تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

مک‌کین، یک زن را به معاونت خود برگزید

جان مک‌کین، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سارا پی‌لین فرماندار آلاسکا را به عنوان شریک مبارزاتی و معاون خود در صورت موفقیت در انتخابات ماه نوامبر برگزید.

خانم پی‌لین بر اساس اعلام خبرگزاری فرانسه به نقل از دفتر آقای مک‌کین، یک مدیر اجرایی قوی بر اساس سوابق اجرایی‌اش معرفی شده‌است.


سارا پی‌لین در کنار مک‌کین/رویترز

سناتور مک‌کين انتخاب خانم پی‌لین را در جمع هوادارانش در شهر دیتون واقع در ايالت اوهايو، رسماً اعلام کرد و بخش‌های زيادی از سخنانش در اين جمع را به معرفی ويژگی‌های وی اختصاص داد

گزارش فاکس‌نیوز حاکی‌است که آقای مک‌کين درحالی که با تشويق بسيار زياد هوادارانش روبه‌رو شد، سارا پی‌لین را به عنوان معاون خود معرفی کرد و وی را دارای تجارب اجرايی زياد خواند.

انتخاب این زن ۴۴ ساله که مادر ۵ فرزند است، ریسک بزرگ آقای مک‌کین برای جلب نظرات هواداران خانم کلینتون به‌ویژه زنان ارزیابی شده‌است.

جمهوريخواهان بر اين باورند كه عمده زن‌های طرفدار هيلاری كلينتون در حزب دمكرات، پس از سرخوردگی از عدم معرفی نامزدشان، اكنون به نامزد حزب جمهوريخواه رأی خواهند داد.

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد كه تقريباً نيمی از طرفداران كلينتون درخصوص رأی دادن به اوباما دچار تردید هستند و به زعم جمهوریخواهان انتخاب يك زن جوان به عنوان معاون نامزد این حزب در انتخابات، می‌تواند به ترديد اين گروه بيفزايد و به انتخاب نامزد حزب جمهوريخواه بینجامد.

با این حال خانم پی‌لین بر خلاف هیلاری کلینتون که زمانی بانوی اول ایالات متحده بود، از تجربه کاری چندانی برخوردار نیست و در اولین تجربه خود در سطح ملی، از سال ۲۰۰۶ فرماندار آلاسکا بوده‌است.

خانم پی‌لین همچنین اولین زن و جوان‌ترین فردی است که به عنوان فرماندار آلاسکا برگزیده شده است.

اما از سوی دیگر انتخاب خانم پی‌لین می‌تواند پاسخی به منتقدان جان مک‌کین باشد که او را در آستانه ۷۲ سالگی برای کسب کرسی ریاست جمهوری پیر می‌دانند.

وجه دیگر از این قیاس در جبهه دموکرات‌ها، باعث شد تا در پاسخ به ادعای کم تجربگی سناتور اوباما، جوزف بایدن به معاونت وی برگزیده شود.


خانم پی‌لین، همسر و کوچکترین فرزندش/AP

از پنج فرزند خانم پی‌لین (دو پسر و سه دختر)، پسر بزرگش در نیروی زمینی ایالات متحده خدمت می‌کند و یگان او در پاییز به عراق اعزام می‌شود. کوچک‌ترین فرزند خانم پالین نیز متولد آوریل ۲۰۰۸ است.

کاندیداتوری سارا پی‌لین باید به همراه کاندیداتوری جان مک‌کین، در کنگره سراسری حزب جمهوری‌خواه آمریکا که از ۱ تا ۴ سپتامبر برگزار می‌شود، رسماً تأیید شود.


در همین رابطه:
بایدن، به عنوان معاون اوباما معرفی شد

نظرهای خوانندگان

چه لحن عجیبی دارد این عنوان. مک کین "یک زن" !!!!!! را به معاونت بر گزید. یعنی چی؟ خودتان متوجه میشوید چقدر تحقیر کننده به نظر می آید؟ آیا می گویید اوباما "یک مرد" را به معاونت خود برگزید؟

لابد این نظر هم مثل بقیه نظر های بنده سانسور رادیو زمانه خواهد شد!


--
زمانه: بحث جنسیت یکی از بحث‌های مطرح در رسانه‌ها و فضای سیاسی انتخابات این دوره آمریکا بوده است و رادیو زمانه تنها این فضا را بازتاب داده است. تیتر اولیه بسیاری از رسانه‌های آمریکا امروز همین تیتر بود و در بحث‌های انتخاباتی به کرات اهمیت جنسیت و نژاد نامزدها مطرح شده است. (با توجه به اینکه تا به حال هیچ زن یا رنگین پوستی در مقام ریاست جمهوری آمریکا کار نکرده است.) قصد تحقیر نبوده. نام، ایمیل و آی پی شما در زمانه جستجو شد و هیچ کامنت منتشر نشده‌ای از شما یافت نشد. در صورتی که کامنت شما شامل توهین، تهمت، و زبان اشاعه دهنده تنفر نبوده، لطفا دوباره آن را ارسال کنید یا به زمانه ایمیل بزنید تا پیگیری بیشتری شود:
[email protected]

-- شیرین ب ، Aug 29, 2008 در ساعت 03:12 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)