تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
گزارش تکمیلی:

تجمع در برابر سفارت امارات به خشونت کشیده شد

تجمع اعتراض‌آمیز مردم در مقابل سفارت امارات عربی متحده با دخالت پلیس به تشنج کشیده شد.

این تجمع پس از دخالت پلیس به خیابان‌های اطراف خیابان شهید دستگردی (ظفر) محل سفارت امارات در تهران کشیده شد.

به گزارش زمانه پلیس با باتوم سعی در متفرق کردن تجمع کنندگانی داشت که برای اعتراض به استفاده از عنوان خلیج عربی مقابل سفارت امارات در تهران واقع در خیابان ظفر تجمع کرده بودند.

این گزارش حاکی‌است، این تجمع به دعوت «کانال یک»، یکی از کانال‌های فارسی‌زبان لس آنجلس و با عنوان «اعتراض به تجاوز امارات به نام خلیج فارس» برپا شده بود.

بر اساس گفته‌های یکی از شاهدان عینی در تماس با خبرنگار زمانه در تهران، پیش از وقوع درگیری‌ها، تعداد محدودی از شهروندان تهرانی از ساعت ١٦ به وقت محلی در حوالی سفارت امارات در تقاطع خیابان ظفر و ولیعصر گرد آمدند، اما با درخواست نیروهای انتظامی حاضر در مقابل سفارت دقایقی بعد متفرق شدند.

بر اساس گفته‌های یکی دیگر از شاهدان، قبل از ساعت ۱۷ به وقت تهران که زمان اعلام شده برای برپایی تجمع بود، گروه‌های محدودی از شهروندان با حضور در مقابل سفارت و رویت نیروهای پلیس از راه آمده بر می‌گشتند.

با این حال با نزدیک شدن به ساعت مقرر برای تجمع، بر حجم نیروهای پلیس ضد شورش و شهروندانی که به قصد تجمع آمده بودند، افزوده شد و نیروی انتظامی مقررات منع رفت و آمد را در خیابان ظفر برپا کرد به طوری که ورود و خروج خودرو ها به محدوده خیابان ظفر را تحت کنترل گرفت.

تجمع‌کنندگان پلاکاردهایی در دفاع از نام خلیج فارس و در اعتراض به تحریف این عنوان از سوی مقامات اماراتی در دست داشتند.

همچنین از مقابل سفارت امارات خبر می‌رسد که جمعی از معترضان توانسته‌اند از صف نیروهای ضد شورش عبور کنند و خود را به محوطه سفارت برسانند. آنها شعارهایی با مضمون «مرگ بر امارات»، «امارارت! امارات! خلیج همیشه فارس است»، «مرگ بر وطن فروش مزدور»، «نیروی انتظامی شرمت باد» سر داده‌اند.

گزارش شاهدان عینی همچنین حاکی‌است پلیس ضد شورش تهران، در سطح وسیعی از مسیرهای منتهی به سفارت امارات عربی متحده مستقر است و در درگیری به‌وجود آمده بین نیروهای پلیس و تجمع‌کنندگان، شماری مجروح شده‌اند.

بر اساس گزارش خبرنگار زمانه، دامنه تجمع با افزوده شدن بر تعداد معترضان و ایجاد ترافیک سنگین در ناحیه خیابان ولیعصر، تا میدان ونک کشیده شده و خودروها نیز با بوق زدن‌های ممتد بر تشنج موجود در خیابان افزوده‌اند.

گفتنی است سفارت امارات که در تقاطع خیابان ظفر و ولیعصر واقع شده، محل تردد شهروندانی است که روزهای جمعه برای تفریح به پارک ملت می‌آیند. همین امر باعث شد که تجمع امروز در مقابل این سفارت با نزدیک شدن به زمان غروب آفتاب و کاهش نسبی دمای هوا که زمان حضور مردم در پارک است، رو به تشنج بگذارد.

