تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

حمایت دوباره احمدی‌نژاد از رحیم مشائی

یک روز پس از انتقاد صریح آیت‌الله خامنه‌ای از اظهارات اسفندیار رحیم مشائی، رئیس جمهوری ایران باردیگر از عملکرد سازمان میراث فرهنگی حمایت کرد و اسرائیل را «مرده سیاسی» خواند.

رحیم مشائی رئیس سازمان میراث فرهنگی و یکی از نزدیکان فکری محمود احمدی‌نژاد، پیش از این در سخنانی مردم اسرائیل را دوست ملت ایران دانسته بود.

آقای خامنه‌ای روز گذشته و تنها یک روز پس از آن‌که احمدی‌نژاد در واکنش به انتقاد‌ها از سخنان مشائی، مواضع وی را دیدگاه دولت اعلام کرد، در سخنانی صریح، دوستی با مردم اسرائیل را سخنی اشتباه دانست، اما در عین حال خواهان پایان دادن به کشمکش بر سر این مسئله شد.
اسفندیار رحیم‌مشائی نیز در پاسخ به این اظهارات با صدور نامه‌ای تبعیت کامل خود از دستورات رهبر جمهوری اسلامی را اعلام کرد.

در پیوند با این مسئله، آقای احمدی‌نژاد امروز شنبه که در مراسم ثبت ملی آئین‌های رمضان سخن می‌گفت، افزود: «اندیشه اسرائیل کوچک هم مرده است، منتها آنها عقب افتاده سیاسی هستند و از زمان عقب مانده‌اند.»


رئیس جمهوری ایران همچنین از اقدام سازمان میراث فرهنگی در ثبت ملی «روز قدس» استقبال کرد و گفت: «من صمیمانه از ابتکار خوب سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص ثبت ملی روز قدس تشکر می‌کنم.»

حمایت احمدی‌نژاد از این اقدام سازمان میراث فرهنگی که ریاست آن برعهده رحیم مشائی است، در حالی صورت می‌گیرد که آقای خامنه‌ای انتقاد‌ات تندی متوجه اظهارات اخیر وی کرده و نمایندگان مجلس خواستار برکناری‌اش شده‌اند.

«روز قدس» که بنیانگذار آن آیت‌الله خمینی است و اکنون «ثبت ملی» آن از سوی سازمان میراث فرهنگی در دستور کار قرار گرفته، معمولا به عنوان روزی ایدئولوژیک در جهان اسلام یاد می‌شود.

در این روز که آخرین جمعه ماه رمضان در کشور‌های اسلامی است، مردم مسلمان با برپائی تظاهراتی حمایت خود از حقوق مردم فلسطین را اعلام می‌کنند.

آقای احمدی‌نژاد در سخنان خود اظهار امیدواری کرد که مردم ایران، جمعه هفته آینده با شرکت در راهپیمائی روز قدس باردیگر حمایت خود از مردم فلسطین را به نمایش بگذارند.


در همین رابطه:
انتقاد رهبر ایران از بحث دوستی با مردم اسرائیل و واکنش مشایی
شکایت رحیم مشایی از شایعه پردازان
واکنش تند مجلس ایران به اظهارات مشایی

نظرهای خوانندگان

احمدي نزاد و حامنه اي يك بار ديكر تاكيد كردند كه روحانيت برود ماست خودش را بخورد و در تصميمات دولت مداخله نكند خميني كه بارها كفته بود اسلام بدون روحانيت يعني اسلام بدون اسلام اما احمدي نزاد و خامنه اي به روحانيت دهن كجي ميكنند و با حمايت نظامي ها روحانيت را از صحنه ي تصميم كيري حذف كرده اند بس يكي از مهمترين ستونهاي حكومت كه روحانيت بود كنار كذاشته ميشود . يعني بس از سي سال اسلام هم ميتواند بدون اسلام باشد و سياست و دين هم ميتوانند از هم جدا باشند خامنه اي در دامي كه خودش بهن كرده كرفتار خواهد شد و اكر روحانيت بتواند روابطش را با نظامي ها تنظيم كنند قطعا خامنه اي را بركنار خواهند كرد و يا اينكه نظامي ها كاملا تئوريزه خواهند كرد كه ديكر نياز به مشروعيت سباه نخواهند داشت اختلاف روحانيت با خامنه اي به مرحله ي حساسي رسيده است زيرا روحانيون در مسائل سياسي و قدرت حاضرند با شيطان هم ائتلاف كنند بخصوص كه نظامي ها علاوه بر آنكه مشروعيت خودشان را از دست ميدهند مردم نيز در مدت كوتاهي حكومت نظامي ها را عقب خواهند زد .

-- فرهاد-فرياد ، Sep 20, 2008 در ساعت 11:17 AM

درود
وقتی رهبر ایران در چندی پیش خطاب به احمدی نژاد گفتند که بروید برای پنج سال آینده برنامه ریزی وکار کنید منتقدان براشفتند که پس جایگاه انتخابات مردمی در ایران کجاست؟ حال دیروز ایت الله خامنه ای در خطبه های نماز جمعه درباره سخنان مشایی فرمودند((موضع جمهوری اسلامی و موضع دولت جمهوری اسلامی این نیست)) این درحالی است که یک روز قبل از آن احمدی نژاد گفته بود:((حرف آقای مشایی حرف دولت است )) حال سوال من این است جایگاه رییس جمهور که گویا درایران از طریق اراء مردم به قدرت می رسد چیست؟

-- پیام بهبهان ، Sep 21, 2008 در ساعت 11:17 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)