تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

بوش خواهان تداوم راهبری آمریکا در دفاع از حقوق بشر شد

رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه از جانشین خود خواست که نقش راهبری آمریکا در دفاع از حقوق بشر و دموکراسی را مد نظر داشته و ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری روسی نوستی جرج بوش در سخنانی در واشنگتن همچنین اعلام کرد: «آمریکا باید به راهبری خود در امر دفاع از حقوق بشر ادامه دهد. نقش کشورهای آزادی همچون کشور ما در این است که بر ظالمان جهان فشار وارد کرده و زندانیانی که سعی در آزادی دارند را تقویت کنیم».

آقای بوش عنوان کرد که به دیپلمات‌های آمریکایی در «کشورهای غیر دموکراتیک» دستور داده، تماس با مخالفان رژیم‌ها را حفظ کنند.

وی گفت: «به تمامی مقامات رسمی ارشد آمریکا که در کشورهای غیر دموکراتیک کار می‌کنند، دستور دادم تماس دائم با افراد مطرود سیاسی و فعالان دموکرات را حفظ کنند».

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد که این کشور از اقدامات زندانیان سیاسی طرفدار آزادی در کشورهایی چون کوبا، ایران، بلاروس و کره شمالی حمایت می‌کند.

اظهارات آقای بوش در حالی است که به گزارش رویترز، وی به خاطر اقدامات صورت گرفته در زندان گوآنتامو مورد انتقاد فعالان حقوق بشر قرار دارد.

بر اساس این گزارش آقای بوش در سخنان خود ابراز کرد که در دوره ۷ ساله زمامداری خود، بارها در مورد نقض حقوق بشر در کشورهایی چون ایران، سودان، سوریه و زیمبابوه هشدار داده است و حتی در مورد کشورهایی چین، مصر، و عربستان سعودی که روابطی دوستانه با ایالات متحده دارند، صادقانه در این مورد سخن گفته است.

آقای بوش در این سخنان، بار دیگر خواستار رهایی برخی زندانیان سیاسی همچون ایمن نور در مصر، آنگ سان سو کی در ویتنام، اسکار بیسکت در کوبا و ریاض سیف در سوریه شد.

نظرهای خوانندگان

اقای بوش ریاست محترم امریکا خواهشمندیم این خبر را بخوانید از این خبرها در ایران زیاد است اما کو گوش شنوا و چشم بیدار سران ممالک خارجی ؟؟
اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه از ایران خواست تا از اجرای حکم هشت زن و یک مرد که به جرم زنا به سنگسار محکوم شده‌اند، خودداری کند.
به گزارش خبرگزاری نووم هلند، اتحادیه اروپا در بیانیه خود از ایران خواسته تا به تعهدات بین‌المللی خود در زمینه حقوق بشر پایبند باشد.

-- برفی ، Jul 25, 2008 در ساعت 10:01 AM

بوش که حالا به اردک لنگ نیز معروف شده است در بهترین شرایط ، ریاست جمهوری آمریکا را تحویل گرفت ولی آن را در بدترین شرایط تحویل داد
جنگ طلبی ، کشتار ، بی ثباتی در جهان ، متهم کردن دیگر کشورها ، بی تفاوتی نسبت به مردم جهان ، بی تفاوتی به مردم درحادثه طوفان ، بی ثباتی اقتصادی و تشدید فاصله بین فقرا و ثروتمندان در آمریکا از دستاورد های او بوده است او آمریکا را با دلایل مورد تردید در دو جنگ بی ثمر وارد کرد او باعث تنفر و بی اعتمادی جهانی نسبت به آمریکا شد
او باعث ضعیفتر شدن آمریکا شد چون پیش از این تصور جهانی نسبت به قدرت آمریکا خیلی بالا بود و بوش ضعفهای این کشور را به روشنی مشخص کرد و فلسفه قدرت آمریکا را تحقیر کرد
بعد از این همه سیاست غلط از برتریهای رئیس جمهور آینده آمریکا فاصله گرفتن از سیاستهای بوش است

-- بدون نام ، Jul 26, 2008 در ساعت 10:01 AM

ای بابا شما چرا به پیشنهاد من عمل نمی کنید. گفتم که این جور خبرها را بگذارید توی یک ستون جداگانه به اسم فکاهی یا زنگ تفریح مثلا. آخر ایالات متحده که اولین زایل کننده حقوق بشر و حامی تروریسم دولتی در اسراییل و مترصد به ترور هر
گونه رهبریست که مخالف سلطه طلبی ها و امپریالیسمش است چطور دم از حقوق بشر می زند کشوری که به گزارش وزارت دفاعش بدترین زندانهای دنیا را دارد.

-- مانی ، Jul 26, 2008 در ساعت 10:01 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)