گزارش زمانه حاکی‌است، یکی از مأموران نیروی انتظامی حاضر در محل، از طریق بلندگو اعلام کرد که به دلیل عدم اخذ مجوز از وزارت کشور برای برپایی این تجمع ماموران این نیرو مجبور به متفرق کردن معترضان هستند، اما سخنان وی با اعتراض تجمع‌کنندگان و بوق ممتد خودرو ها مواجه شد و بر دامنه درگیری‌ها افزود.

گفته می‌شود برخی از تجمع‌کنندگان از سوی نیروهای انتظامی حاضر در محل بازداشت شده‌اند و نیز بنا به گفته شاهدان تعداد زیادی از حاضران در محل توسط نیروهای پلیس به شدت مضروب شده اند.

گفتنی است سایت خبری تابناک به عنوان تنها منبع داخلی در گزارشی بسیار کوتاه تنها به برپایی تجمع و درگیری‌های پراکنده بین پلیس و مردم اشاره کرده و از پایان یافتن آن خبر داده‌است اما این تجمع در هیچیک از منابع و رسانه‌های خبری رسمی و غیر رسمی دیگر انعکاس نیافته است.

با این حال بر اساس گزارش خبرنگار زمانه، دعوت‌کنندگان اصلی این تجمع که دو برنامه‌ساز کانال فارسی زبان «کانال یک» در لس آنجلس هستند تا زمان تنظیم این گزارش، کماکان از شهروندان تهرانی برای پیوستن به این تجمع دعوت می‌کنند.

نظرهای خوانندگان

چرا ؟ چرا ؟
چون در دفاع از آب و خاک خود فریاد می زنند باید باتوم بخورند ؟ باید ساکت باشند تا بیگانگان کشورشان را به یغما ببرند ؟ چرا نیروی انتظامی به جای حمایت از مردم به مخالفت بر خواسته است ؟ کجای دنیا مردم وطن پرست را باتوم می زنند ؟

-- پرویز ، May 23, 2008 در ساعت 02:24 PM

دمتون گرم

-- بدون نام ، May 23, 2008 در ساعت 02:24 PM

به عنوان یک ایرانی، اگرچه در این تجمع اعتراض آمیز حضور نداشتم اما حمایت خود را از این حرکت ملی، افتخار آمیز و غرور آفرین اعلام می دارم.

-- داتیس ، May 23, 2008 در ساعت 02:24 PM

دورد به شرف این ایرانیان وطن پرست

مرگ بر وطن فروش

-- امیر ، May 23, 2008 در ساعت 02:24 PM

باز دم زمانه گرم که این خبر رو نوشت. خبرگزاری های دیگه که ذات واقعی شون رو ثابت کردن...

-- پدرام ، May 23, 2008 در ساعت 02:24 PM

به نظر من این میتونه یه تمرین باشه برای اعلام خواسته مردم و به پندار من بزرگترین بن بست کنونی فضای سیاسی ایران اینه که ملت ایران نمیتونه خاسته خودش رو آشکارا به گوش حکام کنونی ایران برسونه که متاسفانه هم خودشون از تخم عرب هستند و هم عرب پرست هستند شاید آخرین لایه این منجلاب حکام فعلی که باید پاک بشه همین قربانی کردن منافع ملی ایران به پای اعرابه که همیشه خار تو گلوی ایرانیان بوده و تا حالا با توجیهات مسخره دینی و مذهبی ادامه پیدا کرده و میگن که حزب الله و فلسطین سنگر اول مقابل اسراییل هستن ولی این مورد امارات رو دیگه چی میخوان بگن ؟ امارات سنگر مقابل چیست که داره منافع ملی ما رو از بین میبره ؟ به نظر من ما باید از همین حرکات کوچک شروع کنیم و حتی اگه لازم شد حرکات بزرگتری مثل قطع روابط تجاری با امارات و ... رو هم انجام بدیم . امیدوارم روزی شاهد حکومتی در ایران باشم که منافع ملی ایران رو بر همه چیز ترجیح بده .

-- احسان از رفسنجان ، May 24, 2008 در ساعت 02:24 PM

Is that the first step towards what we lost in Caspian sea?"niroo haaye entezaami-ye IRAN or "amaaraat" ?

