تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    
از این ستون به آن ستون - برنامه سی‌ و نهم

برف و حرف

سید ابراهیم نبوی

Download it Here!

خبرهای هفته
با سلام، اینجانب عل اصغر از دگولس پرس، خبرهای هفته گذشته و بارش برف و قطع گاز و ثبت نام نامزدها و رقابت حسین و هیلاری و ناو آمریکایی و بودجه و دستگیری بابانوئل را به سمع و عمل شما می‌رساند.

برف قطع نشد، گاز قطع شد
بارش مداوم برف که خیلی زیاد باریده بود و همینجوری می اومد، مملکت را سفیدپوش کرد. همزمان با سفیدپوش، گاز چند استان در مملکت قطع شد که دولت اعلام کرد که قطع گاز بخاطر ترکمنستان می‌باشد. محمود نفتی که در هفته گذشته تبدیل به محمود نفتالین و همزمان با قطع گاز تبدیل به محمود گازولین شده بود، مشکل سرما و قطع شدن گاز را از بیخ حل کرد و گفت: «مردم درجه بخاری ها را کم کنند و لباس گرم بپوشند تا فصل زمستان بگذرد.» وی گفت: هر کسی خانه اش گرم نیست به خانه ما بیاید. وی یک بار دیگر تاکید کرد: «خدا را شکر که سرمای حاکم بر کشور تا امروز تلفات جانی نداشته است». در همین راستا در هفته گذشته 8 نفر در تهران و 21 نفر در جاده های کشور بخاطر سرما کشته شدند، ولی تلفات جانی نداشتیم. آیت الله نامبروان نیز، به دلیل این که همه چیز در مملکت بخوبی پیش می‌رفت، گفت: «وضع کشور حساس است، ولی بحرانی نیست.» دولت هم بخاطر اینکه وضع کشور اصلا بحرانی نبود ادارات و مدارس و دانشگاه‌ها و جاهای دیگر را تعطیل غیر بحرانی کرد.


رئیس جمهور: درجه بخاری را کم کنید و لباس گرم بپوشید

حسین زد، هیلاری خورد و بالعکس
انتخابات مرحله مقدماتی، یعنی قبل از مرحله راستکی در آمریکا برگزار شد تا رئیس جمهور بعدی این کشور انتخاب شود. در اوهایو که یک ایالت عجیب و جالبی در آمریکا می‌باشد، آقا حسین برکت از برادران سیاهپوست و خیلی مشتی، ولی یه هوا لاغر و سیاه طوری بیشتر از خانم هیلاری، زن بیل شون، رای آورد و اول شد و خانم هیلاری دوم شد. در انتخابات نیوهمپشایر که اسمش به انگلیس می خوره ولی توی آمریکاست، خانم هیلاری اول و جسین آقا دوم شد. منابر آگاه گفتند که اگر آقام حسین برکت، رئیس جمهور آمریکا بشود، اوضاع نانازی در روابط ایران و آمریکا اتفاق افتاده و قضیه آجری آجری و بیسکویت بیسکویت می‌شود.

بودجه نازک و اقتصاد کلفت
محمود گازولین، طرح بودجه کشور را که مثل اقتصاد آن هر روز لاغرتر می‌شود، به مجلس تقدیم کرد. نمایندگان مجلس در این دیدار دور و بر محمود گازولین جمع شده و او را مالیده و کت و شلوار او را به چشمشان کشیده و او را بو کردند. یکی از نمایندگان ملت اعلام کرد: مالیدن رئیس جمهور برای رفع چشم درد خوب است. در مراسم تقدیم بودجه یکی از نمایندگان آب رئیس جمهور را خورد، از لیوان.


