تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

چکیده سرمقاله‌های مطبوعات

اعتراض به سفر محمود احمدی‌نژاد به ترکیه
روزنامه کیهان در سرمقاله امروز خود با عنوان «بی خدشه نبود اما ...» به موضوع سفر اخیر محمود احمدی‌نژاد به کشور ترکیه پرداخته است.

این روزنامه می‌نویسد که آمریکا و اسرائیل مخالف این سفر بوده‌اند و اعتراض خود را به مقامات ترکیه نیز اعلام کرده‌اند.

کیهان در بخش دیگری از سرمقاله خود می‌نویسد که امتناع آقای احمدی‌نژاد از حضور در آرامگاه و ادای احترام به آتاتورک نشان از مواضع اصولگرایانه وی دارد، اما اقدام مقامات این کشور در تغییر محل استقبال از رئیس‌جمهوری ایران از آنکارا به استانبول «جنبه رسمی این سفر را دچار تزلزل کرد» که «شرایط پیش آمده برای اقتدار ایران چندان خوشایند نبود.»

این روزنامه همچنین از منعقد نشدن قرارداد گازی میان دو کشور انتقاد کرده و می آورد: «به نظر می‌رسد رویارویی ایران و غرب بر سر برنامه غنی‌سازی هسته‌ای و مخالفت صریح آمریکا با این معامله، ترکیه را تحت فشار گذاشته و مانع امضاء این قرارداد از سوی این کشور شده است.»

انتقاد از نتایج ضعیف ورزشکاران ایران در بازی‌های المپیک
روزنامه مردمسالاری در سرمقاله امروز خود با عنوان «حضور ایران در المپیک از کمیت تا کیفیت» به تجزیه و تحلیل نقش مدیران ورزشی در ناکامی‌های ورزشکاران ایران در المپیک پکن پرداخته است.

این روزنامه می‌نویسد که «با گذشت بیش از 10 روز از المپیک، کاروان ورزشی ایران حتی یک مدال برنز هم کسب نکرده و در اندک رشته‌های باقیمانده همچون وزنه برداری - آن هم فقط در سه وزن - یا تکواندو و کشتی آزاد هم قرار نیست معجزه‌ای رخ دهد.»

به نوشته سرمقاله‌نویس مردمسالاری «آیا این است سهم کشوری 70 میلیونی همچون ایران با موج گسترده‌ای از علا قمندان به ورزش از صدها مدال المپیک که طی 10 روز گذشته توزیع شده است؟»
این روزنامه در ادامه می‌نویسد: «گویا مسئولا ن محترم سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک به حدی مشغول کمیت بوده‌اند که از کیفیت کاروان اعزامی به پکن غافل مانده‌اند. گویا تعداد ورزشکاران اعزامی به المپیک، مهم‌تر از عملکرد آنان است.»

مردمسالاری در پایان می‌نویسد: «کسب سهمیه برای حضور در المپیک، کار بسیار مهمی است. ما هم با این موضوع موافقیم. اما کسب مدال برای چه؟ برای آنکه همچون توریست به المپیک سفر کنیم و باز گردیم؟»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)