-- Majid ، May 24, 2008 در ساعت 02:24 PM

afarin be in mardome shojae va mamnoon az zamaneh be khatere khabar resaniye khoobesh

-- بدون نام ، May 24, 2008 در ساعت 02:24 PM

درود بر ایرانیان وطن پرست. باید با قدرت جلو عربها ایستاد و کمکهای ایران به کشورهای عربی از جمله لبنان، فلسطین و سوریه در اسرع وقت قطع گردد و از محل همین منابع که روزانه به تاراج میرود در جهت نشاندن اعراب در جایگاه اصلی خودشان استفاده نمود. ای کاش بفکر منافع ملی، فرهنگی و اقتصادی ایران بودند.

-- امید ، May 24, 2008 در ساعت 02:24 PM

درود بر همه ایرانیانی که در این تجمع شرکت کردند

-- nazli ، May 24, 2008 در ساعت 02:24 PM

سلام
رعایت احترام برادران عرب واجب تر از این حرفها است اصلا باطوم را برای کتک زدن مخالفین اعراب خریده اند والا مورد مصرفش کجا خواهد بود ؟

-- هرمز ممیزی ، May 24, 2008 در ساعت 02:24 PM

من هم افتخار شركت در اين تظاهرات را داشتم و از اينكه ملت ايران دارن بيدار ميشوند تا دست اجانب داخلي و خارجي را از كشورمان كوتاه كنند خوشحالم و خيلي شرمسار شدم و خجالت كشيدم از اينكه نيروي اتنظامي با مردمي كه براي دفاع از كشورشان در برابر سفارت يك قوم وحشي تجمع كردند برخورد كرد . پس تو اي وطن فروش بهتر نبود تو براي سير كردن شكم خود زن و دختر خود را بفروشي تا وطنتت را چون وطنتت(خودت و نسبت ) را به اجنبيها مي فروشي اما زن و دخترت را به ايرانيها . كدام بهتر است؟

-- سامان ، May 24, 2008 در ساعت 02:24 PM

گستاخيهاي امارات ادامه خواهد داشت تازمانيكه ايرا ن بالاترين حجم مبادلات اقتصادي رابا انها دارد . وقتي مابراحتي ناموس خودرا جزء صادرات غير نفتي بحساب آورده ودر خيابانهاي دبي به حراج گذاشته ايم امارات هم ميپندارد كشوري كه ناموسرابه اين آساني ازدست ميدهد پس برايخاكش ارزشي قائل نيست سخن آخراينكه مابايد سياستمان رابا امارات تغيير دهيم

-- بدون نام ، May 24, 2008 در ساعت 02:24 PM

چطور وقتی برادران بسیجی!! جلوی سفارت انگلیس تجمع! می کنند کسی بهشان کاری ندارد؟

-- بدون نام ، May 24, 2008 در ساعت 02:24 PM

درود بر شرف همه ي ايرانياني كه دغدغه شان سواي دغدغه هاي بدوي و وحشيانه ي سيد علي پينوشه است و به خيابان آمدند

-- مهرزاد ، May 24, 2008 در ساعت 02:24 PM

همه میدانن کسانی که با باتوم مردم خود ایران را میزنند به خاطر خلیج فارس از قماش همان عربها هستند.

-- رضا ، May 24, 2008 در ساعت 02:24 PM

پلیس ضد شورش هم از خود ملت است و روزیکه متوجه شود جنگ بسود ملت و به ضرر دولت غلبه میکند ، مسلمأ خود » گل « بر سر نیزه ها میگذارد و بسراغ ملت میرود تا باهم دماغ مزدوران فلسطینی را بر خاک بمالند !. فلسطینیانی را که بمانند اول انقلاب ، بدستور حاکمان فعلی بر روی مردم اتش گشودند ، اکنون نیز برای خاطر جمعی به کشور اورده شده اند تا دو باره با دریافت میلیاردها دلار و امضائ قرار داد های شرم اور، برای استواری حکومت کافران در ایران ، مردم را دو باره به اتش ببندند و تا به ابد نیز همان مردم عزیز از دست داده را موظف به پرداخت بدهیهای کلان به انان سازند ، همان پرداختهای باج گونه ئی که از بدو انقلاب تاکنون ادامه داشته و بخاطر روابط غیر اخلاقی انان با هم ( دولت ایران و فلسطینیها ) است که اکنون ، کشورمان در خطر نابودی قرار گرفته است !!.
داوید.

