تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

کشته شدن سه پلیس در درگیری با پژاک

در جدید‌ترین درگیری‌ها بین نیرو‌های پلیس ایران و شورشیان پژاک در غرب این کشور، سه تن از مأموران پلیس جان خود را از دست دادند.

شبکه انگلیسی زبان پرس‌تی‌وی ایران، امروز پنجشنبه گزارش کرد که این درگیری شب گذشته در نزدیک شهر مریوان کردستان رخ داده است.

براساس گزارش منابع نزدیک به پلیس ایران، این درگیری در منطقه‌ای موسوم به «دالانی» زمانی روی داد که نیروی‌های پلیس در حال عبور از این منطقه بوده‌اند.

همچنین گفته می‌شود که چهار مامور پلیس دیگر در درگیری‌های جداگانه‌ای با اعضای پژاک کشته شده‌اند، اما این خبر از سوی مقامات ایران هنوز تأیید نشده است.

سه‌شنبه گذشته مسئول سیاسی پژاک که از محل اقامت خود در پایگاهی در جنوب کوه‌های قندیل واقع در مثلث مرزی میان عراق، ترکیه و ایران با خبرگزاری فرانسه سخن می‌گفت، یادآور شده بود که این گروه موفق شده است در حملات ماه گذشته در مناطق مرزی کردنشین داخل خاک ایران دست‌کم ۱۵۰ تن از نیروهای ایرانی را به قتل برساند.

روزنامه جمهوری اسلامی در اوایل خرداد ماه سال‌جاری اعلام کرده بود که چهار نفر از نیروهای امنیتی ایران براثر اصابت با مین‌هایی که توسط کردهای شورشی عضو گروه پژاک کار گذاشته شده بودند، کشته شده‌اند.

ظاهراً درگیری بین گروه‌هایی از کردهای شورشی در مناطق مرزی شمال غرب ایران واقع در مناطق مرزی این کشور با عراق و ترکیه، در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.

اعضای گروه پژاک دارای رابطه نزدیک با حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) هستند که از سال ۱۹۸۴، درگیری‌های مرگباری با نیروهای دولتی ترکیه در جنوب شرقی این کشور دارند.

رسانه‌های ایران همچنین اعلام کرده‌اند که ماه گذشته ۹ شورشی کرد و سه عضو سپاه پاسداران در جریان درگیری در شمال غرب ایران در نزدیکی مرز ترکیه کشته شده‌اند.

نیروهای ایرانی اغلب در مناطق مرزی نزدیک عراق با اعضاء گروه پژاک وابسته به پ‌ک‌ک درگیر می‌شوند.


در همین رابطه:
کشته‌شدن دو عضو پژاک در پیرانشهر
کشته شدن چهار پلیس در انفجار مین‌های پژاک
کشته شدن هشت نیروی امنیتی در ایران

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)