تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

اکبر اعلمی: چرا سخنان پالیزدار تکذیب نمی‌شود؟

اکبر اعلمی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات عباس پالیزدار که در یک سخنرانی، اتهاماتی متوجه ۴۴ مسئول جمهوری اسلامی کرده بود، با تأیید تلویحی بخشی از این اتهامات، اعلام کرد که افشاگری‌های پالیزدار «برنامه‌ای از پیش طراحی شده» بوده است.

عباس پالیزدار که در محافل داخل ایران به عنوان یکی از متحدین نزدیک محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری ایران شناخته می‌شود، دو هفته پیش از این در یک سخنرانی در دانشگاه بوعلی شهر همدان، ۴۴ نفر از مقامات برجسته جمهوری اسلامی را به فساد مالی متهم کرد که در میان آن‌ها نام چند روحانی بلندپایه نیز دیده می‌شود.

وی هم‌اکنون با حکم دادسرای شعبه دو کارکنان دولت در زندان به سر می‌برد.

اکبر اعلمی نماینده سابق مردم تبریز در مجلس هفتم که از اصلاح‌طلبان ایران محسوب می‌شود، روز گذشته در وبلاگ خود با اشاره به سخنان آقای پالیزدار نوشته است:‌ «واقعیت این است که بخش قابل توجهی از افشاگری‌های پالیزدار، بازخوانی و رونمایی گزینشی از برخی پرونده‌هایی است که از سال‌های دور در بایگانی‌های قوه قضاییه، سازمان بازرسی کل کشور، دادگاه ویژه روحانیت، دیوان عدالت اداری، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، وزارت اطلاعات و نظایر آن خاک می‌خورد.»

محافظه‌کارانی که عباس پالیزدار به آنان منتسب شده است، در هفته‌ گذشته با انکار رابطه خود با وی اعلام کرده‌اند که هیچ رابطه‌ای با وی نداشته و فردی به این نام را نمی‌شناسند.

این در حالی است که آقای اعلمی با تأیید وابستگی آقای پالیزدار به مرکز پژوهش‌های مجلس می‌نویسد: «عباس پالیزدار از جمله کارشناسانی بود که از طریق فاطمه آجرلو، نماینده مردم کرج که ظاهراً با او نسبتی هم دارد، برای همکاری با وی و دهقان دعوت به کار شد تا به عنوان یکی از کارشناسان کمیته تحقیق و تفحص مستقر در سازمان بازرسی کل کشور همکاری کند.»

وی احتمال داده است که آقای پالیزدار از طریق خانم آجرلو به محتوای پرونده‌هایی که درباره آنان سخنرانی کرده است، دست یافته باشد.

پالیزدار در سخنرانی خود بسیاری از مخالفان رییس‌جمهور در اردوی محافظه‌کاران را که برخی از آن‌ها متحدان سابق احمدی‌نژاد هستند، به بهره‌برداری از ثروت این کشور برای منافع خود متهم کرده و گفته که منابع طبیعی ایران از قبیل الوار در منطقه خزر غارت شده‌اند و کارخانه‌ها با قیمت‌های پایه به افراد داخلی حکومت فروخته شده است.

آقای اعلمی در بخش دیگری از یادداشت خود با اشاره به این موضوع می‌آورد:‌ «هیچ یک از منابع مذکور و اشخاصی که نام آن‌ها به عنوان ویژه‌خوار ذکر شده بود، رسماً اعلام نکردند که آیا اصل اتهامات مطرح شده صحت دارد یا خیر؟»

> متن کامل یادداشت اکبر اعلمی را بخوانید

این نماینده مجلس در ادامه یادداشت خود خطاب به کسانی که مورد اتهام قرار گرفته‌اند، می‌نویسد: «آیا ادعاهای مطرح‌شده دروغ است و اگر می‌گویید دروغ است، کدام بخش آن را تکذیب می‌کنید؟ آیا همه اشخاصی که نامشان در این افشاگری‌ها ذکر شده است، اتهامات منسوب به خود را انکار می‌کنند؟ اگر چنین است، چرا رسماً موضع نمی‌گیرند؟»

پالیزدار هم‌چنین گفته بود که قضات و سازمان‌های بانفوذ، صدها خودروی جدید ساخت ایران را با قیمت‌های پایین دریافت کرده‌اند.

وی از یک روحانی عالی‌رتبه هم نام برد که از حمایت دولت برای مراقبت از پسر معلولش برخوردار شد و سپس چهار امتیاز بسیار پرسود معدن‌داری را برای تأمین هزینه آن به دست آورد.

