تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

المپیک ۲۰۰۸: کشتی ایران ضربه فنی شد

با شکست فردین معصومی مقابل کشتی‌گیری از قزاقستان، پرونده تیم کشتی ایران در المپیک ۲۰۰۸ پکن با تنها مدال برنز مراد محمدی در وزن ۶۰ کیلوگرم بسته شد.

معصومی که در وزن ۱۲۰ کیلوگرم نماینده کشتی ایران در المپیک پکن بود، صبح امروز پنجشنبه با شکست مقابل بختیار آخمتوف از روسیه به گروه بازنده‌ها رفت و در این گروه ابتدا بوجی ‌دار بویاجیر از بلغارستان را ۴ بر ۲ شکست داد تا حریف کشتی‌گیر آمریکایی شود.


فردین معصومی(قرمز) در مقابل استیو موکو از آمریکا/AP

معصومی در سومین دیدار و در مقابل استیو موکو از ایالات متحده با نتیجه ۷ بر ۲ به پیروزی رسید و برای کسب مدال برنز به دیدار موتالیموف کشتی‌گیری از قزاقستان رفت که در نهایت با شکست مقابل این حریف نه‌چندان قدرتمند کار خود و تیم ملی کشتی ایران در المپیک را پایان داد.

سه شکست غیرمنتطره
فردین معصومی در حالی از کسب مدال برنز المپیک ۲۰۰۸ پکن بازماند که هم‌زمان با وی دو کشتی‌گیر ایرانی در برابر حریفان خود تن به شکست داده بودند.

سعید ابراهیمی، کشتی‌گیر وزن ۹۶ کیلوگرم و رضا یزدانی کشتی‌گیر وزن ۸۴ کیلوگرم دو ورزشکاری بودند که به ترتیب در مقابل حریفانی از گرجستان و آذربایجان تن به شکست داده و به گروه بازنده‌ها راه یافتند.

در این گروه یزدانی بعد از غلبه بر نماینده لهستان در دور نخست (با نتیجه ۴ بر یک) مقابل نوروزتمرزوف از آذربایجان قرار گرفت و در وقت اول به راحتی ضربه فنی شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

ابراهیمی هم با وجود شکست کشتی‌گیرانی از مصر و گرجستان، برابر تیمورتیگیف از قزاقستان از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

یزدانی که پلنگ کشتی مازندران نامیده می‌شود یکی از امیدهای کشتی ایران برای موفقیت در المپیک پکن محسوب می‌شد.

در روزهای گذشته نیز عباس دباغی، مهدی تقوی و میثم مصطفی جوکار، ورزشکاران وزن‌های ۵۵، ۶۶ و ۷۴ کیلوگرم کشتی از دور مسابقات المپیک حذف شده بودند.

تیم ملی کشتی ایران با هفت کشتی‌گیر در این دوره از رقابت‌‌ها شرکت کرده بود و کسب تنها یک مدال برنز برای تیم کشتی ایران در المپیک ۲۰۰۸ یکی از ضعیف‌ترین نتایجی است که این تیم در تاریخ المپیک و در ۶۰ سال گذشته به دست می‌آورد.

آخرین باری که تیم کشتی ایران در یک دوره رقابت‌ها تنها به یک مدال برنز رضایت داده بود؛ المپیک ۱۹۶۸ لندن بود که اولین حضور کشتی‌گیران ایرانی در مسابقات المپیک محسوب می‌شود.


در همین رابطه:
اولین مدال ایران در المپیک ۲۰۰۸
انتقاد از نتایج ضعیف ورزشکاران ایران در المپیک
ایران در هفتمین روز در حسرت مدال باقی ماند
المپیک ۲۰۰۸: شکست تلخ سوریان
المپیک ۲۰۰۸: ایران ناکام؛ چین در صدر
المپیک پکن در «لانه پرنده» گشایش یافت

نظرهای خوانندگان

اولین حضور ورزشکاران ایرانی در المپیک سال 1948 لندن بود.
--------------------------
زمانه: با تشکر از تذکر شما، خبر زمانه تنها به اولین حضور کشتی‌گیران ایرانی در المپیک اشاره دارد و نه اولین حضور ایران در رقابت‌های المپیک

-- بدون نام ، Aug 21, 2008 در ساعت 11:08 AM

متن نوشته زمانه را به دقت بخوانید متوجه اشتباهتان می شوید:
"خرین باری که تیم کشتی ایران در یک دوره رقابت‌ها تنها به یک مدال برنز رضایت داده بود؛ المپیک ۱۹۶۸ لندن بود که اولین حضور کشتی‌گیران ایرانی در مسابقات المپیک محسوب می‌شود."

-- بدون نام ، Aug 21, 2008 در ساعت 11:08 AM

المپیک سال 1968 در مکزیکو سیتی برگذار شد.

-- بدون نام ، Aug 21, 2008 در ساعت 11:08 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)