تصویری از متهم که در حال تبرج دستگیر شد

بابانوئل دستگیر شد
در راستای طرح امنیت اجتماعی، موسیو بابانوئل توسط نیروهای انتظامی دستگیر شد. روابط عمومی نیروی انتظامی طی اطلاعیه ای اعلام کرد که «برادر بابانوئل به دلیل اشاعه فحشا و اقدام به تبرج از طریق انداختن شلوار توی چکمه دستگیر شده است.» در همین راستا پاپ ژان پل بلموندو طی اطلاعیه ای خواستار آزادی بابانوئل شد.

در تنگه هرمز اتفاق نیفتاد
در آخرین ساعات یکی از روزهای هفته گذشته، یک قایق نیروی دریایی سپاه، ناوگان نیروی دریایی آمریکا را در تنگه هرمز بطور خفن و در تاریکی هوا تهدید کرد. حالا ناو اونها چی؟ هیکلی، گنده، توپ با شصت تا هواپیما، بچه های ما چی؟ قایق کوچولو، ریزه میزه، بزن در رو، تر و فرز، توپس، آخرش چی؟ هیچی! در همین راستا، هشت ساعت بعد، سی ان ان به محض اینکه امت شهید پرور آمریکا از خواب بیدار شدند، 16 ساعت بعد از دعوا، اعلام کرد که در تنگه هرمز نزدیک بود جنگ جهانی آغاز شود. یک نفر آگاهان از مقامات ایرانی پرسید: علت تهدید چه بود؟ یک مقامات ایرانی گفت: تهدید چی؟ آن یک نفر پرسید: تهدید ناو آمریکایی؟ مقامات ایرانی گفت: ما اصلا خبر نداریم که چی شده، ممکنه یکی دیگه با یکی دیگه دعوا کرده، مال ما نبود. آمریکایی ها نیز پس از چند ساعت یک ویدئوی نوارکوچیک این حادثه را پخش نمودند و اعلام کردند، بیا اینم فیلمش. ایران هم اعلام کرد که این فیلم تقلبی است. آقا ویل اسمیت رئیس جمهور آمریکا هم که چون دستشویی کاخ سفید خراب بود، به خاورمیانه سفر کرده بود، گفت: « اگر دیگه از این کارها بکنید، نه من نه شما»

کامپیوترهنگ و انتخابات سرهنگ
ثبت نام انتخابات مجلس با همکاری کامپیوتر در مراکز مختلف گل بلستان انجام شد. گروهی از نامزدها اعلام کردند که موفق به ثبت نام نشده اند، چون وقتی می خواستند با کامپیوتر ثبت نام کنند، به محض اینکه اسم شان را می نوشتند، کامپیوتر اعلام می کرد: «برو، شما تو بازی نیستی.» در طول هفته گذشته گروهی از اصلاح طلبان، اصول گرایان، سوسول گرایان، کارگزاران و خفن گرایان در انتخابات ثبت نام کردند. نهضت آزادی در یک اطلاعیه ناناز مشتی خواستار نظارت بین المللی بر انتخابات شد، اما آیت الله نامبروان اعلام کرد: « هر کس نظارت بین المللی بخواهد خائن است.» در حال حاضر نیروهای جناح راست اپوزیسیون داخل کشور و نیروهای چپ اپوزیسیون خارج از کشور اعلام کردند که در انتخابات شرکت می کنیم.

کفاشیان، صاحابش اومد
در پی رفتن آقام علی آبادی به علی آباد، انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شد و از میان یک نفر از داوطلبان، پس از ساعتها بحث و بررسی و تلاش و کوشش، همان یک نفر یعنی آقا کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران شد.

و دیگر هیچ خبری نداریم، برین جلو بوق بزنین.

***

گزارش ویژه: قلب عاشقان سینما شکست
در حالی که قلب میلیونها عاشقان سینمای هالیوود برای برگزاری مراسم جادویی و دلهره آور گلدن گلوب یا کره طلایی می تپید، مراسم امسال این کره به دلیل اعتصاب فیلمنامه نویسان و نویسندگان هالیوود لغو شد.

