تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

حسینیان: در قتل‌های زنجیره‌ای دست نداشتم

روح‌الله حسینیان در جمع دانشجویان دانشگاه تهران گفت: «دستی در قتل‌های زنجیره‌ای نداشته‌ام و می‌توانم قسم بخورم؛ چراکه من کاره‌ای نبودم. کسانی می‌توانند در این رابطه دخیل باشند که کاره‌ای بوده‌اند.»

وی که در همایشی با عنوان «آن سوی دوم خرداد» سخن می گفت، اضافه کرد: «موضوعی که باعث شد انگشت اتهام در مورد قتل‌های زنجیره‌ای به سوی من اشاره رود، این بود که در برنامه چراغ، دوم خرداد را مسئول این جریان دانستم و این موضوع در حالی بود که در جریان انتخابات ریاست جمهوری از خاتمی حمایت کرده بودم و مجموع موضع‌گیری‌های من در چند میز‌گرد به طور کامل پخش شد و حتی پس از پیروزی خاتمی تعدادی از دوم خردادی‌ها به من پیام تبریک دادند.»

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به سؤالی درباره سعید امامی و قتل‌های زنجیره‌ای خاطرنشان کرد: «باید بگویم سعید امامی هیچ نقشی در این رابطه نداشت او فقط مشاور وزیر بود و کاره‌ای محسوب نمی‌شد.»

وی سخنان عبدالله شهبازی درباره سعید امامی را غیرمستند دانست و گفت: کتاب‌های شهبازی بر مبنای توهم توطئه است. باید بگویم امروز دوره‌ای نیست که خانواده روچیلدها در انگلیس عالم را با انگشتان خود بچرخاند.»

وی ادامه داد: «باید بگویم که سعید امامی هم‌ اهل آباده است و مسجدی در آن شهر توسط پدربزرگ او که یک روحانی است، ساخته شده است.»

رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که «پدر سعید امامی زنده است و خاطرات او به زودی چاپ خواهد شد»، ادامه داد: «گفته می‌شود دایی او در گذشته رایزنی نظامی ایران و آمریکا را بر عهده داشته است. اگر بخواهیم از این چیزها استفاده و کسی را متهم کنیم باید بگویم که کار آسانی است.»

وی درباره صحت فیلم بازجویی امامی و همسر او نیز گفت: «آن فیلم صحت داشت. متأسفانه علت این بود که کار بازجویی از دست نیروهای اطلاعاتی گرفته شد و به گروه مستقلی به راهنمایی بعضی از اعضای سابق شورای امنیت سپرده و به انحراف کشیده شد. خدا را شکر که برای خاتمی نیز روشن گردید و پس از آن این پرونده به دست نیروهای چپ و متدینی سپرده شد که آن را در مسیر درست هدایت کردند و بازوهای اولیه‌ این پرونده به حکم قصاص و زندان محکوم شدند.»

وی درباره کاظمی و نقش او در قتل‌های زنجیره‌ای و وضعیت فعلی او نیز گفت: «کاظمی محکوم به زندان ابد شد و در حال حاضر در زندان به سر می‌برد.»

حمایت از خاتمی
از رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی پرسیده شد آیا زمانی که از خاتمی حمایت می‌کردید او را نمی‌شناختید؟ وی پاسخ داد: «واقعاً نه. من خاتمی را یک روحانی روشنفکر می‌دانستم که البته با او اختلاف نظراتی نیز داشتم. در شرایطی که جناح حاکم فضای بسته‌ای را به وجود آورده بود و انحصارطلبی احساس می‌شد، احساس کردم تنها گزینه‌ای که می‌تواند این انحصار را بشکند و جامعه را باز کند، خاتمی است. می‌دانم که این باز شدن به سیری تبدیل شد که شکستی ایجاد کرد و وقتی این را فهمیدم اشتباه خود را معترف شده و عذرخواهی کردم.»

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که شما منتقد اصلاح‌طلبی بودید، چرا الان سکوت کرده‌اید؟ گفت: «این‌طور نیست. من هیچ‌گاه سکوت نکردم و در طول حاکمیت دوم خرداد نیز صحبت کرده‌ام و مورد اعتراض و نفرت نیروهای اصلاح‌طلب نیز بوده‌ام؛ بنابراین صحبت شما را بی‌انصافی می‌دانم.»

حسینیان همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر نقش خاتمی در واقعه ۱۸ تیر و واقعه‌ی کوی دانشگاه گفت: «تا جایی که من می‌دانم و بعضی از اسناد جریان ۱۸ تیر نشان می‌دهند، خاتمی در این مورد نقشی نداشته است و باید بگویم من با تفکر خاتمی مخالفم اما می‌دانم که او اهل توطئه نبوده است. در معاونت وزارت کشور ستادی بود که سعی داشت دامنه مسایل کوی دانشگاه را گسترده کند که این موضوع هیچ ربطی به آقای خاتمی نداشت.»

حسینیان همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: «با سعید امامی در مورد خاتمی بحث‌های مفصلی داشتم. او معتقد بود که مطمئن باشید آقای خاتمی خودش آدم خوبی است، اما باندی که از او حمایت می‌کند، خطرناک است. اگر قدرت را در دست بگیرد، امنیت کشور به خطر خواهد افتاد.»

نهضت آزادی
رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی «اولین جریان مخالف با انقلاب اسلامی را نهضت آزادی» دانست و گفت: «این در حالی است که امام(ره) نخست‌وزیری و دولت را به دست آنها داده بود. اما آن‌ها علی‌رغم تمام امکاناتی که در دست داشتند به علت تفاوت معنایی در اندیشه و تفکر از معارضان انقلاب اسلامی بودند.»

