تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

انتقاد امام جمعه مشهد از پرچمداری ورزشکار زن ایرانی در مراسم افتتاحیه المپیک

آيت‌الله سيد احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، با اشاره به اینکه انقلاب ایران «انقلاب ارزش‌ها» بوده، از حضور یک زن به عنوان ورزشکار جلودار تیم ملی المپیک ایران در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۰۸ پکن انتقاد کرد.

به گزارش فارس نیوز، علم‌الهدی این کار را مخالف اصول اسلام و نظام، شعارهای دولت، و ارزش‌های انقلاب دانسته است.


تیم المپیک ایران در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۰۸ پکن، عکس از AFP

امام جمعه مشهد گفت: «همانگونه كه قبلا هم در خطبه‌هاي نماز جمعه مشهد گفته شد، شركت بانوان در مسابقات بين‌المللی و نمايش آنان در كشورهای بيگانه مخالف اصول اسلامي است.»

وی افزود: «امروز متأسفانه نه تنها زنان به اين مسابقات اعزام می‌شوند، بلكه ‌آنان به عنوان جلودار حركت ورزشكاران انتخاب می‌شوند.»

هما حسینی، قایقران، پرچمدار تیم ملی المپیک ایران در مراسم افتتاحیه امروز (جمعه) المپیک ۲۰۰۸ پکن بود. هما حسینی که تنها ۱۹ سال دارد، موفق شده است در رشته رویینگ به مسابقات المپیک راه پیدا کند.

این دومین باری بود که یک زن پرچم ایران را در مسابقات المپیک حمل می‌کرد. پیش از این یکبار لیدا فریمان، که در رشته تیزاندازی فعالیت می‌کند، پرچم کاروان ایران را در المپیک آتلانتا حمل کرده است.

کاروان ورزشی ايران با ۵۵ ورزشکار در المپیک پکن شرکت کرده‌است که ۳ نفر آنها زن هستند. این سه نفر در رشته‌های تکواندو، تیراندازی و قایقرانی در بیست و نهمین دوره بازی‌های المپیک رقابت خواهند کرد.

مرتبط:
قایقران زن، پرچمدار ایران در بازی‌های المپیک

نظرهای خوانندگان

فقط ميتوانم بگويم متا سفم .براستي ملت گرفتار هستند و هر روزه از اين نوع حرفهاي پرت زياد ميشنوند

-- شهرام ، Aug 9, 2008 در ساعت 02:01 PM

امام جمعه ممه سني نيز سياستهاي آمريكا در اقيانوس آرام را محكوم كرده بودند.

-- پژمان ، Aug 9, 2008 در ساعت 02:01 PM

ایا براستی ما باید این حقیقت تلخ را بپذیریم که کشور ما هرگز روی پر افتخار انجام هیچ المپیک ورزشی را بخود نخواهد دید ؟!. کشورها در نوبت ایستاده اند که این فرصت تاریخی به انان داده شود تا این گرد همائی بی نظیر مانند انچه که امروز در چین ، مراسم با شکوه افتتاحیه ان برگزار گردید ، برپا گردد ! ولی در همین روز ، یکی از سخنگویان بزور خود جازده بر گرده ملت در پشت میکرفون مراسم نماز جمعه در مشهد قرار می گیرد و در کمال وقاحت به « پرچمداری ورزشکار زن ایرانی در مراسم افتتاحیه المپیک » اعتراض میکند !. راستی که تفو بر تو ای چرخ گردون تفو !.

-- داوید ، Aug 9, 2008 در ساعت 02:01 PM

جای بسی تاسف است که چنین افرادی خودرا قیم این سرزمین گهر بار ایران زمین می دانند..البته ایشان نظر شخصی اشان را بیان نموده ....ونظر مردم ما چیز دیگری است...

-- رضا فرجی ، Aug 9, 2008 در ساعت 02:01 PM

جریانهای مذهبی و ملی - مذهبی بیچاره ها سعی میکنند اسلام را آرایش کنند تا به روز شود اما این آقای علم الهدی کار شکنی میکند . جالبتر آنست این مسئله در شیعه نیست طالبان هم همین قرائت را از اسلام دارد اخوان المسلمین در مصر و مسلم لیک همه از اسلام همین قرائت را دارند همه ی این گروهها مزه ی قدرت را هم چشیده اند . اما هر چه اینها میگویند اسلام اینست آنها میگویند نه . البته در ایران همین ملی مذهبی ها هم دسته گلهای زیادی داده اند مثلا در شورای انقلاب در سال 1357 آقای بازرگان مرشد همه ی ملی مذهبی ها مخالف رای انتخاباتی زنان بود و می گفت زنان حق رای ندارند . وای به این علم الهدی که دنبال اسلام ناب محمدی است .

