تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

مولن: سپاه، صلح عراق را به مخاطره انداخته است

دریاسالار مایکل مولن رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، گفت که «اقدامات غیرمسئولانه» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عراق، استقرار صلح در این کشور را به مخاطره می‌اندازد.

به گزارش آسوشیتدپرس از واشنگتن، مولن با مطرح کردن مجدد درخواست سناتورهای آمریکایی برای پیگیری گفتگوهای سیاسی با تهران، این مسئله را عنوان کرد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا افزود: «خودداری ما از پاسخ به اقدامات ایران در عراق، نشانه مصمم نبودن و یا ناتوانی در دفاع دربرابر تهدیدها نیست.»

بر اساس این گزارش، سناتور آرلن اسپکتر یکی از اعضای این کمیته گفت که از رد شدن بحث تعامل دیپلماتیک با تهران ازسوی دستگاه حکومتی بوش بسیار نگران است.

دیپلمات‌های آمریکایی در کنفرانس منطقه‌ای در خصوص وضعیت عراق با مقامات ایرانی ملاقات داشته‌اند ولی طرفین تأکید دارند که این گفتگوها محدود به مسایل عراق بوده است.

آمریکا ایران را به تلاش برای گسترش سلاح‌های هسته‌ای، حمایت از گروه‌های تروریستی و تحریک و ترویج خشونت در عراق از طریق تامین اسلحه و دیگر لوازم مورد نیاز برای شبه نظامیان شیعه عراقی متهم می‌کند.

سناتور اسپکتر جمهوری‌خواه گفت که گفتگوهای انجام شده در گذشته با اتحاد جماهیر شوروی، لیبی و کره شمالی ثابت می‌کند ادامه این روند در مورد ایران می‌تواند مفید باشد.

وی افزود: «اگر دولت گفتگو با ایران را رد کند ما شانس بزرگی را برای اجتناب از درگیری درآینده، ازدست خواهیم داد.»


درهمین رابطه:
عراق خواستار مذاکره ایران و آمریکا شد
مقتدی صدر با نمایندگان عراقی در ایران مذاکره نمی‌کند
«ایران و سوریه در عراق دخالت می‌کنند»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)