تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تاکید آلمان بر لزوم پاسخ ایران به غرب

فرانک والتر‌اشتانمایر وزیر‌خارجه آلمان از ایران خواست به بازی با زمان پایان داده و «پاسخ روشنی» به شش قدرت بزرگ جهان در خصوص بلندپروازی‌های هسته‌ای خود ارائه کند.

پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل همراه با آلمان روز 19 جولای مهلت دو هفته‌ای به ایران دادند تا در ازای توقف تحریم‌های بیشتر سازمان ملل، غنی‌سازی اورانیوم را حداقل به صورت موقت، متوقف کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، آقای اشتانمایر گفت: «از طرف‌های ایرانی درخواست می‌کنم بازی با زمان و طفره رفتن را کنار بگذارند و به پیشنهاد ما پاسخ مناسبی دهند.»

وی توقف تحریم‌های بیشتر را پیشنهاد مشخصی دانست که نیازمند پاسخی به همان صراحت است.

آقای اشتانمایر با اشاره به این که غرب بدنبال نشانه روشنی برای متوقف کردن تحریم‌هاست گفت: «استفاده نکردن از این فرصت، نوعی مسامحه است.»

وی واکنش غرب به مثبت نبودن پاسخ ایران را فشار و تحریم‌های بیشتر علیه این کشور اعلام کرد.

ایران در حال حاضر با سه دوره تحریم از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد مواجه شده است.

ضرب‌الاجل دو هفته‌ای غرب به ایران، امروز شنبه به پایان می‌رسد.

اعضاء اتحادیه اروپا برخلاف آمریکا تاکید چندانی بر ضرورت پاسخگویی ایران به بسته پیشنهادی غرب ظرف 24 ساعت آینده ندارند و معتقدند می‌توان آن را به مدت یکی دو روز به تعویق انداخت.

نظرهای خوانندگان

آقای اشتانمایر میداند که جواب ایران بین 5 تا 7 روز دیگر آماده خواهد شد زیرا متکی وزیر خارجه ی ایران تلفنی به سولانا اطلاع داده بود . این نحوه ی مصاحبه ی آقای اشتان مایر نشان میدهد قرار است مذاکرات پشت پرده ای هم باشد . و جمهوری اسلامی حل و فصل مخفی مسئله ی غنی سازی را در دستور کار قرار داده و گروه 1+5 هم به نظر می آید از دیپلماسی سری و به تبع آن باج خواهی از ایران بدشان هم نیامده است . و در ازای آن جمهوری اسلامی غنی سازی را متوقف میکند و به شکل سابق به غرب فحش میدهد حقوق بشر را زیر پا میگذارد و ... علائم خبر از یک معامله ی بزرگ است به همین دلیل بود که ایتالیا هم سهم خواهی میکرد . غرب به اصطلاح خودش یک مسئله که امنیت جهانی را تهدید میکرد و امکان بروز جنگ نیز وجود داشته را حل کرده است . به خاطر زیر پا گذاشتن حقوق بشر هیچ گاه جنگ نمیکنند ولی به خاطر امنیت خودشان ممکن بود این مسئله به جنگ منجر شود . اشتباه غرب اینست که باز ایران را به سمت بحرانهای هولناک تری هدایت میکند و مردم بی حقوق ایران دست به انتقام خواهند زد .

-- فرهاد- فریاد ، Aug 2, 2008 در ساعت 12:08 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)