تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

شیرین عبادی در آلمان جایزه رواداری دریافت کرد

شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل امروز چهارشنبه با حضور در آلمان جایزه تولرانس (رواداری) آکادمی پروتستان‌ توتسینگ این کشور را دریافت کرد.

اختصاص این جایزه به خانم عبادی، دو هفته پیش، از سوی این آکادمی که مر کز آن در ایالت بایرن آلمان است اعلام شده بود.

همزمان با شیرین عبادی، نسرین ستوده حقوق‌دان و فعال حقوق زنان نیز، برنده جایزه بین‌المللی حقوق بشر از سوی یک نهاد مدافع حقوق بشر در جنوب ایتالیا شد که این جایزه در روز دهم دسامبر (روز جهانی حقوق بشر) در ایتالیا به وی اهدا خواهد شد.

خانم عبادی قبل از دریافت جایزه خود، در دیدار با فرانک والتر اشتاین‌مایر وزیر خارجه آلمان، در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران به تبادل نظر پرداخت.

به گزارش امروز چهارشنبه پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آلمان، در این دیدار که روز گذشته صورت گرفت، دو طرف همچنین درباره موضوعات مختلف از جمله موقعیت و نقش نهادهای مدنی در ایران گفتگو کرده‌اند.

خبرگزاری دولتی ایرنا در واکنش به این دیدار، خانم عبادی را متهم به «سوء استفاده از صبر و تحمل و مدارای مسئولان نظام» کرده است.
این خبرگزاری نوشته که خانم عبادی با حضور در «محافل ضد hنقلابی به تبلیغات علیه جمهوری اسلامی» می‌پردازد.

شیرین عبادی پیش از این، از خبرگزاری دولتی ایرنا به خاطر نشر اکاذیب به‌ویژه انتشار خبر کذبی مبنی بر گرویدن دخترش به بهائیت شکایت کرده است.

خانم عبادی در اردیبهشت ماه امسال برنده جایزه دوسالانه «تولرانس» آکادمی پروتستان‌های آلمان به خاطر فعالیت مستمر در زمینه حقوق بشر شد.

این جایزه ۱۰ هزار یورویی (۱۵ هزار دلاری) در مراسمی با حضور رومن هرتسوگ رئیس‌جمهوری اسبق آلمان در شهر توتسینگ در جنوب این کشور، به شیرین عبادی اهدا شد.

به اعتقاد هیئت داوران این جایزه، شیرین عبادی به‌عنوان یک مسلمان بر این اعتقاد است که هیچ تضادی بین اسلام و حقوق بشر وجود ندارد و معتقد است اسلامی که جهت‌گیری اصلاح‌طلبانه داشته باشد، در مبارزه علیه بنیادگرایی سیاسی و مذهبی در دنیای اسلام نقش مهمی برعهده دارد.

آکادمی پروتستان‌ توتسینگ آلمان پیش از این نیز این جایزه را به افراد سرشناس سیاسی و مذهبی، از جمله آقاخان امام شیعیان اسماعیلی اعطا کرده بود.

عبادی نخستین زن مسلمانی است که این جایزه را دریافت می‌کند.


شیرین عبادی برنده جایزه «تساهل» آلمان شد

نظرهای خوانندگان

سرکار خانم شیرین عبادی عزیز ، از اینکه شما جوایز مختلف دریافت می‌کنید ، همه ایرانیان خوش حال شده و به وجود شما افتخار میکنند .

ولی‌ حفظ امنیت جانی شما در مقابل ایده‌های خشن و ضد انسانی‌ عوامل دولت و حکومت ایران که مخالف شما هستند ، نگران کننده است و این ترس را برای اکثر ایرانیان ایجاد کرده است که زمانی‌ ، مردم ایران شما را از دست رفته ببینند ، مردم ایران در آینده نه چندان دور به شما جهت یاری در رسیدن به حقوق از دست رفته خود احتیاج دارند ، زنده شما ارزشمند تر از آن از که فکر می‌کنید ، تاریخ ایران زمین مملو از قهرمانان شهید راه آزادی است ، امیدوارم که سالها قهرمان زنده این کشور بمانید ،

سلامت و پاینده باشید.

تورنتو - اول اکتبر ۲۰۰۸

-- بدون نام ، Oct 1, 2008

نام مناسب براي اين جايزه ‹‹جايزه مدارا›› است.

-- بدون نام ، Oct 2, 2008

چرا این جایزه‌ها فقط به‌ شیعیان اعطا می شود؟!

-- علی ، Oct 2, 2008

من نمی فهمم انقلاب سالهای اولی تاسیسش برای ما ارزش داشت الان بعد از گذشتن 30 سال چیزی جز دروغ و ظلم و فساد و دزدی از انقلاب نمیبینیم باید هم دست به افشاگری بر علیه این حکومت زور زد این کلمه ضد انقلاب یعنی چی ؟ من متوجه نمیشم هر کس الان ضد انقلابه ضد حکومت دیکتاتوریه ضد تبعصض نژادیه این که افتخار است برای ما و دست خانم عبادی هم درد نکنه خانم عبادی یک خار است برای چشمهایی که نمیتوانند ببینند کسی هم هست برای تحقق ارزشهای سالم و حقوق بشر تلاش میکنه

-- ناشناس ، Oct 2, 2008

Amalkarde Khanoume EBADI che dar dakhele Iran o che dar kharej ghabele taghdir mibashad. Shirzanani hamanande Ishan rozaneyi omid o roshanayi baraye tak take iraniha o azadikhahan o hamiane hoghoughe bashar ast. Doroud bar Iran o Iranian

-- Nam ، Oct 2, 2008

همان تساهل یا مدارا خیلی زیباتر از رواداری است که شکل پرروئی دارد.

-- بدون نام ، Oct 2, 2008

Shirine Ebadi mayeye eftekhare har Iraniye vatan parast ast

-- hamed ، Oct 2, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)