-- داوید ، May 24, 2008 در ساعت 02:24 PM

درود برشرف ايرانيان باغيرتي كه جلو سفارت امارات جمع شدند وفرياد خليج هميشه پارس ميدادند

-- اهورا ، May 24, 2008 در ساعت 02:24 PM

اصطلاح خليج عربي جعلي از سوي عبدالناصر دماگوژ است كه اعراب را به اين پيسي و التماس انداخته است. شووينيسمي كه در اين كامنت ها نهفته است مرا ميترساند. فراموش نكنيم كه ما داراي يك اقليت عرب در حساس ترين نقطه ايران هستيم كه هر از گاهي هم زمزمه هائي ناخوشايند سر ميدهند. با اين مسائل بايد عاقلانه و به دور از نژاد پرستي پرداخت.
شيخ نشين هاي اطزاف ما كوچكتر از اين حرفها هستند. بايد سراغ بزرگترشان كه اين حرفها را در دهانشان ميگذارد رفت.
هر دو كلاس خوانده اي ميداند كه براي اعراب مسئله نام خليج فارس در برابر مسئله اصلي انها كه باز پس گرفتن سرزمين هايئ كه در طي دو جنگ تقديم اسرائيل كرده اند موضوعي فرعي است.

-- شهاب شهيدي ، May 24, 2008 در ساعت 02:24 PM

خوشا بحال آنها که در ایران هستند و وطن دوستی خود را نشان میدهند. با احترام در درون ام خود را در کنارشان احساس میکنم. بجای خدا، شرافتِ این انسان ها که در مقابل کشور و مردم فروشیِ حاکمان (که روح خود را دودستی تقدیم حماس و حزب الله کرده اند) میایستند، ستودنی و احترام برانگیز است.
مریم

-- بدون نام ، May 24, 2008 در ساعت 02:24 PM

دیروز اگر تعداد کم بود چون تجمعی خود جوش بود برنامه ریزی دقیقی نشده بود .

خادمان و مزدوران کشور امارات را دیروز دیدم که وحشیانه مردم را میزدند.
تجمع اعتراضی مردم تهران فقط بخشی از قدرت مردم بود.

* خلیج تا ابد پارس *

* خليج فارس هيچ وقت از ايران جدا نمي شه *

-- قدرت آریایی ، May 24, 2008 در ساعت 02:24 PM

لطفا به کا نالی نچسبا نید
مردم خو دشان می خو استند و لی از جایی خبری نمی ر سید برای تجمع
خدا پدر و مادر کا نال یک را بیا مرزد
که اصلا ع ر سا نی کرد

-- دمکرا سی ، May 24, 2008 در ساعت 02:24 PM

من حوالی ساعت 17 به تقاطع ظفر و ولی عصر رسیدم.جمعیت بسیار بیشتر از 18 تیر 82 بود.نیروهای انتظامی کمتر دخالت می کردند.نیروهای لباس شخصی که به نظر من از بسیجیها بودند و بسیار بد دهن و کم سواد به نظر می رسیدند و واژه اراذل بسیار زیبنده آنها بود از مردم فیلم برداری می کردند و پلاک خودرو ها را از اتومبیلها می کندند.با رسیدن نیروهای ضد شورش این افراد جرات پیدا کرده و به سمت مردم حمله می کردند.و سعی در گرفتن مردم مخصوصا جوانها داشتند که مردم با حمایت همگانی و هجوم به سمت آنها این اجازه را به آنها نمی دادند.حوالی ساعت 18 با حمله یکی از این افراد به یک مادر دختر ، من و چندین نفر دیگر در حمایت از آنها دویدیم و ایشان را از مهلکه در بردیم بعد از چند لحظه بسیجیها به سمت من حمله ور شدند پس از کمی زد و خورد مردم مرا فراری دادند و من با لباس پاره و بدون کفش به سمت خانه حرکت کردم.
نکته جالب اجتماع دیروز حضور فعال و پر تعداد شیر زنان ایرانی بود.
و نکته جالب دیگر رفتار محبت آمیز مردم بود که وقتی با لباس پاره و بدون کفش با من مواجه میشدند و از دلیل آن آگاه، بسیار خوش رفتار و گرم برخورد می کردند.
دیروز تنها روزی بود که در این 26 سال زندگیم به خودم افتخار کردم.
از همه مردم خواهش می کنم که هم وطنانشان را تنها نگذارند.

