تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«زنان لژیونر باید حجاب داشته باشند»

فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد که در صورتی به فوتبالیست‌های زن اجازه حضور در تیم‌های خارجی را می‌دهد که «حجاب اسلامی» را رعایت کنند.

علی کفاشیان رئیس فدارسیون فوتبال، این شرط را پس از آن‌که نمایندگانی از الجزایر و جمهوری آذربایجان خواستار جذب فوتبالیست‌های زن ایرانی شدند، مطرح کرد.
این درخواست در جلسه‌ مشترکی که میان نمایندگان این کشور‌ها و آقای کفاشیان برگزار شده بود، مطرح شد.

خبرگزاری ایسنا، به نقل از رئیس فدارسیون فوتبال گزارش داد: «ما موافق حضور زنان فوتبالیست ایران در تیم‌های باشگاه‌های آذربایجان هستیم، ولی با این شرط که حجاب اسلامی را رعایت کنند.»
این برای نخستین بار است که مسئولان جمهوری اسلامی برای حضور ورزشکاران زن در تیم‌های خارجی شرط داشتن حجاب را مطرح می‌کنند.

در جمهوری اسلامی، زنان تنها اجازه دارند با لباس‌های مخصوصی که برای آنها در نظر گرفته شده، فعالیت‌های ورزشی داشته باشند.
بسیاری از مسابقات ورزشی زنان در ایران از تلویزیون جمهوری اسلامی پخش نمی‌شوند و مردان نیز حق تماشای این مسابقات را ندارند.

مسئول فوتبال زنان آذربایجان در واکنش به این شرط فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده که این کشور به خاطر حضور در لیگ باشگاه‌های اروپا مجوز پوشش اسلامی از فیفا را ندارد.

براساس گزارش ایسنا، در این نشست مقرر شده که آقای کفاشیان مجوز حضور زنان ایرانی در لیگ باشگاه‌های اروپایی با پوشش اسلامی را اخذ کند.

رئیس فدارسیون فوتبال ایران، اجازه ندادن به زنان مسلمان ایرانی با پوشش‌ اسلامی در میادن فوتبال اروپا را، «ظلم به زنان» دانسته است.

شرط پوشش اسلامی از سوی ایران در حالی اعلام می‌شود که فدراسیون فوتبال ایران به خاطر ممانعت از حضور زنان در ورزشگاه‌ها، برای تماشای مسابقات ورزشی مردان، تحت فشار کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار دارد.

ماه گذشته گروهی از زنان به‌خاطر ممانعت از ورودشان برای تماشای بازی تیم‌ سایپا با یک تیم ازبک، اعلام کردند که شکایتی علیه مسئولان این باشگاه و مقامات ورزشگاه آزادی تسلیم کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهند کرد.

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور محافظه‌کار ایران یک سال پس از روی کارآمدن در تیرماه سال ۱۳۸۴ وعده اجازه ورود زنان به ورزشگاه‌ها را داد، اما پس از مخالفت صریح گروهی از روحانیون در شهر قم، نتوانست آن را به اجرا بگذارد و از تصمیم خود صرف‌نظر کرد.

در سال‌های اخیر فعالان حقوق زن با اعتراض به چنین تصمیمی، خواستار آزاد شدن حضور زنان برای تماشای مسابقات ورزشی مردان شده‌اند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)