تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

خبر کیهان نمایشگاهی را به تعطیلی کشاند

در پی اعتراض روزنامه کیهان به نمایشگاه هنرمندان ایرانی مقیم خارج از کشور در گالری هما، این نمایشگاه واقع در کوچه شیرازی تهران، به دستور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعطیل شد.

این نمایشگاه مجموعه‌ای از نقاشی‌های برگزیده هنرمندان ایرانی خارج کشوراز جمله محمود فرشچیان، اردشیر محصص، مسعود عربشاهی، بهمن محصص، بهجت صدر، ناهید حقیقت، محسن وزیری مقدم، هوشنگ سیحون، قاسم حاجی زاده، نیکزاد نجومی، مینو فرمانفرماییان، علی نصیر، حسن واحدی، منصور وکیلی، مسعود سعدالدین و هادی هزاوه‌ای بود.

براساس اعلام این گالری، قرار بود این نمایشگاه از تاریخ ششم اردیبهشت به مدت 11 روز ادامه یابد که با دستور مستقیم وزیر ارشاد، تنها چند روز بعد - در روز پنجم برگزاری - تعطیل شد.

روزنامه کیهان در خبر ویژه‌ای در شماره نهم اردیبهشت خود با عنوان «حمایت از هنرمندان اسلام ستیز در تهران» به این برپایی این نمایشگاه اعتراض کرده بود.

این روزنامه نوشته بود: «طرح های اروتیک و تصویرسازی‌های برخی از نقاشان علیه اسلام، انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) در سال‌های گذشته در نشریاتی مانند هفته‌نامه‌های کیهان لندن، فصلنامه کنکاش و... در خارج از کشور منتشر شده است و اکنون هم در ایران آثار خود را به نمایش گذاشته»اند.

در پی درج این خبر در روزنامه کیهان، حبیب الله صادقی ریس مستعفی مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد و موزه هنرهای معاصر تهران و جوزانی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران از روزنامه کیهان به دلیل اعتراض به برپایی این نمایشگاه تشکر کردند.

در نامه حبیب الله صادقی که در روزنامه تاریخ 12 اردیبهشت کیهان هم به آن اشاره شده است آمده: «دفتر امور هنرهای تجسمی در جهت احترام به باورهای اعتقادی و دغدغه‌های جامعه فرهنگی اقدام به تعطیلی نمایشگاه مذکور نموده است. ضمن تشکر از حساسیت‌های نویسندگان و مدیران محترم روزنامه، مراتب جهت اطلاع تقدیم می‌شود.»

به گفته کیهان، جوزانی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران هم خبر لغو نمایشگاه نیکزاد نجومی، هنرمند ایرانی را که کیهان با عنوان نیک زاد- ن به آن شاره کرده است، را داد.

قرار بود در روزهای آینده نمایشگاهی از تصویرگری‌های آقای نجومی در خانه هنرمندان ایران به قصد تقدیر از او برگزار شود.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)