تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

سومین ستاره افغان انتخاب شد

علیرغم مخالفت روحانیون تندورو افغانستان، تلویزیون خصوصی طلوع، برای سومین سال پیاپی، مسابقه سراسری کشف استعدادهای آوازخوانی را به انجام رساند و یک جوان نوزده ساله، در این دوره به عنوان "ستاره افغان" انتخاب شد.


شرکت کنندگان دور نهایی مسابقه از چپ به راست: رفیع ناب‌زاده و حمید سخی‌زاده

رفیع ناب‌زاده، جوان تاجیک از استان بلخ در شمال افغانستان، برنده این دوره مسابقه پرطرفدار ستاره افغان، در دور نهایی، رقابت را از حمید سخی‌زاده، جوان هزاره‌تبار برد. در این دوره، برای اولین بار، یک دختر پشتون از مناطق جنوبی افغانستان نیز در برنامه ستاره افغان شرکت کرد و خود را به مرحله نیمه نهایی این مسابقه رساند.

ستاره افغان که امسال سومین دور آن برگزار شد، یک رقابت تلویزیونی است که در آن، جوانان دختر و پسر، با جرای آهنگ در تلویزیون غیردولتی طلوع، شانس خود را برای به دست آوردن عنوان ستاره افغان، به رای مردم (از طریق ارسال پیام کوتاه تلفن همراه یا اس ام اس) می‌گذارند. تلویزیون طلوع می‌گوید امسال در دور نهایی مسابقه ستاره افغان، که به طورمستقیم از این تلویزیون و رادیوی تفریحی آرمان اف ام پخش می شد، حدود سیصد‌هزار تن از طریق ارسال اس‌ام‌اس، رای‌داده اند.

رفیع ناب‌زاده، ستاره امسال، از میان بیش از دو هزار شرکت کننده و دوازده تن از راه یافتگان به دور اصلی نتخاب شده است. او به تازگی کلاس دوازدهم را به پایان رسانده و قصد دارد با شرکت درکنکور، وارد دانشگاه شود. ناب زاده، دو سال پیش در دور اول برنامه ستاره افغان نیز شرکت‌کرد، اما موفق نشد به دوره اصلی راه یابد. او می گوید امسال، با استفاده از تجربه قبلی، با آمادگی بیشتری به عرصه رقابت بازگشت.


برنده مسابقه ستاره افغان: رفیع ناب‌‌زاده

برنده دور سوم مسابقه ستاره افغان، دویست و پنجاه هزارافغانی (پنج هزاردلار) جایزه نقدی گرفته، اما مهمتر از آن، عنوان "ستاره افغان" است که برای او، نویدبخش معروفیت و منفعت‌های بیشتر است. یک شرکت تولید و پخش موسیقی به نام "باربد"، با ضبط و عرضه آهنگ‌های ناب‌زده، به او کمک خواهد کرد تا جایگاه مناسبی در بازار موسیقی افغانستان بدست‌آورد. این قرارداد هم، بخشی از جایزه برنده مسابقه ستاره افغان است.

دو چهره متفاوت از افغانستان
مرحله نهایی مسابقه امسال، در تالار "بالروم" هتل اینترکانتیننتال کابل برگزار شد. خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده که ریچارد هالبروک، سفیر سابق آمریکا درسازمان ملل متحد نیز، در میان مهمانان ویژه مراسم بود.

این مسابقه پرزرق و برق که چهره متفاوتی از افغانستان به نمایش می گذارد، درحالی در هتل به شدت محافظت شده اینترکانتیننتال برگزار می شد که چند خیابان آنطرفتر، مردم خشمگین، علیه تولید یک فیلم ضداسلامی در هلند تظاهرات می‌کردند و شعارهایی علیه کشورهای غربی، از جمله هلند سرمی‌دادند.

آقای هالبروک با اشاره به برگزاری مسابقه ستاره افغان، به خبرنگارآسوشیتد پرس گفته است:"من این برنامه را دوست دارم، این برنامه شگفت آوراست، حتی بهتر از برنامه امریکن آیدل. این، دو چهره متفاوت از افغانستان را نشان می‌دهد، تظاهرات در بیرون و نمایش در اینجا".

تلویزیون طلوع، برای نخستین بار، در سال 1384 شمسی، مسابقه آوازخوانی ستاره افغان را به تقلید از برنامه های مشابه تلویزیون های غربی، از جمله اکس فکتور انگلستان و امریکن آیدل در آمریکا، آغاز کرد و ستاره افغان، اکنون به یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی در افغانستان تبدیل شده است.

روحانیون محافظه‌کار افغانستان، با این برنامه مخالفت کرده و آن را وسیله‌ای برای گسترش فساد در جامعه خوانده اند. این افراد، به یژه به شرکت دختران جوان در مسابقه آوازخوانی ستاره افغان انتقاد دارند. امسال، دو دختر نیز در میان دوازده شرکت کننده دور اصلی برنامه ستاره افغان حضور داشتند: ستاره حسین زاده از شهر هرات و لیمه سحر از شهرقندهار. حضور لیمه سحر، یک دختر پشتون در برنامه ستاره افغان، توجه زیادی را به خود جلب کرد. این دختر جوان که از قندهار، پایگاه سنتی قدرت طالبان، پا به برنامه ستاره افغان گذاشته بود، تا مرحله نیمه‌نهایی پیش رفت.

