تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

شورایی از فقیهان سنی وشیعه برای اسلام بدون خشونت

«شورای جهانی فقه اسلامی» با حضور جمعی از فقهای شیعه و سنی، امروز (پنجشنبه)، در پاریس اعلام موجودیت کرد.

آیت‌الله سید ابوالقاسم دیباجی دبیرکل این شورا ضمن اعلام این خبر به رادیو زمانه افزود: این شورا در نشست آغازین خود با حضور شش تن از فقهای شیعه و سنی به بحث و بررسی مسائل مبتلا به دنیای اسلام می‌پردازد.


آیت‌الله دیباجی، نماینده آیت‌الله سیستانی در کویت و دبیرکل شورای جهانی فقه اسلامی

در دستور کار این نشست که با شعار «اسلام بدون خشونت» آغاز به کار می‌کند، بررسی نسبت اسلام و دموکراسی، اسلام و حقوق بشر، و اسلام و ارهاب (تروریسم) قرار دارد.

در این نشست ابتدایی سخنرانان همچنین به تبیین جایگاه جهاد در اسلام نیز خواهند پرداخت.

مؤسسان شورای جهانی فقه اسلامی علامه شیخ محمد السیران مفتی صیدا، و شیخ محمد دالی بالطه مفتی صور هر دو از لبنان، الله شکر پاشازاده مفتی اعظم از آذربایجان، آیت‌الله دکتر مصطفی محقق داماد از ایران، دکتر صدیق الجلول مدیر معهد غزالی از مسجد بزرگ پاریس و آیت‌الله سید ابوالقاسم دیباجی از کویت هستند.

نظرهای خوانندگان

مجلس خبرگان و شورای نگهبان و شورای مصلحت و شورای نخبگان وشورای این و ان را کم داشتیم که جهانی انهم سبز شد. کاش جمعیتی درست میشد که علمای دینی را فقط منحصر به تدریس قران میکرد که در ان هر چه را که برای مومنین لازم بوده ذکر شده است و کامل است. علاوه بر خشونت که بیشتر از جهل و نادانی ناشی می شود خطر بزرگتری که دین را تهدید کرده و میکند شیعه وسنی بازی در دین است که قران انرا بشدت منع میکند (سوره روم ـ ایه های ۳۰ و ۳۱ و ۳۲) ومتفرقین را هم درجه با مشرکین قرارمی دهد. هم چون
درجات دینی مثل ایت الله وحجت ااسلام وغیره که ساخته بشر است هرحکم و فقه وفتوا و غیره که از چارچوب قران خارج باشد مردود است حتی اگرکلمه اسلامی هم به ان چسبیده باشد وچیزی نیست غیر از گمان و حدس یک بشردیگرتحت هر عنوان و متعلق به هر شورایی که می خواهد باشد.

-- بدون نام ، May 23, 2008 در ساعت 02:33 PM

این ظاهراَ همان دیباجی است که بعد از انقلاب در خوزستان معاون مدنی بود و همراه او به خارج از کشور گریخت و به رضا پهلوی و سلطنت طلب ها پیوست. پس این کانون تازه هم به نوعی یک تجمع سیاسی علیه جمهوری اسلامی و در مخالفت با تفسیر رسمی ایران از اسلام است.

-- هادی زارعین ، May 24, 2008 در ساعت 02:33 PM

تنها قسمت تعجب انگیز این خبر همکاری دکتر محقق داماد با این گروه است. این سید ابوالقاسم دیباجی که از منبری های کویت است خیرخواه جمهوری اسلامی نیست و از روز روشن ترست که این به اصطلاح "شورای اسلامی" علیه ایران است. تا حالا فکر نمی کردم دکتر محقق داماد هم جزء مخالفین جمهوری اسلامی باشد.

-- محمد صالح ، May 24, 2008 در ساعت 02:33 PM

با سلام مصاحبه ی احمقانه ی این مرد مومن چه شد؟ دوستان مشتاق نتوانستند آنرا پیدا کنند. کجاست؟؟

-- بدون نام ، May 31, 2008 در ساعت 02:33 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)