تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

علی کردان شکایت کرد

در حالی که تحقیقات مجلس شورای اسلامی و وزارت علوم درباره صحت مدرک تحصیلی علی کردان وزیر جدید کشور ادامه دارد، امروز سه‌شنبه سخنگوی قوه‌قضائیه از رسیدگی به شکایتی که از سوی وزیر کشور در این باره مطرح شده، خبر داد.

خبرگزاری‌ها در گزارشی به نقل از علیر‌ضا جمشیدی اعلام کرده‌اند که شکایت آقای کردان با عنوان «تهمت و افترا» طرح شده است.

هنوز مشخص نیست که شکایت آقای کردان که از طریق معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری مطرح شده علیه چه رسانه‌ها و کسانی است، اما به‌نظر می‌رسد شکایت از وب‌سایت الف و احمد توکلی مدیرمسئول آن مهم‌ترین گزینه احتمالی این شکایت باشد.

پیش‌تر اعلام شده بود که وب‌سایت الف براساس شکایات متعدد مسدود شده است. آقای توکلی در نامه‌ای که هفته گذشته به آیت‌الله محمود شاهرودی رئیس قوه قضاییه نوشته، این گزارش‌ها را رد کرده است.

آقای جمشیدی همچنین گفت که در مورد آقای کردان هیچ شکایتی به قوه قضائیه نشده است.

تشکیک در صحت مدرک تحصیلی علی کردان در هفته‌های اخیر منجر به بروز تنش‌هایی میان نمایندگان مجلس و دولت محافظه‌کار محمود احمدی‌نژاد شده است.

دانشگاه آکسفورد در بیانیه‌ای رسمی صحت مدرک آقای کردان را تأیید نکرده است.

پرونده عماد‌الدین باقی
در نشست هفتگی سخنگوی قوه قضائیه، از وی در مورد وضعیت پرونده عماد‌الدین باقی سئوال شد.آقای جمشیدی گفت: «براساس اطلاعات و گزارشی که معاون دادستان ارایه کردند، وی پرونده‌ای را در شعبه‌ اول بازپرسی در دادگاه انقلاب به صورت مفتوح دارد و اکنون برای انجام تحقیقات مقدماتی در بند ۲۰۹ به سر می‌برد.»

آقای باقی در حال حاضر دوران حبس یک ساله خود را به اتهام انتشار چند مقاله که ۱۰ سال پیش منتشر شده و مقامات جمهوری اسلامی آنها را بر ضد امنیت ملی می‌دانند، طی می‌کند.

وی که از مخالفان سرسخت مجازات اعدام در ایران است و در سال ۱۳۸۳ جایزه حقوق بشر کشور فرانسه را به دلیل تلاش‌هایش در این زمینه، دریافت کرد، پیش از این نیز بارها به دلیل ابراز عقایدش زندانی شده است.

در فروردین ماه سال‌جاری نیز جایزه مطبوعات بریتانیا به خاطر تلاش‌های باقی در عرصه روزنامه‌نگاری به وی اعطا شده بود.

یعقوب مهرنهاد
آقای جمشیدی در بخش دیگری از نشست خبری خود اعلام کرد که یعقوب مهرنهاد به اتهام «محاربه و فساد فی‌الارض» و همکاری با جندالله اعدام شده است.

یعقوب مهرنهاد ۲۸ ساله، ۱۴ مردادماه به همراه فردی دیگر در زندان مرکزی زاهدان اعدام شد.

اجرای حکم اعدام آقای مهرنهاد در حالی اجرا شد که قوه‌قضائیه ایران در ماه‌های گذشته اعلام کرده که چند عضو گروه جند‌الله را اعدام کرده است.

اعدام برای فرزاد کمانگر
به گفته این مقام قضایی حکم اعدام فرزاد کمانگر که به گفته وی عضو گروه پ.‌ک.‌ک است به اتهام «محاربه» صادر و «در دیوان عالی نیز نهایی شده است.»

آقای کمانگر پیش‌تر به اتهام حمل مواد منفجره از سوی شعبه ۳۰ دادگاه انقلاب در ششم اسفند ماه ۱۳۸۶ به اعدام محکوم شده‌ بود.

کمانگر به مدت ۱۲ سال در شهر کامیاران به عنوان معلم فعالیت کرده و عضو هیئت‌مدیره شاخه محلی انجمن صنفی معلمان و یکی از گروه‌های محلی حامی محیط زیست بوده و برای ماهنامه رویان از نشریات اداره آموزش و پرورش شهر کامیاران نیز می‌نوشته است.

وی همچنین نویسنده یک سازمان حقوق بشر محلی است که نقض حقوق بشر در کردستان و استان‌های دیگر را مستندسازی می‌کند.

