تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«جادوگر» از تیم ملی خداحافظی کرد

علی کریمی، یک روز پس از دعوت به تیم ملی، با ارسال نامه‌ای برای رییس فدراسیون فوتبال، از بازی در تیم ملی کناره‌گیری کرد.


علی کریمی، بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس تهران

به گزارش خبرگزاری ایسنا، علی کریمی در این نامه نوشته است: «امروز احساس می‌کنم تیم ملی و گردانندگان آن با نبود این حقیر، آرامش و تمرکز بهتری برای رساندن تیم ملی به سرمنزل مقصود خواهند داشت.»

آقای کریمی افزوده است: «با تمام علاقه و عطش که در راه رسیدن به تیم ملی دارم، نوعی احساس تحمیلی مرا رنج می‌دهد.»

علی کریمی روز گذشته پس از پایان بازی دو تیم پرسپولیس و ابومسلم که با برتری چهار بر سه تیم ابومسلم به پایان رسید، از سوی علی دایی به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد.

وی که به تازگی به تیم پرسپولیس بازگشته است، تا کنون سه بار برای تیمش به میدان رفته و چهار گل زده که سه گل آن در بازی دیروز به ثمر رسید.


علی کریمی در بازی دیروز پرسپولیس برابر ابومسلم، کاپیتان تیمش بود و هر سه گل پرسپولیس را به ثمر رساند

کریمی اعلام کرده که فشار رسانه‌ها و مردم باعث شده تا مسئولان «بر خلاف میل خود» اقدام به دعوت وی به تیم ملی فوتبال کنند.

وی خطاب به علی کفاشیان آورده است: «امیدوارم جناب عالی و مردم خوب شرایط مرا درک کرده باشند و بدانند که این تصمیم سخت و مشکل را صرفاً به خاطر مصالح تیم ملی گرفته‌ام.»

داریوش مصطفوی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در واکنش به اعلام کناره‌گیری علی کریمی از تیم ملی، تصمیم وی را اقدامی شخصی عنوان کرده است.

علی کفاشیان رییس فدارسیون فوتبال با اعلام این‌که هنوز نامه آقای کریمی به دست وی نرسیده، اعلام کرد: «پس از وصول این نامه به سرعت آن را بررسی کرده و درباره‌اش تصمیم‌گیری می‌کنیم.»

علی کریمی ۳۱ اردیبهشت‌‌ماه امسال در گفت و گویی فدراسیون کنونی فوتبال را «ضعیف‌ترین فدراسیون در ۱۰ سال اخیر»‌خوانده بود که «به جای پیشرفت، باعث پسرفت فوتبال ایران شده» است.

فدراسیون فوتبال در واکنش به این اظهارات حضور وی در تیم ملی به حال تعلیق درآورد که با وساطت حسن خمینی، نوه آیت‌الله خمینی بخشیده شد.


علی کریمی، جمعه گذشته تنها گل تیم پرسپولیس را در برابر استقلال تهران به ثمر رساند

آقای کفاشیان اعلام کرده که قرار است در مورد این مسأله، جلسه‌ای با حضور علی کریمی و مهدی تاج رییس کمیته تیم‌های ملی، ابتدای هفته آینده در محل فدراسیون برگزار شود.

رییس فدراسیون فوتبال، علی کریمی را «بازیکنی ارزنده» و «جزو سرمایه‌های ایران» خوانده و گفته است: «کریمی آزاردگی‌هایی از مسائلی که اخیراً ایجاد شده، در دل دارد. به این جهت باید با وی صحبت کنیم.»

روز گذشته خبرگزاری دولتی ایرنا با انتشار نتایج یک نطرسنجی از تماشاگران فوتبال اعلام کرده بود «تماشاگران فوتبال، دوست دارند مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی به تیم ملی فوتبال دعوت شوند.»

بر اساس این نظرسنجی که بین ۳۰۰ تماشگر فوتبال انجام شده، بیش از ۷۴ درصد تماشاگران فوتبال معتقدند مهدوی‌کیا و نیز بیش از ۶۶ درصد آنان معتقدند کریمی باید به تیم ملی دعوت شوند.

آقای کریمی در حالی از تیم ملی خداحافظی می‌کند که دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و کره شمالی از گروه دوم مسابقات انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا، چهارشنبه 24 مهر در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

تیم ملی فوتبال ایران پیش از این در نخستین دیدار گروه خود مقابل تیم عربستان به تساوی یک - یک دست یافته بود.


علی کریمی که یک بار در سال ۲۰۰۴ به عنوان مرد سال فوتبال آسیا نیز دست یافته است، از سال ۱۳۷۷ تا سال ۱۳۸۰ در تیم پرسپولیس تهران بازی می‌کرد.

وی سپس به تیم الاهلی امارات پیوست و از آن‌جا راهی آلمان شد تا دو سال برای تیم بایرن‌مونیخ این کشور به میدان برود.

کریمی سال گذشته با جدایی از بایرن مونیخ، به تیم القطر قطر پیوست و سپس راهی تیم السیلیه این کشور شد تا پس از هفت سال، دوباره برای بازی در پرسپولیس، به ایران بازگردد.

علی کریمی ۳۰ ساله که متولد شهر کرج در استان تهران است، در بین دوستدارانش به «جادوگر» و «مارادونای آسیا» مشهور است.

