تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

بی‌نتیجه‌ماندن دومین جلسه سازش بهنود شجاعی

دومین جلسه سازش بهنود شجاعی جوانی که به اتهام قتل در آستانه اعدام قرار دارد در حالی بدون نتیجه پایان یافت که اولیای دم مقتول خواستار اجرای سریع حکم قصاص هستند.

بهنود شجاعی که در سن 17 سالگی در یک نزاع دسته‌جمعی مرتکب قتل شده، سحرگاه 18 اردیبهشت قرار بود که در محوطه زندان اوین به دار آویخته شود، اما آیت‌الله محمود شاهرودی رییس قوه قضائیه دستور تعویق اجرای آن را داد.

براساس دستور آقای شاهرودی، بهنود شجاعی تنها یک ماه فرصت دارد تا رضایت اولیای دم را بدست آورد.

به‌گزارش خبرگزاری فارس، دومین جلسه سازش این پرونده صبح امروز (شنبه) در حالی بدون رضایت اولیای دم پایان یافت که در اولین جلسه این نیز خانواده مقتول خواستار اجرای حکم قصاص بودند.

خبرگزاری ایسنا به نقل از پدر مقتول نوشت: «موضوع این قتل و مجازات متهم پرونده فقط در قالب مسائل مربوط به حقوق بشر مطرح می‌شود، اما کسی به آن‌چه بر سر خانواده ما آمده توجه ندارد.»

خبرگزاری فارس این جلسه را آخرین جلسه سازش اعلام کرده است. در صورت برگزار نشدن جلسه‌ای دیگر، بهنود شجاعی باردیگر در آستانه اعدام قرار خواهد گرفت.

عفو بین‌الملل به اعدام افراد زیر ۱۸ سال در ایران به شدت اعتراض می‌کند.

‌این سازمان در آخرین گزارش خود اعلام کرد که از سال ۱۹۹۹، جمهوری اسلامی بیش از هر کشور دیگری حکم اعدام را در قبال مجرمان کودک اجرا کرده است.

دولت‌های اروپایی و گروه‌های حقوق بشر از ایران به دلیل افزایش اعدام‌ها در این کشور از زمان آغاز ‌طرح مبارزه با رفتارهای غیراخلاقی‌، انتقادهای فراونی داشته‌اند.

دو معاهده بین‌المللی میثاق حقوق کودک و میثاق حقوق مدنی و سیاسی، اجرای حکم اعدام برای افراد زیر ۱۸ سال را ممنوع کرده است. ایران به هر دوی این معاهدات پیوسته است.

در همین رابطه
اجرای حکم اعدام بهنود شجاعی متوقف شد

درخواست عفو بین‌الملل برای توقف اعدام بهنود شجاعی

اتحادیه اروپا: بهنود شجاعی را اعدام نکنید

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)