تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

هشدار پلیس ایران به آرایشگاه‌های مردانه

احمد‌رضا رادان فرمانده پلیس تهران بزرگ اعلام کرد که از این پس با آرایشگاه‌هایی اقدام به آرایش «نامتعارف» مو‌های مردان کنند، برخورد خواهد شد.

به‌گفته وی تمام مردانی که اقدام به پوشیدن لباس‌های «بد» کنند با برخورد پلیس مواجه خواهند شد.

این مقام بلند‌پایه پلیس که شب گذشته در شبکه یک تلویزیون دولتی ایران سخن می‌گفت، همچنین اعلام کرد: «در چند روز آینده موارد این بد لباسی‌ها اعلام خواهد شد.»

رادان همچین به آرایشگاه‌ها هشدار داد که در صورت آرایش موی مردان به سبک‌های غربی با آنان برخورد خواهد شد.

پلیس ایران در یک‌سال گذشته، چهار طرح با عناوین «مبارزه با بدحجابی»، «جمع‌آوری معتادان پرخطر»، «برخورد با اراذل و اوباش» و «نظارت بر فعالیت شرکت‌های خصوصی» در این کشور اجرا کرده است.

دراین طرح‌ها هزاران جوان با تذکر ماموران پلیس مواجه شده یا دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

این در حالی است که آقای رادان با اعلام این‌که این طرح‌ها با شدت بشتری دنبال خواهد شد، اعلام کرد پلیس تمام اتومبیل‌هایی را که مزاحم نوامیس مردم شوند را به مدت دو ماه توقیف خواهد کرد.

به‌گفته وی، گشت‌های نامحسوس پلیس برای برخورد با کسانی که اقدام به مزاحمت خیابانی برای زنان و دختران می‌کنند راه‌اندازی شده است.

طرح مبارزه با بدحجابی در سال‌های گذشته با شروع فصل گرما و تابستان آغاز می‌شد و کمی پس از آن فروکش می‌کرد؛ اما این طرح سال گذشته تا زمستان ادامه یافت و با زنانی که شلوارهای تنگ می‌پوشیدند و مردانی که موهایشان را به سبک غربی آرایش می‌کردند، برخورد شد.

کسانی که معیارهای پوشش را رعایت نمی‌کنند، معمولاً برای اولین بار با تذکر نیروهای گشت ارشاد روبه‌رو می‌شوند و در برخی موارد نیز به پاسگاه پلیس روانه خواهند شد. اما در صورت تکرار این تخلفات آن‌ها بازداشت و به دادگاه فرستاده می‌شوند و مجبور به گذراندن کلاس‌های ارشاد هستند.

رادان نتیجه اجرای چنین طرح‌هایی را موجب کاهش ۸۰ درصدی مزاحمت‌های خیابانی در ایران عنوان کرده است.


در همین رابطه:
پانزده اردیبهشت؛ آغاز طرح نظارت بر شرکت‌های خصوصی
پلیس: شرکت خصوصی، حریم شخصی نیست

نظرهای خوانندگان

ریشه این همه فقر این همه بدبحتی این همه گرونی این همه کثافت کاری پیدا شد. اقای رادان تبریک به این هوش و ذکاوت و مردم دوستی شما. شاید من اگه موهام و از ته بزنم برنج ارزون شد چی می شه گفت تو این مملکت بی درو پیکر همه چی امکان پذیره.

-- امیر ، May 19, 2008 در ساعت 01:27 PM

گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آنچه هست گیرند. در سالهای هفتاد میلادی به حضرت آیت الله خامنه ای می گفتند حاج آقا پیپ ایشان از آن پیپ کشان قهار بود و خیلی هم با حرکات زیبا آنرا استعمال می کرد. اگر راست می گویید بیایید همه مظاهر غرب را از بین ببرید تا آنوقت ببینید که باید سوار خر شوید آنهم خر لخت چون تمام دنگ و فنگ و وسایل دیگر جل خر هم از غرب میآید. بابا درست شوید. وای بروز که این دیگ بترکد.

-- بدون نام ، May 19, 2008 در ساعت 01:27 PM

Dar javabe aghaye "bedone name" In dige 30 sale ka bad karde vali naterekide, moshkel az dige na az atash. "Yes The problem is the pot not the fie" az mast ke bar mast

-- بدون نام ، May 19, 2008 در ساعت 01:27 PM

من همان بدون نامم که تو برایش مطلب فشانی کردی، ها!!! ولی آخر قربانت گردم این زمانه ای ها آدم های خوبی هستند که این نامفهومات لدنی ترا چاپ و منتشار می کنند. و من مخصوصا عوض منتشر نوشتم منتشار ولی خوامانیم تو هم خیلی خوانا نمی نویسی.

-- بدون نام ، May 19, 2008 در ساعت 01:27 PM

we are fucked up

-- hamid ، May 20, 2008 در ساعت 01:27 PM

اصلا میگم بیایید همه موهامونو مدل موهای حسن کچل آرایش کنیم.

-- 12 fh ، May 20, 2008 در ساعت 01:27 PM

با این همه تجر بیا تی که تا آلان اتفا ق افتاده هیچ وقت حا کمان نتو انستند کاری را انجام بد هند که در ست با شدو همیشه پول نیرو به هدر رفته
این آقا اول با ید از اون با لا با لا شر و ع کند

-- democraci ، May 20, 2008 در ساعت 01:27 PM

salam be hame anhai ke baraye irane azizeman zahmat mikeshand ve salam be hame anhai ke esteghlale iran ra mikhan ve salam be hame anhai ke jamae ma ra za vojude arazel ve obashha pak mikonand.

-- mohammad Reza solbi ، May 20, 2008 در ساعت 01:27 PM

mo va lebas va tarze lebas pooshidan matrah nist azize man age mitooni age mardi chizaye digaro dorost kon na zahere mardomo mard bashid .
chand rooz dige ham en agha ham mesle oon yeki farmande ro ba chanta dokhtar migiran.
na hamin lebase zibast neshane adamiat .
aslan begid az farda hame amame bepooshand.

-- mehro ، May 20, 2008 در ساعت 01:27 PM

age radano ahmadimoghadam o zareee va khameneiee fased bekhan maro ershad konand o be behesht befrestan hamoon jahanam az hame chiz behtare.

-- mehran ، May 22, 2008 در ساعت 01:27 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)