کریمی نخستین بار در پاییز سال ۱۳۷۷ برای تیم ملی فوتبال ایران به میدان رفت. وی ۱۰۹ بازی برای تیم ملی انجام داده و ۳۵ گل نیز به ثمر رسانده است.

پس از کنار رفتن علی دایی و یحیی گل‌محمدی از تیم ملی فوتبال ایران پس از جام جهانی ۲۰۰۶، مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی به عنوان باسابقه‌ترین بازیکنان، کاپیتانی تیم ملی را بر عهده گرفتند.


در همین رابطه:
نبرد استقلال و پرسپولیس باز هم یک - یک شد
پرسپولیس با کاپیتانی کریمی، پگاه را شکست داد
پس از هفت سال «جادوگر» به پرسپولیس بازگشت
بخشودگی علی کریمی با وساطت احمدی‌نژاد
علی کریمی از تیم ملی اخراج شد

نظرهای خوانندگان

جادوگر آسيا:
به خاطر هواداران پرسپوليس برگرد

-- حامد ، Oct 9, 2008

به نظر من کاری که علی دایی کرد هرچند برای کریمی گران آمد ولی به این شوک نیاز داشت تا به ارزش های خود بیشتر بها دهد و بداند که دنیای فوتبال بی رحم است و نمی تواند فوتبال را بی انگیزه دنبال کند. همه می دانند که کریمی بازیکن بزرگی است. ولی او باید قبول کند که با رفتن به بایرمونیج دچار افت شدیدی شد. من دلیلش را نمی دانم ولی او انگیزه هایش را برای کسب بالاترین سطوح فوتبال دنیا از دست داد. جایگاه کریمی بسیار بالاتر از فوتبال آسیا است. ای کاش او کمی از اراده هاشمیان و علی دایی را داشت. به هر صورت من به او حق می دهم که از فدراسیون دلخور باشد. فدراسیون فوتبال ایران همانطور که کریمی گفت بدترین فدراسیون چند سال اخیر است. در واقع کل سازمان فوتبال فعلی ایران از یک بی کفایتی و سیاسی بازی بزرگ رنج می برد. ولی کریمی باید بزرگتر و فراتر از ایران فکر کند.

-- رضا ، Oct 9, 2008

فوتبال در دنيا يك تجارت است و بازيكنان سرمايه ي اوليه آن بخصوص بازيكناني كه زيبائي فوتبال را بيشتر مي كنند بازيكناني نظير كريمي در ايران جزء نوادر فوتبالند كه با جادوكري بازي مي كنند تماشاكر از اين شيوه ي فوتبال لذت مي برد و فوتبال با تماشاكر بيشتر سود بيشتري مي برد اما در ايران همه جيز ختي ورزش محل باند و باند بازي است و كسي توجه به ارزشهاي افراد نمي كند شايسته باشي يا نباشي تفاوت نمي كند به همين دليل اكر حتي كريمي افت كرده بود بايد به او كمك مي كردند كه او را هميشه آماده نكه دارند نه آنكه او را حذف كنند و كريمي در بحران روحي و اجتماعي تنها خودش به خودش كمك كرده و سر خوردكي او قابل درك است

-- فرهاد-فرياد ، Oct 9, 2008

درود بر کریمی

-- بدون نام ، Oct 10, 2008

دیگه واقعن این جور موضع گیری ها نخ نما شده اختلافات دایی و کریمی آشکاره ولی پیروزی کریمی در این نبرد جیثیت بعیده،تیم دایی که صدقه سری آسیایی شدن استرالیا به راحتی میره جام جهانی و علی الحساب به مدت دو سال حاشیه امنیت داره. برای مردم روزمره ای که فقط فکر خیابون ریختن بعد از صعود هستن تا دوسال دیگه علی کریمی رو یادشون رفته مگر اینکه کریمی در این دوسال در حد اسطوره بالا رفته باشه و رو بورس مونده باشه که با این همه اگرو اما معلومه ضرر اصلی برای کریمی محفوظ خواهد موند. جای تعجب اینجاست که خود کریمی ده سال پیش که در ویتنام اون دسته گل رو به آب داد و در عرض چند ماه به کلی محو شد طعم بی وفایی این فوتبالدوستان کم حافظه رو چشیده طوریکه اوایل از منصور پورحیدری میخواستن برای بازیهای دوستانه که مشمول محرومیت کریمی نمی شد دریبل زن قهر و پدیده رو دعوت کنه ولی پس از یه مدت با بازیهای جالب تیم ملی اون زمان جلوی ژاپن و دانمارک و مکزیک و اکوادور.. دیگه کسی اسم کریمی رو نمیاورد تا اینکه جلال طالبی برای مقدماتی جام ملتهای 2000 دعوتش کرد که اونم همراه باقی تیم وقتی به مالدیو فقط سه تا گل زدن هو شد.هنگام اتخاذ چنین تصمیمی باید دونست که مردم هم به احساساتی خود تصمیم گیرنده هستن

-- ویلی ، Oct 10, 2008

افرین بر علی کریمی
ارزش خودش را با این کار بالا برد چون می دانست که بعضی ها قصد خراب کردنش را دارند ایول

-- merijain ، Oct 14, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)