نظرهای خوانندگان

در کجای قران ذکر شده که یک روحانی از عمل خطا و حتی ارتکاب قتل مبرا است؟ اضافه بر اینکه لغت "روحانی" اصلا در قران وجود ندارد و همانند عناوین دیگر مثل "ایت الله" و "حجت الاسلام" ساخنه وپرداخته مدارس؟ است.

-- بدون نام ، May 19, 2008 در ساعت 04:52 PM

خانواده روچیلد فرانسوی بوده نه اینگلیسی امروزه کاخ ها اسطبل های اسب و انبارهای شراب با نام روچیلد افتخار طرفداران اشرافیت فرانسوی برای کسانی است که نوستالژی گذشته ها را دارند . البته یهودی هم هستند

-- فرزین ، May 19, 2008 در ساعت 04:52 PM

حاج آقا بدون نام من مشد حسنم از قم تماس میکیرم بجان خودت اصلش کثیف مزخرفه دنبال دردوزش نگرد. حضرت امام فرمودند کلهم منال و لموال. اون امامی که اصل و فرع و خواص و عوام خودی ناخودی رو ترویج و یهویج کرد به درون انبان و ان بان توجه راسخ داشت. قربانت میروم هزار بار. بی نام جان! آیت الله هم تو قرآن هست. تو هر چی بخای توش هست هر چیم توش نیست امام و حجت الاسلام و ملا و آخوند برات میزاره توش تو ناراحت نباش. این دین همینه که هست. یا تو همینو قبولش کن یا بزارش تو افاضات مفلضه اگر نفهمیدی چی گفتم سوالتو بزارش تو همی دستگاه تو من جوابتو بدم تو دستت. قربوت دوباره میرم.

-- مرد شماه سه صفر دو ، May 19, 2008 در ساعت 04:52 PM

والله خودمان قاتل بودیم! تیتر صبح امروز را یادتان می آید؟ جمله از حسینیان است. گنجی نورش را تاباند. دست اش درست. ابهامی نمانده. این از آن جا هاست که من می دانم و تو می دانی اما به روی هم نمی آوریم.

ضمنن لطفنن بلاگ چرخان ما را بر گردانید! من معترض ام.

-- نیم ، May 20, 2008 در ساعت 04:52 PM

آنقدر ترسو هستيد و اين آقايان قاتل در جمهوري اسلامي رعب و وحشت در دلتان جا گذاشته اند كه پيام من را سانسور كه هيچ اصلاً نمايش نمي دهيد. واي بحالتان! فقط مشغوليت ذهني تان بالاي حوض نشستن و لنگش كن است. روزگار كثيفيست نازنين
. . . . . . . . . . . . .
زمانه ـ مخاطب گرامی! خوب بود در ضمن احتمال اینکه پیام شما نرسیده باشد و یا ارسال آن را درست انجام داده باشید را هم در نظر می گرفتید.
بهر رو جز این پیام که در بالا می خوانید، اظهار نظر دیگری از شما واصل نشده است. موفق باشید
. . .

-- علي ، May 20, 2008 در ساعت 04:52 PM

سلام
من خودم تو اون همایش بودم
کامل همه چیز رو بیان نکردید
شایدم حق دارید
ولی دختری از ایشون پرسید پیشینه سعید امامی و عالیخانب رو به طور کامل بگید. ولی ایشون سکوت کردند. دختر خانم بر سوال خود تاکید کرد. ولی ایشون چیزی نگفتند
در ضمن وقتی گفتند کاظمی سرانجامش چه شد ایشون گفتند حبس ابد هستند یکی از بچه ها داد زد و گفت فراریش دادند. در کل آقای حسینیان هول کرده بودند. بخصوص وقتی مکررا در مورد پیشینه سعید امامی می پرسیدند

-- بدون نام ، May 20, 2008 در ساعت 04:52 PM

آقای روح الله حسینیان با سلام من می خواستم عرض کنم که از ائمه اطهار سلامه الله علیه یاد بگیرید. آنهمه تمام کافران و نامسلمانهایی را که کشتند برسمیت شناختند. شما که کارتان خوب و درست و در راه احیای دین مقدس بوده پس حاشا نکنید ببینید حضرت علی در روز روشن سر نهصد یهودی بریدند. در همین سایت یک مومنی این مطلب را نوشته و درست هم نوشته بنا بر این شما هم ، هم برای خودتان و هم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و هم بفتوای خیرالنساء عالم و آدم حضرت امام خامنه ای کشتید پس حتما و قرآنا کار درستی بوده و باید مسئولیت آنرا به عهده بگیرید. آقای شهبازی هم بیخود بازی بازی می کند او هم باید برسمیت بشناسد همتان شماها آدم های خوبی هستید و اگر هم آدمکشی می کنید اینها همه موقتی ست و به محض اینکه جهان آکنده از آدمهای خوب شد و دیگر شخص بدی در جهان نبود لاجرم شما هم دیگر آدم نخواهید کشت. موفق باشید و مثل همیشه سربلند. به آن فیسوف بزرگ سلام برسانید. بنده افتخار زیارت سرکار را بارها داشته ام.

-- ج از تهران ، May 20, 2008 در ساعت 04:52 PM

جناب «ج از تهران» دم شما گرم. بهترین کامنت روی این مطلب را شما گذاشتید.

-- بانام ، May 20, 2008 در ساعت 04:52 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)