تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

معرفی هم‌زمان سه وزیر به مجلس ایران

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران در نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی، وزیران پیشنهادی سه وزارتخانه دولتش را برای کسب رأی اعتماد از نمایندگان مجلس، معرفی کرد.

حمید بهبهانی، شمس‌الدین حسینی و علی کردان سه نفری هستند که به ترتیب به عنوان وزیران پیشنهادی راه و ترابری، اقتصاد و کشور به مجلس پیشنهاد شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، جلسه رأی اعتماد به این وزیران پیشنهادی سه‌شنبه آینده (۱۵ مرداد) برگزار خواهد شد.

محمد‌رضا باهنر که امروز سه‌شنبه ریاست اداره مجلس را برعهده داشت پیش‌بینی کرده که برای بررسی سوابق وزرای پیشنهادی یک جلسه کاری کفایت نکند.

حسین صمصامی از سوم اردیبهشت ماه، مهدی هاشمی از ۲۸ اردیبهشت ماه و حمید بهبهانی از ۲۳ تیرماه هر یک سرپرستی وزارتخانه کشور و امور اقتصادی و دارایی و راه و ترابری را بر عهده داشتند که پیش از این گمان می‌رفت آقایان هاشمی (برای تصدی وزارت کشور) و صمصامی (برای تصدی وزارت اقتصاد) به مجلس معرفی شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا خباز نماینده کاشمر و مخبر کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با انتقاد از شیوه معرفی وزیران به مجلس گفت: «ما نیز همزمان با ملت متوجه معرفی وزرا شدیم و این درست نیست.»

وی همچنین گفت که مجلس با آقای صمصامی پیشتر در مورد تصدی وی بر وزارت اقتصاد جلساتی داشته است.

براساس آیین نامه داخلی مجلس نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند سوابق و برنامه های وزرای پیشنهادی را بررسی و پس از آن، جلسه رای اعتماد برگزار کنند.

مهدی هاشمی سرپرست وزارت کشور هم در واکنش به معرفی فرد دیگری به جای وی به عنوان وزیر کشور گفت: «این موضوع به درخواست خودم بوده است.»

وی توضیح بیشتری نداد اما گفت که در هر صورت رئیس‌جمهور تصمیم‌گیرنده نهایی در انتخاب وزرای دولتش است.

تأخیر در معرفی وزرای پیشنهادی دولت، انتقاد‌های فراوانی در هفته‌های اخیر به همراه داشته است.

آقای احمدی‌نژاد هفته گذشته در اقدامی کم‌سابقه برای تمدید سرپرستی وزارت اقتصاد از حکم حکومتی آیت‌الله خامنه‌ای، استفاده کرد که منجر به برخی انتقاد‌ها از وی شد.

مصطفی پورمحمدی و داوود دانش‌جعفری دو وزیر کشور و اقتصاد بودند که آقای احمدی‌نژاد در اردیبهشت‌ماه سال جاری آنها را از مقام خود برکنار کرد.

دلایل برکناری محمد رحمتی وزیر راه و ترابری که در تیرماه سال‌جاری از مقام خود کنار رفت به‌طور مشخص اعلام نشده است.

در ریزشی بی‌سابقه در تاریخ ۳۰ ساله جمهوری اسلامی، تا کنون ۱۰ وزیر و معاون از سمت خود برکنار شده‌اند.

نظرهای خوانندگان

با امدنشان چه گلی بسر ملت زدنند که با رفتنشان متاثر یا نگران بشویم

-- حسن ، Jul 29, 2008 در ساعت 11:19 AM

دکتر کردان کشور را متحول خواهد کرد
احمدی نژاد با انتخاب کردان کشور را بیمه کرد کردان قوی ترین سیاستمدار ایران و متهعدترین فرد در کشور است و به عبارتی کردان ستون انقلاب است

-- سید خلیل شیدایی روزنامه نگار 09126794136 ، Jul 30, 2008 در ساعت 11:19 AM

Hala bayad did chand rouz sare ka mimounand!!! dar in régime o hokoumat inchallah o be omide khoda hamashoun raftani hastand

-- NAM ، Aug 1, 2008 در ساعت 11:19 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)