تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

متهمان پرونده زهرا بنی‌یعقوب آزاد هستند

وب‌سایت کانون زنان ایران به‌نقل از پدر زهرا بنی‌یعقوب، پزشک جوانی که در مهرماه سال گذشته در بازداشتگاه امر به معروف شهر همدان جان خود را از دست داد، اعلام کرد که تمام متهمان این پرونده آزاد شده‌اند.

جسد زهرا بنی‌یعقوب، در ۲۲ مهرماه سال‌جاری درحالی‌که به دار آویخته شده بود در سلول خود در بازداشتگاه امر به معروف و نهی از منکر همدان پیدا شد. پلیس در آن زمان به خانواده‌اش اعلام کرد وی با تکه‌ای پارچه خودکشی کرده است، اما خانوده‌اش درباره این روایت از ماجرا ابراز تردید کرده و خواستار تحقیق بیشتر شدند.

ابوالقاسم بنی‌یعقوب پدر این پزشک جوان در این‌باره به وب‌سایت کانون زنان ایران گفت که هیچ کدام از متهمان قتل دخترش در زندان نیستند و هرکدام با وثیقه‌های سبک یکی- دو میلیون تومانی آزاد هستند.

پیشتر دستگاه قضایی ایران اعلام کرده بود که این پرونده سه متهم دارد.

آقای بنی‌‌یعقوب همچنین گفت که برغم دستور دستور دیوا‌نعالی کشور برای انتقال دخترش دادگستری استان همدان از این کار سر باز می‌زند.

به‌گفته پدر این پزشک، وی در حالی که پیگیر سرنوشت پرونده دخترش در دادگستری همدان بوده است یک قاضی به او گفته است: «چرا قصد انتقال پرونده را به تهران دارید؟ شما به اتفاق وکلایتان بیایید همین‌جا با حضور بسیجی‌ها، ماموران ستاد امربه معروف و متهمان به قتل مذاکره کنیم تا موضوع حل وفصل شود.»

این درحالی است که خانواده زهرا با این اعتقاد که روابط شخصی متهمان در همدان با مسئولان قضایی این شهر بر روند پیگیری پرونده فرزندشان تاثیر نامطلوب خواهد گذاشت ،خواهان انتقال این پرونده به تهران شده‌اند.

شیرین‌عبادی که وکیل و مدافع خانواده این دختر جوان است، پیش از این خواستار ارجاع پرونده به تهران به سبب حساسیت ویژه آن شده بود.


در همین رابطه:
احتمال انتقال پرونده بنی‌یعقوب به دادگستری تهران
"دستور نبش قبر زهرا بنی‌یعقوب صادر شد"
قوه قضاییه: پرونده زهرا بنی‌یعقوب 3 متهم دارد
"دستور سانسور اخبار مرگ زهرا بنی یعقوب"

نظرهای خوانندگان

khoda biamorzatesh. ina ke ba ham chin khanome tahsil kardeye nijibi in karo bokonan vay be hale aksariate mardom.khoda faghat be dade khanevadash berese.

-- بدون نام ، May 14, 2008 در ساعت 03:19 PM

«چرا قصد انتقال پرونده را به تهران دارید؟ شما به اتفاق وکلایتان بیایید همین‌جا با حضور بسیجی‌ها، ماموران ستاد امربه معروف و متهمان به قتل مذاکره کنیم تا موضوع حل وفصل شود.» آره دیگه. بالاخره یه چایی ای دور هم می خوریم و شما هم می فهمی باید هرجور شده حل و فصل کنیم و ... بله... می فهمی دیگه نه؟ بی خیال انتقال پرونده می شی یا ...؟

-- طاها ، May 14, 2008 در ساعت 03:19 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)