سایت ستاره افغان

در همین زمینه:

ستاره افغان: مسابقه استعداد یا نژاد؟
طوفان مسابقه ستاره افغان

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

salam ba tashakkor az masulin mohtarame sait , be nazare man in barname digar az riwale aadi khod kharij shode wa janbe ghoumi wa nejadi ba khod girefte dar hali ki Hameed sakhizade shayaste awal shodan bud wale mottasefana ki be khatere bazi tassobat nashod ...

-- aa ، Mar 24, 2008

برنامه شما سال به سال جالب می شود اما حق به حقدار نمی رسد همان طور که طاهر پنجم شد

-- عیسی ، Mar 29, 2008

چرا همش پشت پرده آراء شمرده میشود و هیچ کس از آن خبری ندارند حتی داوود صدیقی.با تشکر از همگی.

-- بدون نام ، Apr 6, 2008

تشکر از گزارش جالبتان

-- Reza saber ، Jul 3, 2008

ستاره افغان برنامه جالب و دیدنی است اما به شرط اینکه داوران محترم مسئله ملیت پرستی را در نظر نگیرند.و تقلید از اواز خوانان گذشته را منع کنند مانند تقلید از اواز احمد ظاهر

-- نوریه ، Aug 14, 2008

این برنامه خوب و دلچسپ است در این برنامه ملیت پرستی نباید در نظر گرفته شود
چرا ستاره های که مقام دوم را کسب میکند دیگر اهنگ نمیسازند و حتی در دیگر برنامه ها اشتراک هم نمکندو
طاهر جان شوقی باید بالا تر میرفت
از داود جان بسیار تشکری میکنم با ارایه چینن برنامه زیبا
تشکر

-- شبنم ، Sep 20, 2008

نخست از هم اولتر سلام هاي خود را براي شما اتقديم ميكم

-- فريدون روشن هستم ، Oct 21, 2008

ازتمامي دست اندركاران برنامه ستاره افغان
نهايت تشكر رادارم من انتظار مرحله چهارم
راميكشم نهايت سپاس ازهمه شما

-- فتحي محمد ، Oct 29, 2008

نباید ملیت پرستی صورت گرفت.

-- سید عماد حبیب ، Jan 9, 2009

سلام به تمام کارمندان ستاره افغان. ستاره افغان یک برنامه بسیار جالب و دیده نی است.

-- سید عماد حبیب ، Jan 10, 2009

سلام به همه دست اندکاران این برنامه وتشکرازراه اندازی چنین پروگرام من که علاقمند این برنامه بودم وتا مرحله سوم تماشا کردم بودم فعلآ که دورازوطن درکشورترکیه هستم چگونه میتوانم این برنامه را تماشا کنم بازهم موفقیت به همه اشتراک کننده گان خواهانم .

-- بدریه ، Jan 20, 2009

یک سلام پیوسته با حرمت خدمت تمام دوستان و دوستداران رسانه های افغانستان.
نظرمند در رابطه به ستاره افغان بر آن است که یک پروسه خوب است چون استعداد های جوانان هنری مایان را رشد میدهد امیدوارم که از چوکات خارج نشوند یعنی حد تعیین شده آن را داشته باشند در ضمن بر این امید که در پهلوی هنر شان عبادت و دروس خود را فراموش نکنند. تشکر

-- حارث خوشگام ، Jan 23, 2009

سلام خدمت تمامی دست اندرکاران برنامه پروسه ستاره افغان!
برنامه ستاره افغان بسیار یک برنامه جالب و رشد دهنده استعدادها میباشد ، ولی متاسفانه متاسفانه که در هیچ دور آن نشد که شاهد رسیدن حق به حقدار باشیم . که امیدوارم در این دوری که جریان دارد و در آینده چنین نباشد. تشکر

-- ترنم ، Feb 8, 2009

سلام بر تمامى دست اندركاران زحمت كش برنامه ستاره افغان با تمام وجودم دوستش دارم واقعا برنامه دوستداشتنى تمامى جوانان و كهن سالان افغان هست زنده باد ستاره افغان.

-- رامين مهرزاد ، Feb 10, 2009

سلام

-- احمدوليدالهام ، Mar 7, 2009

سلام ها خود را خدمت تمام كار كنان ستاره افغان تقديم مى دارم وبعد ازسلام از دوره جهارم ستاره خوشحال هستم احمدوليدالهام 1387/12/17

-- احمدوليدالهام ، Mar 7, 2009

تشکر می کنم از تلویزیون تلوع ، برای نخستین بار در کشور متوجه استعداد های نفته این مرزبوم می شود. در حقیقت این گام نهایت شایسته و مورد پسند همه است . چون استعداد های کشور در هر کنج و کنار پنهان است . لذا در حقیقت این یک گام ارزنده است.از یک طرف کشف استعداد ها باعث می شود تا افغانی های ما آواز های افغانی های خود را بشنوند و دیگر تابع فرهنگ بیگانه نشوند. تشکر از تلویزیون طلوع با ادامه این برنامه ما را مسرت سازند.

-- استاد حبیبی ، Jul 5, 2009

نظرم این است رفعه

-- [email protected] ، Jul 9, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)