تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تازه‌های نشر: «تاریخ اجتماعی روابط جنسی در ایران»

«تاریخ اجتماعی روابط جنسی در ایران» نوشته ویلم فلور در آمریکا منتشر شد.

این پژوهش، ۲۵۰ سال تاریخ اجتماعی روابط جنسی در ایران شامل ازدواج، ازدواج موقت، روسپی‌گری، همجنس‌گرایی و حتی نتایج غیرقابل پیش‌بینی و ناخواسته این روابط، مثل انتقال بیماری‌های مقاربتی را مورد بحث قرار می‌دهد.

نویسنده، در مطالعه خود درباره تاریخ روابط جنسی در ایران، از گزارش های مسافران به این کشور، منابع آرشیوی ایرانی و خارجی، همزمان با اطلاعات دولتی در این خصوص و البته با توجه دقیق به پیش‌زمینه مذهبی، فرهنگی، طبیعت، گوناگونی و گستردگی و دشواری‌های برقراری رابطه جنسی در ایران در هر سنی استفاده کرده است.


ویلم فلور در پایان، معضلات مبتلابه جامعه امروز ایران مثل به چالش‌ کشیده شدن حاکمیت مردان بر زنان، تغییر سن ازدواج، روابط جنسی پیش از ازدواج، افزایش طلاق و آزادی‌های جنسی، روسپی‌گری، انتقال بیماری‌های مقاربتی، همجنس‌گرایی و کودکان خیابانی را مطرح کرده است.

جزئیات بیشتر را اینجا ببینید

کتاب در پنج بخش «ازدواج در ایران»، «ازدواج موقت»، «روسپی‌گری و روابط جنسی غیر رسمی»، «روابط همجنس‌گرایانه» و «بیماری‌های مقاربتی در ایران» در ۴۸۰ صفحه و با قیمت ۵۰ دلار در آمریکا منتشر شده است.

آقای فلور در بخش نخست، روابط جنسی در ایران از دوران‌ اشکانیان را تا دوره اسلامی بررسی کرده و در بخش‌های بعدی نیز این مقوله را تا پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بعد از آن دنبال کرده است.

ناشر «تاریخ اجتماعی روابط جنسی در ایران» mage (=مغ) است. این کتاب هنوز به فارسی منتشر نشده است.


در همین رابطه:
تازه‌های نشر: «عرصه سوم»
تازه‌های نشر: «مگس‌ها»
تازه‌های نشر: «سرگذشت موسیقی جاز»
تازه‌های نشر: «فیروزآبادی در مجلس چهاردهم»
تازه‌های نشر: «نورثنگر ابی»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)