تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد: پاسخ ایران به تغییر دیدگاه آمریکا مثبت است

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران در گفتگو با شبکه خبری ان‌بی‌سی آمریکا گفته است که اگر ایالات متحده دیدگاه خود درباره تهران را تغییر دهد، پاسخ این کشور نیز مثبت خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای احمدی نژاد در یک گفتگوی بی‌سابقه با شبکه آمریکایی ان‌بی‌سی گفته است: «در حال حاضر ما شاهد برخورد جدیدی از سوی مقامات ایالات متحده هستیم. سؤال من این است که آیا این رفتارها نتیجه تغییر دیدگاه این کشور است؟»

وی در پاسخ به برایان ویلیامز گوینده خبر شبکه ان‌بی‌سی ادامه داد: «به عبارت دیگر، آیا آمریکا احترام دوجانبه، همکاری و عدالت را در رابطه با ایران می پذیرد یا این که با ظاهری متفاوت، به مقابله با مردم ما ادامه خواهد داد؟»

این گفتگو پس از آن انجام می‌شود که ایالات متحده با اعزام یک دیپلمات ارشد به مذاکرات ژنو در خصوص مسئله هسته‌ای ایران، پیشقدم شد.

آقای احمدی‌نژاد در این گفتگو گفته است که ما در پاسخ به بسته پیشنهادی غرب، پیشنهاداتی به آنها داده‌ایم و بر سر مشترکاتی که در بسته‌های پیشنهادی طرفین وجود دارد مذاکره می‌کنیم.

شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی آمریکا همزمان با نزدیک شدن ایران به پایان فرصتی که برای موافقت با تعلیق غنی‌سازی اورانیوم به این کشور داده شده، با محمود احمدی‌نژاد مصاحبه کرده است.

این مصاحبه با اعزام تیم خبری و فنی شبکه ان‌بی‌سی به تهران صورت گرفته است و قرار است به صورت کامل در برنامه عصرگاهی روز دوشنبه این شبکه در آمریکا (۲۲:۳۰ به وقت گرینویچ) پخش شود.

نظرهای خوانندگان

واقعا توپ در زمین آمریکاست

-- بدون نام ، Jul 29, 2008 در ساعت 01:24 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)