تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

طرح جداسازی سه سازمان از نهاد ریاست جمهوری

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی با قید یک فوریت امضاء کرده‌اند که براساس آن سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان از مجموعه نهاد ریاست‌ جمهوری جدا می‌شود.

این طرح که به امضای ۱۵۰ نماینده رسیده، قرار است یکشنبه هفته آینده به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، احمدرضا دستغیب عضو فراکسیون جوانان مجلس با اعلام این خبر گفت که در این طرح قرار است دو سازمان مذکور با ادغام شدن در وزارت رفاه، وزارت‌خانه‌ای با عنوان «وزارت رفاه – ورزش و جوانان» تشکیل دهند.

مهمترین علت ارائه این طرح «پاسخگو نبودن حوزه‌های زیرمجموعه‌ ریاست جمهوری به مجلس» عنوان شده است.

وب‌سایت خبری عصر ایران هم امروز در گزارشی اعلام کرده که نمایندگان مجلس برای نظارت بیشتر بر عملکرد مدیران ورزش کشور، این طرح را امضاء کرده‌اند.

به گزارش این وب‌سایت نزدیک به محافظه‌کاران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در حال آماده کردن طرحی هستند که براساس آن، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از مجموعه ریاست جمهوری جدا و جزئی از مجموعه وزارت ارشاد خواهد شد.

خبرگزاری فارس نیز به نقل از حمیدرضا حاجی‌بابائی اعلام کرده که این طرح تاکنون به امضای 70 نماینده مجلس رسیده است. به گفته وی این طرح نیز در جلسه آینده مجلس مطرح خواهد شد.

طرح جداسازی نهاد‌های ورزشی و فرهنگی وابسته به ریاست جمهوری در حالی در دستور کار اکثریت نمایندگان مجلس قرار گرفته، که نتایج کاروان ورزشی ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن انتقاد‌های فراوانی را متوجه مدیران ورزشی کرده است.

محمد علی‌‌آبادی رئیس سازمان تربیت بدنی ایران که یکی از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد است، در واکنش به این انتقاد‌ها تنها به یک عذرخواهی جنجال‌برانگیز اکتفا کرده است.

امیررضا خادم نماینده سابق مجلس شورای اسلامی نیز که خود از قهرمانان شناخته شده ورزش کشتی در ایران است، در گفتگو با خبرگزاری ایسنا ضمن استقبال از چنین طرحی گفته است که «تشکیل وزارت جوانان متشکل از سازمان جوانان، گردشگری و تربیت بدنی می‌تواند برای این سه بخش مفید باشد.»

به اعتقاد آقای خادم «مشکل عدم پاسخگویی سازمان به مجلس، به تنهایی نمی‌تواند دلیل تشکیل وزارت ورزش باشد.»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)