مراسم گلدن گلوب که هرساله ماهنامه سینمایی فیلم، به مدیریت آقایان مسعود مهرابی و هوشنگ گلمکانی گزارش کامل و زیبایی از آن را در چند صفحه کامل و با عکس درج می نمایند، برگزار نشد و چشمان اشکبار عاشقان و دلباختگان هالیوود پشت درهای بسته ماند.

یورگ کامرا، رئیس انجمن رسانه های خبری خارجی هالیوود در بیانیه ای از لغو این برنامه پرشکوه ابراز تاسف نمود. یورگ گفت: « این مراسم برگزار نمی شود، اما اسامی برندگان گلدن گلوب اعلام می شود.»


تصویر مراسم باشکوه گره طلایی که برگزار نشد

این کره طلایی که به تنهایی سالهاست نفس سینما دوستان جهان را در سینه حبس می نماید، در سال گذشته به تنهایی بیست ها میلیون نفر بیننده تلویزیونی از سراسر جهان و بخصوص در شهر کرمان داشته است.

امسال در میان نامزدهای گلدن گلوب کسانی مانند کیت بلانشیت، آنجلینا جولی، جورج کلونی، دنزل واشنگتن، تیم برتون، برادران کوئن و ریدلی اسکات حضور داشته و فیلمهای عظیمی چون گانگستر آمریکایی که بسیار فیلم هیجان انگیزی می باشد، نامزد دریافت گلدن گلوب شد. مهمانی اختتامیه این مراسم که خودش به تنهایی بالغ بر 150 هزار دلار خرج برمی دارد نیز لغو شد.

این ضربه سهمگین، شاید بزرگترین ضربه به هالیوود عزیز پس از جنگ دوم جهانی بود. ضربه ای که نه تنها به صنعت سینمای هالیوود، بلکه به قلب میلیونها سینما دوست خورد.

و اکنون سووال بزرگ این است، با توجه به لغو مراسم مهم کره طلایی یا گلدن گلوب، آیا امسال مراسم جایزه اسکار برگزار خواهد شد؟ یا مراسم جایزه اسکار برگزار نخواهد شد؟

علی اکبر خوشحال، دگولس پرس، لس آنجلس، هالیوود

***

گزارش وضع هوا
با سلام، اینجانب جناب سرهنگ کیومرث مستشار، گزارش وضع هوای 24 ساعت گذشته و وضع هوای هفته آینده را به عرض و نظر بینندگان و شنوندگان صدا و سیمای زمانه می‌رساند:

در مناطق مرکزی هوا بس ناجوانمردانه سرد است و بارش شدید برف به همراه سوز و سرما و باد و بوران از صبح تا شب مشاهده می شود. به گزارش هواشناسی در چنین ساعاتی که سگ از خونه اش بیرون نمی‌آد، شما چی کار داری می آی خیابون؟ مدارس به حالت تعطیل درآمده و ادارات که در آن قبلا کسی کار نمی کرد، در حال حاضر هیچ کسی در آن نیست که کار نکند. کارشناسان پیش بینی کردند که اگر یک جبهه تنور انتخابات با هیزم شورای نگهبان داغ نشود از سردی هوا حالا حالا ها کاسته نمی‌شود.


هوای مناطق مرکزی کمی تا قسمت زیادی برفی است

در منطقه شمالی، هوای منطقه ترکیه، جمهوری آذربایجان و روسیه کمی تا قسمتی یخ زده و منجمد می باشد و با توجه به اینکه به قول شاعر «بنی آدم اعضای یکدیگرند» برای کمک به ملت های یخ زده همسایه، دولت ترکمنستان گاز ایران را قطع و ایران نیز پس از یک هفته گاز ترکیه را قطع نمود. فعلا ملل مجاور به علل مجاور در حال یخبندان بسر می‌برند.