-- تیسافرن ، May 24, 2008 در ساعت 02:24 PM

خدائیش ملت خیلی الافند

-- بدون نام ، May 24, 2008 در ساعت 02:24 PM

جزاير سه گانه ايراني اند هميشه////////// شيخك خيكي از نفت خرفت تر از هميشه

-- جزاير سه گانه ، May 24, 2008 در ساعت 02:24 PM

kare dorosti kardand vali gharar nashod ke sefarat khanehaie khareji amniat nadashte bashand police karesh dorost boode

-- cxcx ، May 24, 2008 در ساعت 02:24 PM

گیرم که در باورتان به خاک نشسته ام

و ساقه های جوانم از ضربه های تبرهاتان زخم دار است

با ریشه چه می کنید؟

گیرم که بر سر این بام بنشسته در کمین پرنده اید

پرواز را علامت ممنوع می زنید

با جوجه های نشسته در آشیانه چه می کنید؟

گیرم که می زنید

گیرم که می برید

گیرم که می کشید

با رویش ناگزیر جوانه چه می کنید؟

-- تیرداد ، May 24, 2008 در ساعت 02:24 PM

با سلام به برادران ایرانی من عرب بحرین هستم به زبان فارسی هم عشق می ور زم متاسفانه می بینم عزیزان ایرانی بسیار با عصبیت با این قضیه بر خورد می کنند از یاد نبریم مردم ایران با عرب رابطه فرهنگی بسیاری داشته و در زمان ما نیز ایرانیان بسیاری در دول خليج زندگی می کنند شیوخ شارقه ایرانی الاصلند مردم بسیاری دیگر هم اصل ایرانی دارند در بحرین هم همین گونه است و در قطر عمان وکویت ... این رفتار وسیاست بسیار سطحی می باشد و باعث تنش های متقابل است اندکی عاقلانه تر فکر کنید
بلادی و ان جارت علی عزیزة
و قومی و ان شحو علی کرام
بدیه لضرب علی راسی بلادای
منک یالعذبت روحی بلادای
فان عزت و ان جارت بلادی
کرام اهلی و ان شحو علی
و ما عليكم من كلام فلان و علان, هاذيل بس يتكلمون من كرههم للعرب و الخليجين بالذات

-- مهدی العقیلی ، May 24, 2008 در ساعت 02:24 PM

پیش روسها رفتندروسها خزرگرفتندعربهاهم سه جزیره وخلیج فارس.را.بهترازاین نمی شه.ایرانی بداد ایران برس

-- ali ، May 25, 2008 در ساعت 02:24 PM

ایرانی از 14 قرن قبل از ظهور حضرت محمد، همین خدا میپرستیده. بهتر است گاها" نگاهی به وصیت نامه کوروش بیاندازیم و ببینیم آن مرد که بود و چه بود و ما امروز در کجا ایستاده ایم .

امیدوارم در آینده نزدیک، بساط عدل و داد در سراسر ایران برپا شده و لکه ننگ از دامان ایران و ایرانی محو و ما به اصل و ریشه خود بازگردیم.
ایران سربلند ، ایرانی سرفراز و پرچم سه رنگ شیروخورشید نشان ما همیشه در احتزاز .

