تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

اوباما: ایران، پیشنهاد غرب را بپذیرد

باراک اوباما نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به مقامات ایران توصیه کرد که «منتظر انتخابات آینده ریاست جمهوری در این کشور نمانند» و پیشنهاد غرب برای کنارگذاشتن برنامه هسته‌ای خود را بپذیرند.

به گزارش آسوشیتدپرس از پاریس، وی در کنفرانس خبری مشترکی با نیکولای سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه گفت: «گمان می کنم فشارها تازه بر ایران آغاز شده است.»

آقای اوباما افزود که ایران باید در ازای دریافت مشوق‌های تجاری و فنی، از غنی‌سازی اورانیوم دست بردارد.


باراک اوباما در کنفرانس خبری مشترکی با نیکولای سارکوزی، رویترز

وی گفت که با سارکوزی در خصوص این‌که ایران در موقعیت خطرناکی قرار دارد و جهان باید به این کشور برای پایان دادن به برنامه هسته‌ای غیرقانونی خود پیام روشنی بدهد، توافق دارد.

نامزد حزب دموکرات ایالات متحده در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشورپیشتر بارها در خصوص تهدید اسرائیل از سوی ایران به واسطه بلند پروازی های هسته‌ای اش اشاره کرده بود.

به گزارش خبرگزاری ها وی در دیدار از اسرائیل اعلام کرده بود که جهان، باید مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود.

اوباما ادامه داد که ما به ایران پیشنهاد می‌کنیم که رفتار خود را تغییر دهد و از منافع ارتباط با جامعه جهانی برخوردار شود و یا تحریم‌های بیشتر را بپذیرد.

جان مک کین رقیب جمهوری خواه اوباما به شدت ایده اوباما مبنی برگفتگو با مقامات ایران را رد کرده بود و گفته‌های او را غیر مسئولانه و ساده دلانه انگاشته بود.

با این حال، جورج بوش رئیس جمهور ایالات متحده که همواره با مذاکره مستقیم با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور مخالف بود، ویلیام برنز فرد شماره سه وزارت خارجه آمریکا را برای شرکت در مذاکرات غرب با ایران به ژنو اعزام کرد.

obama_sarkozy.jpg

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)