در منطقه جنوبی، در تنگه هرمز، یک جبهه هوای جوش که از طرف آمریکا صادر و همراه با ناوگان آمریکا به این تنگه آمده است، باعث یک درگیری در تنگه هرمز شد و نزدیک بود هوا داغ کند. به نظر می رسد با توجه به انتخابات آمریکا و رقابت حسین اوباما و زنیکه هیلاری احتمال حمله مجدد هوای گرم وجود دارد. کارشناسان پیش بینی کردند که هر دفعه بخواهد رای گیری بشود، آمریکایی ها دو تا تیر در تنگه هرمز در می‌کنند. در اینجا می‌خواستم به هیلاری بگم، اوی هیلاری! تا از سر و ریخت نیفتادی از اون مرتیکه خائن خانم باز طلاق بگیر، نمی میری بدبخت! دختر من طلاق گرفت، حالا دیگه حرص نمی خوره.

در ناحیه غربی، بارش مداوم رگبار در عراق بکلی متوقف شده هیچ خبری نیست. نه توپ، نه تانک نه مسلسل، در منطقه شمال عراق یک جبهه پ ک ک مشغول جنگ با کلیه دولت های اطراف بوده که گاهی بارش رگبار و تک تیر مشاهده شده است.

در ناحیه شرقی، آب و هوای منطقه صاف و بی سروصدا گزارش شده است. در منطقه پاکستان هوا دارای آرامش قبل و بعد از طوفان بوده، اما فعلا خبری نیست. آگاهان پیش‌بینی می کنند یک جبهه هوای داغ از پایان هفته آینده باعث بارش شدید رگبار و احتمال انفجار انتخاباتی در این منطقه شود.

در سایر نقاط هیچ خبری نیست. برای شما روزهای آفتابی و شب‌های مهتابی آرزو می کنیم.

***

گلواژه های سی و نهم
هاشمی رفسنجانی گفت: «با خامنه ای اصلا بحث نکنید، هر چه ایشان فرمودند بگوئید چشم، اما بروید کاری که خودتان صلاح می دانید انجام دهید.»

احمدی نژاد به خبرنگارانی که به مجلس آمده بودند گفت: « ما امروز تعطیل اعلام کردیم. شما اینجا چه می کنید؟ مگر شما خانه و زندگی ندارید؟»

صفار هرندی گفت: «مردم هنوز برای احمدی نژاد سر و دست می شکنند.»

آیت الله جنتی گفت: «در آمریکا هر رایی که می خواهند از صندوق بیرون آورند... اما در ایران هیچ زور و قدرتی بر شرکت یا عدم شرکت مردم تاثیر ندارد.»


در همین پائین، در ایران هیچ قدرتی بر شرکت مردم در انتخابات تاثیر ندارد.

حداد عادل در مجلس گفت: «یک نفر به جای بقیه رئیس جمهور را ببوسد.»

آیت الله خزعلی گفت: «در هنگام نوشتن قانون اساسی امام خمینی من و آیت الله مشکینی را خواست و گفت کاری کنید که زنان رئیس جمهور نشوند.»

آیت الله حسنی گفت: «در وضعیت فعلی که با کمبود گاز در کشور روبرو هستیم، مومنین بایستی مصرف برق را افزایش داده و در صرفه جویی که یک امر دینی است اهتمام ورزند و مومنین اگر غسل جمعه را انجام ندهند، مشکلات کمبود گاز مرتفع می شود و خاموشی شکل نمی گیرد.»

سردار احمدی مقدم گفت: « در جامعه ما حفظ ناموس از حفظ جان مقدم تر است.»

