تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

متوسط سن ازدواج دختران در ایران به ۲۱ سالگی رسید

بنا به اعلام سازمان ملی جوانان ایران، متوسط سن ازدواج دختران در کشور سه سال افزایش را نشان می‌دهد و به ۲۱ سالگی رسیده است. در حالی که متوسط سن ازدواج پسران در ایران بدون تغییر، همچنان ۲۵ سال است.

به گزارش خبرگزاری‌ ایسنا، هم اکنون ۱۳ میلیون جوان مجرد در سن ازدواج، در ایران زندگی می‌کنند. در ابتدای تابستان سال جاری نیز این رقم، ۱۵ میلیون عنوان شده بود.

محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، معاون رییس جمهور و رییس سازمان ملی جوانان در این باره می‌گوید: باید سالانه ۱.۵ میلیون مورد ازدواج در کشور انجام شود که این تعداد هم اکنون به طور متوسط بیش از ۸۰۰ هزار مورد در سال است.

به گفته وی، سال گذشته ۸۶۰ هزار ازدواج در كشور انجام شد، اما پیش‌بینی می‌شود در سال جاری، ۹۰۰ هزار ازدواج در کشور ثبت شود.

به نقل از خبرگزاری ایسنا، کارشناسان معتقدند که با توجه به روند رو به افزایش تعداد جوانان، تعداد ازدواج هم بالا می‌رود، اما نسبت ازدواج به جوانان آماده ازدواج در مقایسه با گذشته پایین‌تر آمده است.

از همین رو، افزایش سالانه آمار ازدواج، به معنای افزایش تمایل جوانان برای تشكیل خانواده نیست، بلكه به علت افزایش جمعیت جوانان آماده ازدواج است.

نظرهای خوانندگان

متوسط سن ازدواج در ایران بسیار بیشتر از آن چیزیست که در آمارهای رسمی ادعا می شود. مهمترین علت بالا رفتن سن ازدواج مشکلات اقتصادی است. این مسأله باعث شده است میزان ازدواج در خانواده های کم در آمد ایران به شدت پایین بیاید. هزینه های سرسام آور زندگی موجب شده است بسیاری از جوانان بخصوص پسرها فکر ازدواج را به کلی کنار گذاشته یا دست کم تا مدت ها به آن فکر نکنند. اما از سوی دیگر پسران طبقه مرفه در ایران هر زمان که میل داشتند می توانند با حمایت های مالی خانواده شان ازدواج کنند، حتی در سن 18 سالگی. این ها واقعیت های تلخیست که در جامعه ایران آنها را می بینیم.

-- بابک ، Oct 18, 2008

مطمئنید خبر درسته؟
یعنی متوسط سن ازدواج دخترهای ایرانی 18 سال بوده؟!

-- حمید ، Oct 18, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)