تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

استیضاح کردان تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از ارائه طرح استیضاح علی کردان وزیر کشور دولت محمود احمدی‌نژاد به هیئت رئیسه مجلس خبر داده است.

آقای مطهری پیش‌تر قصد داشت در جریان بی‌اعتنایی احمدی‌نژاد به درخواست نمایندگان مجلس مبنی بر برکناری اسفندیار رحیم مشایی، برای نخستین‌بار در تاریخ جمهوری اسلامی، رئیس جمهور را برای طرح سئوال به مجلس بکشاند.

این طرح ماه گذشته که به گفته این نماینده مجلس بیش از ۷۰ امضاء داشت، پس از سخنان رهبر جمهوری اسلامی در این زمینه، مسکوت ماند.

به گزارش امروز (چهارشنبه) خبرگزاری ایلنا، آقای مطهری گفته که طرح استیضاح وزیر کشور ۲۸ امضاء دارد و قرار است دو هفته بعد از سوی هئیت رئیسه مجلس اعلام وصول شود.

این نماینده مجلس، علت تاخیر در اعلام وصول استیضاح علی کردان را تعطیلی مجلس در دو هفته آینده اعلام کرده است.

آن‌طور که آقای مطهری اعلام کرده است، محورهای این استیضاح «ارائه مدرک تحصیلی، دریافت حقوق با مدرک نامعتبر و عضویت در هیات علمی دانشگاه با مدرک غیرمعتبر» است.

جنجال بر سر صحت مدرک تحصیلی آقای کردان که از ماه‌ها پیش آغاز شده، همچنان ادامه دارد. آقای کردان که هم‌اکنون وزیر کشور است، اعتراف کرده که مدرک دکترای افتخاری‌اش از دانشگاه آکسفورد جعلی است.

پیش‌ از اعتراف آقای کردان، وزارت کشور تهدید کرده بود که رسانه‌ها حق ندارند درباره مدرک وزیر کشور تشکیکی وارد کنند.

طرح استیضاح وزیر کشور در حالی به هئیت رئیسه مجلس ارائه شده که هفته گذشته امضاء‌کنندگان آن، به آقای احمدی‌نژاد تا شنبه هفته جاری مهلت داده بودند تا تکلیف آقای کردان را روشن کند.
نمایندگان خواستار برکناری وی از مقام خود هستند.‌

بعضی از نمایندگان همچنین اعلام کرده‌اند که ترجیح می‌دهند آقای کردان استعفا کند تا این‌که در صحن علنی مجلس استیضاح شود.

مجلس شورای اسلامی ماه گذشته طرح استیضاح علی احمدی وزیر آموزش و پرورش را نیز در دستور کار داشت که به فاصله چند روز مانده به روز استیضاح، برخی نمایندگان امضا‌های خود از این طرح را پس گرفتند.
از زمان تشکیل مجلس هشتم تاکنون هیچ وزیری استیضاح نشده است.


در همین رابطه:
تلاش نمایندگان مجلس برای برکناری کردان
علی کردان: استعفا نکرده‌ام
درخواست برکناری کردان از سوی دو تشکل دانشجویی

نظرهای خوانندگان

علی مطهری پیش از این گفته بود که طرح را بعد از تعطیلات به ریاست مجلس تقدیم می کنند تا کردان و طرفدارانش فرصت نکنند به لابی گری و فشار بپردازند. معلوم نیست چرا طرح را امروز در آغاز تعطیلات به ریاست مجلس دادند؟ باید منتظر بود و تاثیرات فشارهای کردان و اعوان و انصارش را دیی. ببینیم آیا نمایندگان مجلس خام این وزیر مردم فریب حیلت ساز می شوند یا نه

-- مهتاب ، Oct 15, 2008

استيضاح كردان استيضاح ارزشهاست كسي كه سي سال خدمت صادقانه كرده حقش استيضاح نيست فرداي قيامت بايد جوابگو بود امروز اآمريكا خوشحال است خوشحالي امريكارا فراهم نكنيد . سيد خليل شيدايي

-- سيد خليل شيدايي ، Oct 15, 2008

Jenabe Seyed Khalil shoukhi mifarmayand ya tanze ghavi darand!!! manzoureshoun shayad 30 sal dozdi o chapandan hast

-- Nam ، Oct 16, 2008

منظور آقای شیدایی از ارزشهایی که مورد اسیضاح قرار می گیرند دروغ، مردم فریبی، جعل مدرک و ارتزاق از پولی است که با مدرک دروغی به دست می آید. در چنین دولتی باید ارزشها نیز بدین گونه باشد. خداوند مردم ایران را از دروغ، قحطی و ستم در امان دارد

-- مهتاب ، Oct 16, 2008

این قضیه ی آقای کردان یواش یواش داره جالب می شود او هم در اقدامی غیر منتظره و خیلی سرپوشیده حریف را تهدید کرده است او از روابط سفیر انگلیس با بعضی ها گفته که قرار است افشا کند به نظر می آید آقای کردان از روابط پنهانی ... با انگلیسها پرده بر می دارد و احتمالا تعدادی ... هم با انگلیسها حشر و نشر دارند داستان داره جالب می شود رژیم خودش دست به افشا گری خودش می زند و بدون اعلام اسامی تعدادی بازداشت می شوند و بعنوان مافیای اقتصادی مطرح شده اند این داستان پای خیلی ها را که بازی ضد غربی و ضد انگلیسی و ضد آمریکایی داشتند و به آن پز هم می دادند داره وسط می کشد اگر فردا گفتند که ... نماینده ی ملکه ی انگلیس بوده تعجب نکنید چون اولین کسی که جا زده آقای ... است .

-- فرهاد-فرياد ، Oct 16, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)