تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

بازار تهران بازگشایی شد

بازار تهران که در اعتراض به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در تعطیلی به‌سر می‌برد، امروز دوشنبه پس از مذاکره نمایندگان اصناف با مقامات دولتی مبنی بر تعویق اجرای این قانون تا اطلاع ثانوی، بازگشایی شد.

خبرگزاری مهر به نقل از محمد شکریه نایب رئیس شورای اصناف کشور گزارش داد که در این مذاکرات رئیس سازمان امور مالیاتی از تعویق اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده خبر داده است.

این نشست شب گذشته با حضور جامعه انجمن‌های اسلامی بازار و برخی روسای انجمن‌های صنفی در مسجد امام (مسجد شاه) بازار برگزار شده بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، فعالان بازار در صنوف طلا و جواهر، فرش و پارچه‌فروشان پس از توافق شب گذشته، اقدام به بازگشایی مغازه‌های خود کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار نیز با انتشار اطلاعیه‌ای و با اعلام این‌که نگرانی اصناف به مسئولان قوا منعکس شده است، از اصناف کشور خواسته که اقدام به بازگشایی بازارها کنند.


بازار تهران در روزهای تعطیلی

روزنامه‌های ایران روز گذشته از گسترش تعطیلی بازار‌‌ها در تهران و اصفهان، در اعتراض به قانون مالیات بر ارزش افزوده که هفته گذشته اجرای آن دو ماه به تعویق افتاد، خبر داده بودند.

اجرای این قانون که از اول مهرماه در ایران آغاز شد، با اعتراض بازاریان شهرهای اصفهان، مشهد، تبریز، شیراز و تهران مواجه شد که در نهایت رئیس جمهوری اسلامی هفته گذشته دستور تعویق دو ماهه اجرای این قانون را صادر کرد.

طلا‌فروشان اصفهان، جزء اولین بازاریانی بودند که با اعتراض به این قانون، بازارهای خود را تعطیل کردند.
کارشناسان اقتصادی پیش‌تر هشدار داده بودند که اجرای این قانون در شرایط کنونی، نرخ تورم در کشور را بالا خواهد برد.

اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده سال گذشته در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.
این قانون در اول تیرماه سال‌جاری از سوی رئیس جمهور ابلاغ و از اول مهرماه به اجرا گذاشته شد.

مالیات بر ارزش افزوده که در قانون جدید رقم آن سه درصد اعلام شده، شامل مجموعه فرایند تولید کالا است که در هر مرحله، ارزش افزوده‌ای که بر کالا اضافه می‌شود، مشمول مالیات خواهد شد.

بازاریان گفته‌اند که با ابلاغ این قانون، مجبور می‌شوند به میزان افرایش نرخ جدید‌ مالیات‌ها، کالاها و خدمات خود را گران کنند که این امر مورد قبول مصرف‌کنند‌گان نیست.


در همین رابطه:
تداوم تعطیلی بازارها در تهران و اصفهان
اعتراض بازار و قول دولت برای تعویق مالیاتهای جدید
اعتصاب بخشی از بازار‌های اصفهان

نظرهای خوانندگان

بازار باز نشده

بازار طلا صبح امروز تعطيل بود

ایلنا: رئيس اتحاديه طلا خبر تعطيلي بازار طلا را تأييد کرد.

کوروش گوهربين گفت: صبح امروز بازار طلا تعطيل بود اما با رايزني‌‏هاي انجام شده با مغازه‌‏داران، قرار شد از بعد از ظهر امروز فعاليت خود را آغاز کنند.

در همين حال محمد کشتي‌‏آراي، نايب رئيس اتحاديه طلا با تأکيد مجدد بر اين موضوع که بازار طلا امروز صبح تعطيل بود، تصريح کرد: فروشندگان صبح امروز احساس ناامني مي‌‏کردند، بنابراين با نيروي انتظامي هماهنگ کرديم تا در بازار زرگران حضور داشته باشند که با استقرار اين نيروها، مقرر شد از بعد از ظهر امروز دکان‌‏ها باز شود.

وي گفت: البته عصر امروز نيز تعدادي از مغازه‌‏ها تعطيل هستند.

وي تصريح کرد: بازار طلا از صبح فردا فعاليت جدي خود را آغاز مي‌‏کند.

-- هاتف ، Oct 13, 2008

بازار تبريز هم امروز همچنان تعصيل است و وعده و وعيدهاي سران مالياتي و حتي تهديد هاي سران امنيتي باعث نشد كه اعتصاب بازار تبريز يشكند اعتصاب بازار تبريز به يك صنف خاص محدود نشده و كل بازار را در بر مي گيرد

-- mehdi ، Oct 14, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)