تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

آیا سمینار حقوق کودک، سد کودک‌آزاری خواهد شد؟

اردوان روزبه
[email protected]

اولین همایش کمیته حمایت از حقوق کودکان و زنان با همراهی کمیسیون حقوق بشر و کانون وکلای دادگستری امسال برگزار می‌شود. این همایش به صورت خاص به موضوع حقوق کودک و حمایت از کودکان و نوجوانان خواهد پرداخت.

با محمد مصطفایی، وکیل دادگستری، به بهانه فراخوان مقالات و اهداف سمینار، گفت و گو کردم.

Download it Here!

سمینار حقوق کودک در پرتو مقررات داخلی و اسناد بین‌المللی با چه هدفی برگزار می‌شود؟

ما در کمیسیون حقوق بشر کانون وکلا، کمیته‌های مختلفی داریم که در‌مورد مسایل مختلف کار و فعالیت می‌کنند. از جمله این کمیته‌ها، کمیته‌ی حقوق زنان و کودکان است. ما در این کمیته برای سمینار در مورد حقوق کودکان برنامه‌ریزی داشتیم.

در قوانین نواقصی داریم و در جامعه‌ای هستیم که موارد زیادی از کودک‌آزاری‌های آشکار انجام می‌شود. لذا مسوولان باید وقت خودشان را بیشتر به این کار اختصاص دهند.

در کل به دلیل اولویتی که حقوق کودکان باید داشته باشد، تصمیم گرفتیم این همایش را به کودکان که آینده‌سازان کشورمان هستند، اختصاص دهیم.

البته باید بتوانیم با پشتیبانی‌هایی که جامعه، مردم و دولت باید انجام دهند، در آینده فضایی را به‌وجود بیاوریم تا جامعه‌ای سالم داشته باشیم.

برگزار کننده‌ی این سمینار چنانچه اشاره شده کانون وکلای دادگستری و UNDP در سازمان ملل متحد است. آیا دادگستری و قوه قضاییه ایران هم در این زمینه همکاری می‌کنند؟

نه. کانون وکلای دادگستری یک نهاد مدنی مستقل است و کانون خودش این همایش را برگزار می‌کند و غیر از UNDP که از سازمان ملل است، هیچ‌کس دیگری همکاری نمی‌کند.

این سمینار مستقل است ولی ما از قضات و کسانی که متخصص امور کودکان هستند، خواهش کرده‌ایم که در این همایش شرکت کنند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)