تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

وقوع پس‌لرزه شدید در منطقه زلزله‌زده چین

وقوع يک پس لرزه نسبتاً قوي در نزديکي مرکز زمين‌لرزه روز دوشنبه چين، باعث قطع شدن مسيرهاي مواصلاتي شد و صدها خودرو را در زير خاک دفن کرد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از پکن، خبرگزاري شينهواي چين گزارش داد اين پس لرزه به بزرگي ۵.۹ در مقياس ريشتر، امروز جمعه منطقه ليشيان در پنجاه کيلومتري مرکز زمين‌لرزه روز دوشنبه اين کشور را به لرزه در آورد.

اين خبرگزاري به نقل از خبرنگاران خود که در محل حادثه حاضر بودند، گزارش داد: «بعد از وقوع اين پس لرزه و وقوع پديده رانش زمين، تعدادي خودرو در زير زمين دفن شدند.»

تلويزيون دولتي چین نیز گزارش داد که اين پس لرزه باعث قطع شدن خدمات ارتباط تلفن همراه در اين محل شده‌است.

در همین حال بر اساس گزارش‌ها، زمین لرزه چین تا کنون بیش از هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تن را در استان سیچوان واقع در جنوب غربی این کشور بی‌خانمان کرده‌است.


گزارش خبرگزاری فرانسه حاکی‌است چنگیون معاون استاندار سیچوان در کنفرانسی خبری اعلام کرد: در مجموع چهار میلیون و ۸۰۷ هزار و ۲۰۰ نفر در سکونتگاه های موقف اسکان داده شده‌اند.

بنابر اعلام خبرگزاری شینهوا، همچنین تا کنون مرگ ۲۲ هزار و ۶۰۹ نفر بر اثر این زمین لرزه تأیید شده‌است.

دولت مرکزی چین روز پنجشنبه برآوردهای بسیار بالاتری مطرح کرد و از احتمال کشته شدن بیش از پنجاه هزار تن براثر این زمین لرزه سخن گفت.

این زمین لرزه به قدرت ‪ ۷.۸‬ريشتر در این منطقه جنوب غربی چین رخ داد، که در نوع خود در سه دهه اخیر بی‌نظیر بوده‌است.


در همین رابطه:
جان باختن بیش از هشت‌هزار نفر در زلزله چین

نظرهای خوانندگان

شما در هیچ جای این خبر به این اهمیت ساعت دقیق و روز این پس لرزه را اعلام نمی کنید. غیر حرفه ای بودن هم محسناتی داد و هم معایبی. شاد باشید

-- بدون نام ، May 16, 2008 در ساعت 10:16 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)