را رد کرده است.

قرار است خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به زودی برای ارائه بسته یاد شده عازم تهران شود.

انتقاد از حقوق‌بشر در آمریکا
آقای خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وضعیت حقوق‌بشر در کشور‌های غربی، گفت:‌ «امروز آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها که سیاه‌ترین پرونده را درخصوص نقض حقوق بشر دارند به جمهوری اسلامی ایران تهمت نقض حقوق بشر می‌زنند.»

این در حالی است گزارش سالیانه نهاد‌های حقوق‌بشری از ایران به خاطر اعدام‌ها، تحدید آزادی‌ها، توقیف مطبوعات، بازداشت اقلیت‌های قومی و مذهبی و فیلترینگ سایت‌های اینترنتی انتقاد کرده‌اند.

نهاد‌های فعال در زمینه حقوق‌بشر از مقامات ایران خواستار تجدید‌نظر در برخورد با مخالفین خود نیز شده‌اند.


در همین رابطه:
احمدی‌نژاد: در روابط با آژانس تجدید نظر نمی‌کنیم
برادعی خواستار «شفاف‌سازی کامل» تهران شد
ایران، آژانس را به تأثیرپذیری از غرب متهم کرد
فرانسه: ایران درهای تأسیسات هسته‌ای‌اش را باز کند
هشدار رئیس موقت مجلس ایران به آژانس

نظرهای خوانندگان

آقای خامنه ای رهبر فرزانه ی اسلامی و حکومتش و نظامش دیگر مثل یک پیچ هرز شده همینطور تکرار مکررات می کند تا زمانیکه داغ کند و ببرد و یا ببرندش. خوشبختانه کار ها دارد درست جلو می رود.

-- گورکن از تهران ، Jun 3, 2008 در ساعت 11:09 AM

مارا زمنع فقه نترسان و می بیار *** کان فحشه در ولایت ِ ما هیچ کاره نیست
حافظ

-- حافظ از شیراز ، Jun 3, 2008 در ساعت 11:09 AM

من آن روزها که خمینی و خامنه ای و رفسنجانی و کل روحانیت شیعه با جشن و شادی و تظاهرات فتوای قتل سلمان رشدی را صادر کردند و بنیاد انساندوست پانزده خرداد برای سر رشدی جایزه گذاشت دلگیر شدم. چون فکر کردم رشدی را می کشند و تمام. و وقتی فروهرها را تکته تکاه کردند و قتلهای ذنجیره ای ذنجیره اش سی ساله شد و شکنجه های ذنجیره ای سی ساله شد و زندانها پر شد و اعدامهای سکه رایج اسلام شد و تجاوز به دختر بچه قبل از اعدام هرروزه شد و سنگسار زنان تفریح مومنین، سنگسارگاهها تفرج گاه اوتادین و ادامه ی انقلاب سی ساله شد فکر کردم همه چیز دارد تمام می شود. ولی اما اینکه حالا دیگر ملیونها سلمان رشدی تنها در ایران داریم، ملیونها محمد جعفر پوینده و احمد تفضلی و مجید شزیف و محمد مختاری و علی اکبر سیرجانی و...تادلت بخواهد سلمان رشدی داریم. . چه خوب شد که خمینی و خامنه ای و دیگران فتوای قتل اینان را دادند و می دهند. خوشبختانه اسلام لخت و عریان شد و دیگر به هزار حیلت هم نمی تواند دویاره به لباس دروغین رحمت و عطوفت درآید. برای همین هم کسی حرف منحرف رهبر فرزانه و انصارش و پاسدارانش و بسیجش و مجلش و... را باور نمی کند، یعنی مردم جهان می داند که دروغ در اسلام واجب شرعی ست و همه ی فریادش به آنکه دروغ حرام است فریادی ست بر حلییت آن. آری اتم و بمب اتم از نماز و شام شب برای ملایانی که قول داده اند حکومتشات تا ابد باشد واجبتر است. و برای همین مردم ایران واجب است بهر نحو ضدیت خود را با این حکومت نشان دهد و آنرا به کنار بزند. شاید که ایران از جنگ برهد.

-- سلماسی از تهران ، Jun 4, 2008 در ساعت 11:09 AM

موضوعی که امشب رهبری به آن اشاره کرده مسئله ی اعتیاد است!!! به به خوشمان آمد! بالاخره رهبری راجع به غنی سازی هرویین هم داد سخن داد. ولی مسئله این است که با زنگ صدای رهبری دم خروس از لای صدا بیرون می زند. رهبری بهتر است اول از همه یک آیه ی جدید در قرآن وارد کنند و ممنوعیت تریاک را که نه نعوذن بالله ولی هرویین را وارد کنند و کراک را هم به بچه ها گوشزد کنند. و این سال را سال غنی سازی هرویین بنامند. آری خجالت آور است وقتی طبق آماری که بعرض رهبری رسانده اند بیست و نه در صد جامعه ی ایران تریاکی و معتاد است بیشتر از چهل و هفت در صد مردم یکی دوباری لب به تریاک و یا هر مواد مخدر سختی زده اند و اما امنیت ملی همچنان بر دوتار گیسوی زن و دختر ایرانی ست. و زنگ صدای رهبری را بخاطر بسپارید.

-- بدون نام ، Jun 4, 2008 در ساعت 11:09 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)