***

برف و حرف

برف و برف و برف و برف
حرف و حرف و حرف و حرف

حرف های شان چو برف

آب می شود سریع

بر زمین گرم شهر

محو می شود چه زود

حرف و حرف و حرف و حرف
حرف «گاف» مثل گاز

گاز نیست، برف هست

«ب» مثل برف بود

مثل «سین» سرد شد

پشت «قاف» قطع گشت

مثل «گاف»، گاز شهر

مثل «ی» یخ زدیم

لرز و لرز، سرد و سرد

«میم» مثل مردن است

مرده های یخ زده

دست های توی جیب

یک دهان بخار سرد

سوز اشک، چین چشم

وعده های کشک و پشم


ما همه میان برف، ما همه میان حرف

برف و برف و برف و برف
حرف و حرف و حرف و حرف

حرف های مفت خوب

گوش های خوب کر

گوش می کند به حرف

قله های هسته ای

مانده زیر پای برف

زیر برف و زیر حرف

سفره های نان و نفت

نفت حرف مفت و گفت

گفت و گفت و گفت و گفت

گفته هاش زیر برف

وعده هاش حرف و حرف

ظرف و ظرف و ظرف و ظرف
خالی است ظرف او

ظرف های آرزو

خالی است مثل حرف

خالی است ظرف او، کاسه اش

خالی است سفره اش

حرف نفت و حرف نفت

برف و برف و برف و برف
حرف و حرف و حرف و حرف

ظرف و ظرف و ظرف و ظرف

نازلی احساس( معصومه مستشار)


نظرهای خوانندگان

سيد جان
علاوه بر گاز، برق هم دايم بازي در مي‌آورد.به‌خصوص كه آب هم توي‌لوله‌هاي ما يخ زده... حالا كاري هم به تعداد تلفات جاني اين‌روزها بر اثر خفگي،كاري نداريم.

-- ح.ش ، Jan 16, 2008 در ساعت 02:00 PM

به این سردار احمدی باید صداش کنیم : قیصر ! بدو بیا داداشت رو کشتن. سردار احمدی قیصر زمان

-- مهتاب ز ، Jan 17, 2008 در ساعت 02:00 PM

مثل همیشه جالب بود...

-- مهدی ، Jan 18, 2008 در ساعت 02:00 PM

می دونم که نظرم مربوط به یه برنامه دیگه است اما دلم نیومد صبر کنم و سر جاش بگم که این اقای ابادانی بسیار بسیار زیبا بود . اگه می شه وقتشو بیشتر کنید :D: و البته خواستم عشق و علاقه و احساس ِ خالصانه خود را به اقا علی اکبر خوشحال برسونم و منتظرم که به زودی اسمشون رو نه تنها در اینترنت که در تمام مجلات معتبر دنیا مانند مجله فیلم به مدیریت مسعود محرابی و هوشنگ گلمکانی ببینیم.

-- مژده ، Jan 19, 2008 در ساعت 02:00 PM

سلام .من هم برای شما شبهای افتابی و روزهای مهتابی از حضرت مستشار عجل خواهانم .
ما که برامون هر دو رو قیر کاری کردن .
موفق باشید .

-- بانو ، Jan 20, 2008 در ساعت 02:00 PM

خداییش من عاشق برنامه هاتم مخصوصا شعرهای نازلی خانم.

-- حالا هرچی ، Jan 21, 2008 در ساعت 02:00 PM

آقای نبوی با کمال تعجب میان برنامتون آهنگی از فرهاد شنیدم ، خواستم بپرسم این هم جزوی از طنزتون بود ؟ مثل قبلا که بنیامین می ذاشتید توی برنامتون ، خب شاید این سری خواستید تنوع بشه و فکر کردید آهنگ فرهاد هم مناسب برنامه طنزتونه ، نمی دونم شاید بازهم شاهد این تنوع ها در برنامتون باشیم ، احتمالا کسی که کار طنز می کنه بعد از مدتی توانایی تشخیص طنز را با غیر طنز از دست میده . موفق باشید و به انتخاباتون بیشتر فکر کنید

-- sina ، Jan 23, 2008 در ساعت 02:00 PM

آقا این لینک دانلود تصویری برنامه 39 رو حتما بزارید رو سایت
با سپاس

-- بدون نام ، Jan 28, 2008 در ساعت 02:00 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)