-- فرهاد- فریاد ، Aug 9, 2008 در ساعت 02:01 PM

age mikhan injuri in khanumhaye bichareh ro tuye manou o rusari bepichand,hamun behtar ke tuye mosabeghate jahani sherkat nakonan,hame ja khudemuno mozhek jelveh midim

-- Sahar ، Aug 9, 2008 در ساعت 02:01 PM

علاوه بر تایید فرمایشات حضرت آیت ا... در خصوص مغایرت حضور بانوی نامبرده در المپیک
با احکام اسلام موارد دیگری از احکام اسلام جهت ارشاد مومنین به عرض می رساند
1- مرد حق دارد 30 ثانیه بعد از زفاف زن خود را در حضور سه شاهد طلاق دهد و بلافاصله زن دیگری با حضور سه شاهد اختیار نماید ولی زن اول او بایستی سه ماه و اندی عده نگه دارد دارد و در صورت آنکه مرد دیو صفت بود زن بایستی تا یکسال پله های دادگاه را گز کند تا مگر حاکم شرع دلش بدرد آید و طلاقش را بستاند

2- مرد می تواند تا 4 زن دائم و تا 100 زن غیر دائم اختیار نماید ولی زن بایستی برود شکر گزار نعمات الهی باشد

3-مرد آزاد است به جز ناف تا زانوی خود را برهنه گزارد ولی زن بایستی تمام بدنش را با لباسی گشاد به جز صورت و دستهای خودرا بپوشاند زیرا ممکن است مردان مومن به گناه افتند

4- زن می تواند روزهای سه شنبه آش بی بی سه شنبه بپزد

5- زن حق ندارد بدون اجازه شوهر از خانه خارج شود ولی مرد می تواند با اجازه خدا همه جا برود


-- سعید از دبی ، Aug 9, 2008 در ساعت 02:01 PM

آقای سعید از دبی اینکه تا 100 زن غیر دائم در آن اشکال است . پیش از انقلاب از مادر بزرگم میپرسیدم چرا امام حسن این همه زن داشت میگفت زنها برای صواب می رفتند پیشش می خوابیدند . در روایات است که امام حسن 250 تا 600 زن داشته است . کمترین روایت 250 است و سران جمهوری اسلامی هم برای رعایت این سنت حسنه قوانینی تصویب میکنند که ما مردان را به خدا نزدیکتر کند .
گویند که دوزخی بود عاشق و مست
قولی ست خلاف دل در آن نتوان بست
گر دوزخی بود عاشق و مست
فردا بهشت بود همچون کف دست

-- فرهاد- فریاد ، Aug 9, 2008 در ساعت 02:01 PM

امیدورام این سه زن مدال طلا کسب کنند.

-- شهربانو ، Aug 10, 2008 در ساعت 02:01 PM

فقط ۳ نفر زن بین ۵۵ نفر؟؟؟ آن یکی را هم پرچم دار کرده اند که فقط پرستیژ بین المللی را حفظ کنند...

-- Tooba ، Aug 11, 2008 در ساعت 02:01 PM

متاسفم که سلیقه های شخصی افراد به نام دین و اصول اسلامی عنوام می شود و کسی نیست که صدای برآورد که اسلام کجا و شما کجا؟!!!
اسلام دین آسانی و آرامش و امنیت است.
کجای این اسلامی که شما معرفی میکنید این معانی را می دهد.
زن پرچم دار باشد یا نباشد فرقی نمیکند، این فکر کثیف مردانی که نگاهشان آلوده است و به این آیه قران که می گوید مراقب نگاه خود باشید توچه ندارندو زنان را محدود و زندانی می کنند که خودشان گناه نکنند که البته کسانی که نخواهد بر رفتار و اعمال خود سدی بگذارند قطعا در اتاقی خالی و تاریک هم گناه خواهند کرد.

-- بدون نام ، Aug 17, 2008 در ساعت 02:01 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)