تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

بازدید غیرمنتظره هاشمی‌رفسنجانی از نقطه صفر مرزی

علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی در دیداری غیرمنتظره از نقطه صفر مرزی ایران و عراق اعلام کرد که سفرهایش به خوزستان از ابتدای انقلاب تاکنون «معنا‌دار» بوده است.

در این دیدار که یکشنبه ۲۹ اردیبهشت از منطقه عملیاتی شلمچه انجام شد، به هیچ یک از خبرنگاران به استثنای صدا و سیمای آبادن، اجازه همراهی رئیس‌مجمع تشخیص‌مصلحت‌نظام داده نشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی فلاحیان وزیر اسبق اطلاعات و استاندار خوزستان همراه آقای هاشمی از یادمان شهدای شلمچه بازدید کردند.
هاشمی رفسنجانی در جنگ هشت‌ساله عراق و ایران فرماندهی جبهه‌های ایران را برعهده داشت.

به‌گزارش خبرگزاری ایسنا، رییس مجلس خبرگان در بدو ورود به استان خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: «خوزستان از ابتدای انقلاب جزو سفرهای معنادار ما بوده است و بیشتر از هر جای دیگر به این استان سفر کرده‌ایم.»

آقای هاشمی که همچنین در یادواره امیران و ۴۵۰۰ شهید لشکر ۹۲ زرهی خوزستان سخنرانی می‌کرد، افزود: «امروز در چند کیلومتری مردم خوزستان، در آب‌های خلیج فارس، ناوگان‌های استکباری حضوری فعال دارند. در غرب خوزستان نیز دشمنان پایگاه‌های زیادی ایجاد کردند.»

این در حالی است که شبکه تلویزیونی پرس تی‌وی هفته گذشته از حضور چند قایق بریتانیایی در نزدیکی مرز عراق با ایران در نزدیکی گذرگاه مرزی شلمچه خبر داده بود.

براساس این گزارش، نزدیک به ۳۰۰ نیروی آمریکایی و بریتانیایی در حال حاضر در ۱۰ کیلومتری مرز شلمچه مستقر هستند.

این شبکه تلویزیونی همچنین خبر دادکه اعضای سازمان مجاهدین خلق در میان نیرو‌های آمریکایی مستقر در مرز شلمچه دیده شده‌اند.

نظرهای خوانندگان

اگر خوزستان ودرامد نفت نبود وجود رفسنجانی هم بی معنا می گشت.

-- بدون نام ، May 19, 2008 در ساعت 10:55 AM

حرفهای مفت. دوست عزیز بدون نام. جمله ات را یکبار دیگر بخوان و ببین چه راحت حرف میزنی. اگر حرف اساسی داری بفرما بنویس و آدرس بده. وگرنه فحش دادن در این زمان مد شده و جنابعالی هم تابع مد شده ای.

-- رضا ، May 20, 2008 در ساعت 10:55 AM

hey dueds, the truth is ,yankees are gonna start a new party here.According to Zmagazine the paln is to part khozestan in a shocking attack! I don't think Rafsanjani can play any good cards against white house. the Iran_Iraq war was a kids game compare to the one we are approaching now.So Mullahs' only Ace is Nasrollah , while they are losing the nice Jack in Iraq.(
. (muqtada sadr
So i wonder what the hell they are gonna to do there?

-- بدون نام ، May 20, 2008 در ساعت 10:55 AM

اينها همه اش خودنمايي و رياكاري اين آخوندها رو ميرسونه

-- مهرداد ، May 20, 2008 در ساعت 10:55 AM

agar khozestano mostagel beshavad gool midahim bedoon visa fagat ba passport iraniha ro ejazeh woorood bediem

-- hossien alarabi ، May 20, 2008 در ساعت 10:55 AM

aghaye hossien alarabi in arezoo ro be goor meebari ke khozestan mostaghel beshe.

-- بدون نام ، May 21, 2008 در ساعت 10:55 AM

هاشمی بدون روتوش:اخیرا کتاب "هاشمی بدون روتوش"که گفتگوهای صادق زیبا کلام با هاشمی رفسنجانی است به چاپ رسیده است.من کتاب را خریدم و مطالعه کردم.من شخصا در گذشته هیچ نظر مثبتی به هاشمی نداشتم حتی شکست او در انتخابات ریاست جمهوری مرا خوشحال هم کرد.بالاخره امثال من در زمانی تدریجا با فضای سیاسی کشور اشنا شدند که انتقادات گسترده دوم خردادی ها نظیر اکبر گنجی صورت می گرفت و هاشمی( امیر کبیرسابق- سردار سازندگی) به "آقاسی"(درانتخابات مجلس ششم) تبدیل شد.این کتاب مجموعه مصاحبه در طی سال های 79 تا 83 است.جالب ترین نکته کتاب سوالات زیبا کلام است.او خیلی از مسایل خط قرمز را بیان کرده است مثلا 1)خیلی از روحانیون قبل از انقلاب اساسا بدنبال تشکیل حکومت اسلامی نبودند(مثل بروجردی و خویی) 2)امام خمینی یکدنده بوده(دقیقا با همین لفظ) و ژست ضد امریکایی برای او از منافع ملی مهم تر بوده 3)ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر 4)ارتباط با امریکا و به رسمیت شناختن اسراییل!! 5)قتل های زنجیره ای 6)مساله ولایت فقیه و شورای رهبری 7)نهضت ازادی و ...البته خیلی از سوالات به نظر پاسخ دقیق و کامل داده نمی شوند ولی به طور کلی این کتاب نظر ادم نسبت به هاشمی را تغییر می دهد و به نظرم هاشمی انقدر هم که برخی از دوم خردادیها می گفتند ادم بدی نیست در ضمن ادم ملایم و میانه روی به نظر می اید.در جایی از کتاب هاشمی می گوید با اینکه خانم ها کت شلوار یا کت دامن بپوشند موافق هستم در ضمن رنگ پوشش نیز ازاد باشد و در دبستانهای دخترانه حجاب برداشته شود چرا که انها به سن تکلیف نرسیده اند.به طور کلی به نظرم کتاب جالبی است.نشر روزنه ان را چاپ کرده است.

-- هاشمی بدون روتوش ، May 31, 2008 در ساعت 10:55 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)