در بخش دیگری از این یادداشت با چنین سؤال‌های روبه‌رو می‌شویم: «آیا واگذاری معدن سنگ مرمر دهبید فارس دروغ است؟ آیا واگذاری کارخانه لاستیک دنا با سهل‌ترین شرایط و منظور کردن تسهیلات ویژه برای خریدار، صحت ندارد؟ آیا پرونده مربوط به جنگل‌های شمال و حوادثی که متعاقب آن پیش آمد، قابل انکار است؟ آیا واگذاری خودرو به اشخاص حقیقی و حقوقی با تسهیلات و تخفیفات ویژه قابل کتمان است؟ آیا پرونده مربوط به بنیاد نهج البلاغه و بنیاد همگرائی اندیشه را می ‌وان انکار کرد؟ آیا مسائلی را که در مورد پرونده المکاسب مطرح می‌شود، می‌توان نادیده گرفت؟ آیا وجود شبکه‌های فامیلی مفاسد اقتصادی در کشور دروغ است؟ آیا قاچاق فرآورده‌های نفتی و سایر کالاها با حمایت برخی از آقازاده‌ها را می‌توان نفی کرد؟ آیا وجود سلاطین کالاهائی مانند شکر، پارچه مشکی، زیره و ... و ویژه‌خواری برخی آقا‌ها و آقازاده‌ها را می‌توان انکار کرد؟ آیا وجود هزاران پرونده سوء استفاده مالی و فساد اقتصادی مربوط به تخلفات شرکت‏های دولتی در حوزه زمین، نفت، صنعت، بانک‏ها، در کمیسیون اصل ۹۰ و بازرسی کل کشور را می‌توان انکار کرد؟»

آقای اعلمی هم‌چنین از آقای کامران، دهقان، خوش‌چهره، زاکانی و سایر اعضای اصلی هیأت تحقیق و تفحص این پرونده و به‌ویژه فاطمه آجرلو پرسیده است که آیا حاضر هستند «سوگند یاد کنند که همه اظهارات پالیزدار خلاف واقع است؟»

وی در پایان پیش‌بینی کرده است : «دعوت حساب‌شده جامعه اسلامی دانشجویانـ دو دانشگاه از پالیزدار برای بیان محتویات برخی از پرونده‌های گزینش شده، حاکی از یک برنامه از پیش تعیین شده و جهت‌دار و ضمناً جانبدارانه به نفع احمدی‌نژاد در آستانه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بوده است.»

اکبر اعلمی که در دوره‌های ششم و هفتم نمایندگی مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی را به عهده داشت، یکی از نامزد‌های اصلاح‌طلبی بود که صلاحیتش برای شرکت در هشتمین دوره انتخابات تأیید نشد.


در همین رابطه:
عباس‌ پالیزدار زندانی شد

نظرهای خوانندگان

آیا ولی امر مسلمین و ولی فقیه که ادعای رهبریت جامعه اسلامی را می نماید مرده است؟ آیا او نمی شنود یا خدای ناکرده لال است تا در قبال این گونه اخبار یک موضع گیری صحیح و منطقی اتخاذ نماید؟ آیا همه این اتهامات به مدیران ارشد دروغ است و هیچ کدام صحت ندارد؟ پس با این وجود خاک بر سر کسانی که هنوز سنگ اسلام و انقلاب را به سینه می زنند (البته اسلام از نوع ایرانی اش و از نوع بعد از انقلابی اش) البته می دانیم که بعضی از آن ها یعنی طرفداران اسلام بعد از انقلاب نفع مادی شان در طرفداری از اسلام و انقلاب است وگرنه فکر نمی کنم که هیچ کسی تا به حال ،بعد از گذشت 30 سال از انقلاب هنوز پی به رذالت و فساد این قوم تبهکار و شیاد نبرده باشد.

-- ش-ج ، Jun 16, 2008 در ساعت 02:29 PM

«دعوت حساب‌شده...یک برنامه از پیش تعیین شده و جهت‌دار و ضمناً جانبدارانه به نفع احمدی‌نژاد در آستانه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بوده است.» اول این‌که جهت کدوم وره؟ راه امام خمینی هست اگر لکن آنهمه اعدام‌های نخست انقلاب هم راه ایشان بود حالا یک جهت طرف احمدی‌نژاد یا شما چه فرقی می‌کنه؟ راستی آقای اعلمی هم از این مسائل آگاه بودند پس چرا تا حالا در این‌مورد به ما چیزی نگفتند؟

-- خاطره‌ها ، Jun 16, 2008 در ساعت 02:29 PM

کافی بود یکی از اصلاح طلبها یکی دو نمونه از این پرونده ها را توی یک تریبون رسمی اعلام می کرد تا دودمانش را به باد می دادند. همه اینها دعواهای درون گروهی که آخر هم با باج دادن به هم تموم می شه . مردم هم این پشیزی حساب نمی شند که بخواهند چیزی را برایشان تکذیب کنند و یا توضیح بدهند . همیشه هم یک سری سیهی لشگر مواجب بگیر دارند که جلوی دوربین ها براشون سینه بزنند.

-- سمانه ، Jun 16, 2008 در ساعت 02:29 PM

آیا موارد بالا نشانه های حکومت اسلامی میباشد؟؟؟؟؟؟؟

-- بدون نام ، Jun 20, 2008 در ساعت 02:29 PM

من کشورم را دوست دارم وکسی که این صحبت هارا می کند بیشتر در جهت اصلاح کشور قدم برداشته و در ضمن من و شما همه این مسائل را می دانستیم اما رسما بیان نمی کردیم، پس جدا باید بررسی شود توجیح موارد ذکر شده قابل قبول نیست...0

-- ترا ، Jun 23, 2008 در ساعت 02:29 PM

دم پالیزدار گرم .لعنت بر آنهایی که خون شهدا را پایمال کرده و به این مملکت خیانت می کنند!

-- سارا ، Jul 22, 2008 در ساعت 02:29 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)