تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تلاش هنرمندان، برای حفظ خانه موسیقی

محمدرضاشجریان، گروه کامکارها و ارکستر ملی ایران، درآمد یک شب از اجرای برنامه‌های خود را به خانه موسیقی اهدا می‌کنند.

به گزارش رسانه‌های ایران، از مدت‌ها پیش، بنایی که خانه موسیقی ایران در آن واقع است، توسط مالکش واخواست شده و اعضای خانه موسیقی در تلاش برای فراهم آوردن امکان خرید این ملک بودند.

آنها پس از ناامیدی از وزارت فرهنگ و ارشاد که مرجع رسمی تامین و حفظ نهادهای فرهنگی است، از خود هنرمندان موسیقی ایران کمک خواسته‌اند.

این اتفاق پیش‌تر، برای سازمان‌ها و نهادهای مشابهی در رشته‌های هنری دیگر مثل هنرهای تجسمی، عکاسی و مجسمه‌سازی به وقوع پیوست؛ همه این خانه‌های هنری و فرهنگی تعطیل شدند و ساختمان‌های آنها را مالکین، بدون هیچ مشکل جدی در اختیار گرفتند.

برای جلوگیری از خطر از دست دادن خانه موسیقی، اعضای شورای عالی خانه موسیقی و آقای شجریان به عنوان رئیس این شورا، از خود هنرمندان کمک خواستند که با استقبال آنها چندین کنسرت متوالی به نفع این مرکز غیردولتی برگزار می‌شود.

آغازگر این کار گروه موسیقایی کامکارها هستند که فردا پنج‌شنبه (۲۵ مهر، ۱۶ اکتبر) به روی صحنه تالار بزرگ وزارت کشور خواهند رفت.

پس از کامکارها، ارکستر ملی دو شب متوالی در ۲۶ و ۲۷ مهرماه با رهبری فرهاد فخرالدینی در این تالار با همراهی سالار عقیلی به عنوان خواننده برنامه خواهد داشت.
پرده آخر این حرکت جمعی نیز با محمدرضا شجریان است که در شب‌های ۲۸ و ۲۹ مهرماه با گروه شهناز به صحنه خواهد آمد.

ارکستر ملی و محمدرضا شجریان و گروه کامکارها، هرکدام درآمد یکی از شب‌های اجرای خود را به خانه موسیقی اهدا کرده و در نهایت با پایان گرفتن این برنامه‌های متوالی در شب ۳۰ مهر ماه، نهمین جشن خانه موسیقی ایران در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

عطا جنگوک یکی از داوران نهمین جشن خانه موسیقی ایران در این خصوص به خبرگزاری مهر گفته است: «چنین حرکت‌هایی برای پیشبرد هنر موسیقی خوب است. تجربه نشان داده که هرگاه هنرمندان دست به دست هم داده‌اند به خوبی از پس مشکلات صنفی خود برآمده‌اند و به دنبال آن حمایت‌های دولتی نیز جلب شده است.»

نظرهای خوانندگان

درود بر همه هنرمندان نيك انديش ميهن. براستي هيچ مانعي نميتواند موسيقي اصيل ايراني را متوقف كند .حكومتها جابجا ميشوند ولي موسيقي ايران زمين پا برجا خواهد ماند به ياد همه هنرمندان موسيقي بخصوص خالقي-بنان-رهي-محجوبي-ياحقي-بديعي-تجويدي - خالدي-دلكش-پوران-الهه-و....وبا آرزوي سلامتي اساتيد خرم - شجريان- ايرج- گلپا-عليزاده-لطفي-استاد كسايي و شهناز و .....
با تشكر شهرام

-- بدون نام ، Oct 16, 2008

در حکومت چاه جمکران مراکز هنری در فشار خواهند بود.

-- بدون نام ، Oct 16, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)