تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

بهای نفت به کمتر از ۱۱۹ دلار در بشکه رسید

در پي كاهش رشد اقتصادی و تقاضای انرژی در آمريكا بزرگترين مصرف‌كننده انرژی جهان، بهای نفت خام در بازارهای جهان روز سه‌شنبه به كمتر از ‪۱۱۹‬ دلار برای هر بشكه كاهش يافت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، بهای نفت خام برنت برای تحويل در ماه سپتامبر، با ۲ دلار و ۱۴ سنت كاهش به بشكه‌ای ۱۱۸ دلار و ۵۴ سنت رسيد.

این اولین بار از اویل ماه مه میلادی است که بهای نفت خام برنت به كمتر از بشكه‌ای ۱۱۹دلار كاهش يافته‌است.

هر بشكه نفت خام سبك شيرين پايه بورس نيويورک نيز با قيمت بشكه‌ای ۱۱۹ دلار و ۴۰ سنت دادوستد شد كه ۲ دلار و يک سنت كاهش داشت.

آندری كروچنكوف، تحليلگر مؤسسه ساكدن در لندن، به خبرگزاری فرانسه گفت: نگرانی از كاهش تقاضای انرژی در ميان سرمايه‌گذاران دليل اصلی كاهش بهای نفت است.

تحليلگران می‌گويند پيش‌بينی‌های هواشناسی مبنی بر تأثير اندک طوفان حاره‌ای ادواردو بر تأسيسات انرژی در خليج مكزيك نيز در كاهش بهای نفت تأثير داشته‌است.

نظرهای خوانندگان

با آغاز گسترده خروج سرمایه از آمریکا این قیمت پایینتر نیز خواهد آمد
سئوال اینجاست که همه به امید تغییر سیاست و اقتصاد آمریکا هستند ولی اگر دولت آینده نیز همان روشها را ادامه دهد یا ناتوان عمل کند چه میشود ؟
چون وضعیت اقتصاد آمریکا هر روز وخیمتر میشود و سرمایه گذاران منتظر تغییر قدرت هستند و دولت جدید هم نمیتواند به سرعت اصلاحات را در آمریکا پیاده کند احتمال بحران در اقتصاد آمریکا دور از انتظار نیست.
یکی از راه حلها شاید نزدیکتر شدن آمریکا به یکی از تولید کنندگان عمده نفت (ایران) باشد که باعث محبوبیت بین مردم ، دستیابی به بازار جدید ، کم شدن هزینه ها ، گرفتن گوی رقابت از رقبا و تضمین آینده باشد که این کار ریسک بسیار زیاد دارد چون توازن قدرت را بر هم زده و رقابت جهانی را تشدید می کند و فقط از یک رئیس جمهور قوی و مسلط انتضار میرود
آمریکا با این کار امتیازهای زیادی خواهد داد ولی سرمایه گذاری طولانی مدت خواهد کرد البته اگر قدرتهای انگلیس و روسیه و حتی چین اجازه این کار را به آمریکا بدهند
آمریکایها همیشه بعد از امتحان تمام راههای غلط راه درست را پیدا میکنند اگر انگلیس مانع نشود

-- بدون نام ، Aug 6, 2008 در ساعت 05:39 PM

دلائل فوق جوابگوی کاهش قیمت نفت نبوده و اسمان ریسمان بهم بافتن است اصل مطلب اطمینان از عدم جنگ بر علیه ایران است و امن بودن خلیج فارس برایشان مهم است و حالا تحریمها چه بلائی سر مردم ایران میاورد برای هیچیک از سلاطین نفت مهم نیست نفتشان بموقع بدستشان برسد وخلیج فارس امن باشد .... پدر مردم ایران کرده بخاطر جمله اخر پوزش میطلبم هیچ جمله ای انقدر گویای مطلب نبود

-- حسن ، Aug 6, 2008 در ساعت 05:39 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)