لاهه صلاحیت ندارد
در بخش دیگری از این نشست خبری آقای جمشیدی در واکنش به احتمال طرح شکایت امارات متحده عربی بر سر مالکیت جزایر سه‌گانه ایرانی در خلیج‌فارس در دادگاه لاهه گفت: «دادگاه لاهه صلاحیت رسیدگی در این زمینه نخواهد داشت و از نظر ما چنین مواردی مطرود است.»

تأکید بر مالکیت ایران بر این سه جزیره پس از آن صورت می‌گیرد که امارات متحده عربی، پنجشنبه گذشته به تاسیس دو دفتر ایرانی در جزیره ابوموسی اعتراض کرد و خواستار برچیدن آن‌ها شد.

جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی به دلیل وضعیت بستر خلیج فارس، جزایری استراتژیک هستند؛ چرا که عمق خلیج فارس برای نفت‌کش‌های بزرگ کافی نیست و تنها مسیر مطمئن برای نفتکش‌های پر از نفت که به شدت سنگین شده‌اند، عبور از مسیر میان این جزیره‌ها است.

مالکیت ایران بر این جزایر باعث شده است که این کشور بر بخش عمده‌ای از صادرات نفت در خلیج فارس مسلط شود.

امارات متحده عربی بر این جزایر ادعای ارضی دارد.

نظرهای خوانندگان

زمانی نمایشی می دیدم به نام «چشم در برابر چشم». داستان از این قرار بود که دزدی به خانه ای رفته بود ووقتی می خواست از دیوار وارد خانه شود میخ طویله ای در دیوار به چشم او رفته بود وکور شده بود. آقا دزده به دادگاه شکایت کرده بود و قاضی صاحبخانه را به دادگاه کشیده بود که چرا در دیوار خانه ات میخ کوبیدی که این آقای دزد محترم از شغل شریفش باز ماند و ... حالا حکایت ماست و این علی آقای کردان.

-- مهتاب ، Aug 19, 2008 در ساعت 11:29 AM

che RoooOoooieee dare in Kordan
uni Oxford ham rad karde ... taze Shekayat ham mikone ... de bia boro az Oxford shekayat kon
...

-- fff ، Aug 19, 2008 در ساعت 11:29 AM

اگه جعلی بودن مدرک اقای کردان ثابت بشه باید کلیه حقوق و مزایایی که در پستهای مختلف ریاستی میگرفته و باعث بهم زدن ویلاهای آنچنانی در خیابانهای شمال تهران شده را ضبط کنند و در اختیار بیت المال قرار بگیره. البته در ایران این چیزها اتفاق نمی افته ولی آقای کردان دست پیش گرفته تا پس نیفته.

-- یا حق ، Aug 19, 2008 در ساعت 11:29 AM

در جمهوری اسلامی دیگر عادی شده است که جای متهم و شاکی عوض میشود کردان به دلیل ارائه ی مدرک تقلبی محاکمه نمیشود اما کسانی که مدرک را افشا کرده اند باید محاکمه شوند . پس سایرین که به جرم مدرک تقلبی در زندان هستند را آزاد کنید تا بدانیم که قانون برای همه یکی ست و افرادی هم که به آنها تهمت زده اند و محکومیت برایشان صادر کرده اند را مجازات کنید . فردی مثل باقی باید برای یک اتهام سه بار محکوم شود و حضرت وزیر کشور طلبکار هم باشند اینست حکومت عدل علی .

-- فرهاد- فریاد ، Aug 19, 2008 در ساعت 11:29 AM

آقای کردان جعلی بودن‌ مدرکش ثابت شد، مسا‌له الان پاسخ دادن به پرونده سال 57 هست که داره به سکوت برگزار می‌شه! حالا شکایت!

-- خاطره‌ها ، Aug 19, 2008 در ساعت 11:29 AM

ازماست که بر ماست .
شاید حق ما حکومت آدمهای دغل بازی مثل کردان باشد.

-- بدون نام ، Aug 20, 2008 در ساعت 11:29 AM

man movafeghe Paliz-dar nistam , vali majara-ie in 2 ta parvandeh yeki ast. Hala dar in mavared, shaki va motaham az gorohr ghodrat hastand va dar moghabel cheshme donia jaye shaki o motaham avaz mishe. Tavajoh konid vaze baghyeh parvande hay in keshvar chetoore.

-- mehran ; Canada ، Aug 20, 2008 در ساعت 11:29 AM

هورا کردان!!!

-- بدون نام ، Aug 20, 2008 در ساعت 11:29 AM

بابا اينا ميخوان مردمو سر كار بذارن.
قضيه خاموشي هاي دائمي تحت الشعاع مدرك قلابي كردان قرار گرفت.