-- یکی از دهها میلیون ایرانی اسیر چنگال سیاهی و نکبت ، May 25, 2008 در ساعت 02:24 PM

مثل اینکه دوزاری خیلی های هنوز نیفتاده!
خانم، آقا حکومت اسلامی است ، عدل اسلامی است، خلیج فارس یعنی چه !!
زنده باد بیضه اسلام !!!!!!!!!!!!!!!!!

-- ایرج ، May 25, 2008 در ساعت 02:24 PM

جمعه بود هوا خنک بود مردم بجای پارک ملت رفتند تظاهرات!؟ شما واقعا دیدتون نسبت به تظاهرات در ایران اینه؟ تا حالا دیدید کسانی را که با چاقو به ملت حمله میکنند یا موتور سواران ضد شورش را که با باتوم و در حال حرکت به سر مردم میکوبند؟ مردمی که در ایران تظاهرات میکنند و یا حتی نظاره میکنند از جونشون میگذرند . لطفا منصف باشید تحلیل بند تنبونی کردن پیش کش!!!!!

-- دانشجو ، May 25, 2008 در ساعت 02:24 PM

dameton garm dorod be sharafeton va afarin be gheyrateton

-- armin ، May 25, 2008 در ساعت 02:24 PM

dorod be iraniane vatan parast khalig hamishe fars ast va 3 jazireh tombe bozorg va kochak va abomosa hamishe irani

-- ali az uk ، May 26, 2008 در ساعت 02:24 PM

درود بر شما افتخار آفرینان راستین این مرز و بوم

-- عاشق میهن ، May 27, 2008 در ساعت 02:24 PM

همه ملت با هم بايد براي نجات ايران به هم كمك كنيم

-- ساناز ، May 27, 2008 در ساعت 02:24 PM

avval bayad begam ke in harekat faghat az tarighe kanal 1 elam shod va in harekat az tarighe bachehaye dakhel modiriyat shode bood dovoman manam nemigam khalij arabi khalij ta abad fars hastesh amma bayad ye chizi begam oon kanal 1 iha khodeshon raftan bala menbar va khotbe migan harf ke bade havast oona migan kotakeshoono javoonaye mamlekat.khob to ye iran ham tajamoro manoo nakardan ke ke khodesh ye zamani dare hamechi be moghash

-- [email protected] ، May 27, 2008 در ساعت 02:24 PM

doroud beh farazandaneh kourosh va ferdosi.
ageh iradi dar in moredeh Khalijeh hamisheh Fars pish amedeh gonaheh arabha va shiokh nist, in az bigheirati Hokoumateh Allah va hokmfarmayaneh konouni mibashad dameh shirzanan va shirmardaneh ma garm

-- Babak ، May 27, 2008 در ساعت 02:24 PM

دمتوووون گرم بابا .....
ولی امارات بچه است .....
ما جلو آمریکا و اسرائیل وایسادیم .....
امارات که نوزادی بیش نیست .....
می پو کو نیمشان.....

-- امین ، May 28, 2008 در ساعت 02:24 PM

با اين كار نشون دادن كه ايراني نيستند !!!

-- mohamad ، May 30, 2008 در ساعت 02:24 PM

agar sar be sar tan be koshtan dahim beh az anke keshvar be doshman dahim.

-- mohsen ، Jun 2, 2008 در ساعت 02:24 PM

درود بر اين ملت هميشه بيدار ايران
ساليانه بسياري از ايرانيان براي خريد و تفريح وكنسرت به امارات مي روند ..اي كاش اين عده بيدار مي شدند. خواننده هاي ايراني هم كه با كنسرت در امارات به علت حرص و طمع پول! تنها آب به آسياب دشمن مي ريزند! اي كاش هموطناني كه به امارات مي روند از خواب بيدار شوند. اولين گروه توريست امارات را ايرانيان تشكيل مي دهند. كه اي كاش به خود مي آمدند..

-- Fereshteh ، Jun 8, 2008 در ساعت 02:24 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)