تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

حمایت رسمی کلینتون از اوباما

هیلاری کلینتون به طور رسمی از هوادارانش خواست در حمایت از باراک اوباما نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا متحد شوند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خانم کلینتون در همایش کنوانسیون ملی حزب دموکرات در دنور ایالت کلرادو گفت: «شما چه به من رای داده باشید و چه به اوباما، حالا باید به عنوان یک حزب با یک هدف واحد، متحد شوید.»

وی افزود: «ما عضو یک تیم هستیم و هیچ کدام در حاشیه نخواهیم ماند. باراک اوباما کاندیدای من است و باید رئیس‌جمهور ما شود.»


سناتور اوباما /AFP

وی در میان هزاران نفر از هوادارانش و شمار زیادی از مردم آمریکا که از تلویزیون به سخنان او گوش می‌دادند، درباره جان مک‌کین نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات نوامبر گفت که او مثل جورج بوش به دنبال «جنگ بیشتر و دیپلماسی کمتر» است.

به گزارش رویترز، بانوی اول سابق آمریکا که با کسب ۱۸ میلیون رای در مقابل اوباما شکست خورد، گفت که دموکرات‌ها نمی‌توانند در حاشیه بمانند و ببینند که جان مک‌کین «آرمان‌های کشورمان را بر باد دهد.»

به گزارش خبرگزاری‌ها در واکنش به انتقادات خانم کلینتون از مک‌کین، توکر بوندز سخنگوی وی اعلام کرد که بهتر است هواداران هیلاری کلینتون و سایر آمریکایی‌ها از خود بپرسند که آیا اوباما برای پذیرش مسئولیت‌های ریاست‌جمهوری آمادگی دارد یا خیر؟


خانم کلینتون با کسب ۱۸ میلیون رأی در مقابل اوباما شکست خورد/AP

هیلاری کلینتون خطاب به هوادارانش گفت که وقتی باراک اوباما به کاخ سفید برود، اقتصاد آمریکا را احیا کرده و از کارگران حمایت می‌کند و با مشکلات جهانی که ایالات متحده را تهدید می‌کنند مقابله خواهد کرد.

در همین حال، آقای اوباما که برای انجام تبلیغات انتخاباتی به مونتانا سفر کرده بود در تماسی تلفنی از حمایت وی تشکر کرد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)