-- بدون نام ، Aug 20, 2008 در ساعت 11:29 AM

باسلام اینکارهاتازگی نداره مابه دروغ عادت کردیم . مقصر اصلی نمایندگان مجلس هستند که باید درپیشکاه خدا و ملت پاسخگو باشند ./از اردبیل

-- بدون نام ، Aug 20, 2008 در ساعت 11:29 AM

نام خود را هیوا بوتیمار گذاشتم تا یادی بشود از یکی دیگر از جوانان کرد که در آستانه اعدام به دست سفاکان جمهوری اسلامی است، در ایران امروز همه چیز عکس واقعیت است و مردم اگر بخواهند حقیقت را بدانند باید آنچه را حکومتیان می گویند عکس کنند تا به واقعیت دست یازند. در زمانه ای که یکی از عومل دانشگاهی حکومت قصد تعرض می کند و سپس به عنوان شاکی بر حق نامش فاش می شود باید امثال کردان که دزدان حرفه ای هم هستند شاکی شوند و ملت را به سخره بگیرند. البته مقصر مظلوم است ملتی که سر در گریبان برده است تا کی گرگهای درنده آنان را در نوبت خویش قربانی کنند. من اگر برخیزم / تو اگر برخیزی / همه بر می خیزند / من اگر بنشینم / تو اگر بنشینی / چه کسی برخیزد

-- هیوا بوتیمار ، Aug 20, 2008 در ساعت 11:29 AM

lotfan az gorohak gondolah ke dar iran genayathai bishomar karde tarafdari nakonid ,age shoma ham film in gorohak genayatkar dar mored sar boridan mardom dar anzar khanevadashonro mididid ,lanonefrin bar onha mifrestadid,kash hamegi ro edam baad besozonand

-- بدون نام ، Aug 20, 2008 در ساعت 11:29 AM

ديگر علناً تعدادي از سران مملكت دروغ ميگويند فساد و فحشا ميكنند و حرفهاي نامربوط ميزنند و همچنان به پستها و مقامات بالاتر دست مي‌يابند و به تحميق مردم و مجلسيان محترم ادامه ميدهند و اينان نيز ايستاده و بروبر نگاه ميكنند

-- امير ، Aug 20, 2008 در ساعت 11:29 AM

وقتی که یکی از مسیولان دانشگاه زنجان که میخواد با تحت فشار گذاشتن یه دختر به اون تجاوز کنه به جای این که محاکمه بشه از اون دختر شکایت میکنه و دختر رو زندونی میکنن دیگه نباید تعجب کرد که جناب دکتر کردان شاکی باشه این چیزا دیگه عادی شده البته انتظاری بیشتر از این هم نمیره

-- عدالت دروغین ، Aug 20, 2008 در ساعت 11:29 AM

انگار كه در جمهوري اسلامي رسم شده كه هر كس دروغ گو تر و كلاش تر باشد پست بالاتري هم مي گيرد! و شايد كسي هم به گوش احمدي نژاد رسانده كه اين آقا كردان ما با برگه كاغذ تقلبي چند ساله كه داره پول ملتو ميدوشه واسه همينم وزيرش كردند!

-- هادي ، Aug 20, 2008 در ساعت 11:29 AM

اصولا چگونه است که قردی دروغگو صلاحیت وزیر شدن را به دست می اورد .حتی اگر به فرض محال مدرک ایشان جعلی هم نباشد داشتن مدرک لزوما متخصص بودن کسی را نشان نمیدهد .وچنانکه شاهد هستیم وضعیت نابسامان فعلی تایید کننده است.

-- بهار ، Aug 21, 2008 در ساعت 11:29 AM

دالی موشه

-- بدون نام ، Aug 22, 2008 در ساعت 11:29 AM

ماجراي آقاي دكتر عوضعلي كردان داستان علي بابا و چهل دزد بغداد را دوباره و درعالم واقعيت تكرار ميكند.شايد هم ال كاپون يا آرسن لوپن و يا هردو باهم دوباره ظهور كرده و در نقش لاريجاني و كردان ايفاي نقش ميكنند؟

-- آرش ، Sep 2, 2008 در ساعت 11:29 AM

بسیار زیبا و هنرمندانه است،
حتی میکلانژ هم نمی تواند بدین دقت ماهیت این نظام را در قالب یک پیکر بتراشد و عرضه کند .
آقای دکتر کردان تجلی عینی دولت ایران است
از زندانی شدن به دلیل تجاوز به عنف پیش از انقلاب بگیر تا ارائه ی دروغ از نوع کتبی و مستند !

-- ر-فریاد ، Sep 7, 2008 در ساعت 11:29 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)