تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

رایس: آماده مذاکره با ایران هستیم

کاندولیزا رایس وزیرخارجه ایالات متحده از آمادگی آمریکا برای مذاکره با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور خبر داد.

خانم رایس در مصاحبه با بی‌بی‌سی نیوز گفت که ایالات متحده آماده است هر زمان که ایران غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند، مذاکرات را آغاز کند.

وی با این حال افزود که این مذاکرات نباید پوششی برای ادامه فعالیت بر روی سلاح هسته‌ای را، برای ایران ایجاد کند.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد که جامعه بین‌المللی نمی‌خواهد ایران، دارای سلاح هسته‌ای شود.

در حالی که غرب و ایالات متحده، ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم می‌کنند، تهران با رد این اتهامات، برنامه هسته‌ای خود را کاملا صلح‌آمیز می‌داند.

خانم رایس در بخش دیگری از این گفتگو، از سیاست‌های جورج بوش در قبال خاورمیانه تقدیر کرد و آن را موجب بهتر شدن اوضاع این منطقه دانست.

وی با اشاره به این که از وضعیت فعلی اراضی فلسطینی راضی است و «به خود می‌بالد» گفت که فکر نمی‌کند هیچ دولتی به اندازه دولت جورج بوش در اندیشه ایجاد یک کشور فلسطینی بوده باشد.

وزیرخارجه ایالات متحده ادامه داد که بوش، عراق را به «یک دوست خوب عرب» برای آمریکایی‌ها تبدیل کرد و در دوره وی بالاخره دموکراسی با شیوه‌ای کاملا متفاوت از گذشته وارد ادبیات سیاسی خاورمیانه شد.

رای دادن زنان در کویت و خروج سوریه از لبنان نیز به نظر رایس از دیگر دستاوردهای سیاست بوش در خاورمیانه هستند.

نظرهای خوانندگان

حکایت جدیدی نیست. قبلا هم شرط مذاکره با ایران توقف غنی کردن اعلام شده بود و حالا هم جز همان نیست. تمام این بازیها برای رای بیشتر اوردن مک کین در امریکا و ادامه نظامیت ولی فقیه در ایران است. با جریان گروگانگیری و جنگ ایران و عراق و امدن ریگان و بوش و تسلط بیشتر دیکتاتوری در ایرن داستان هزارو یک مکر فریبکاران ادامه دارد. پیدا کنید حاکم و شهرزاد قصه گو را!!

-- بدون نام ، Oct 21, 2008

man kamalan moafaghta mozakara ba iran hastam va doolat iran baud az in forsat astafada koona .

-- nabi ، Oct 21, 2008

بیخیال حاجی انگار دولت محترم ایران را نمیشناسی مرغ اینا یه پا داره میگن ما متوقف نمیکینم هدف ایران اینه که بمب بسازه بعد بگه حالا بیاین مذاکره. اینا فرصت نفت 150 دلاری رو ازدست دادن حالا شما میگی بیان مذاکره کنن اصولا تا زور بالا سر آقایون نباشه اینا کوتاه نمی آن به سر حضرت امام قسم که که اگه زور موشکهای شمیائی عراق و تهدیهای آخر جنگ نبود هنوز ما تو جنگ با عراق بودیم. اینا عاشق آشوب و شلوغ کاری هستن آخه تو آب گل آلود که کسی حواسش به حساب ذخیره ارزی نیست

-- الیاس ، Oct 22, 2008

این چه نوع آمادگی است که بجای دادن امتیاز و حذف تحریمها و آزاد کردن پولهای بلوکه شده ایران ،برای آغاز مذاکرات پیش شرط میگذارند

-- بدون نام ، Oct 22, 2008

دوست عزیز بی نام
شما انگار حواستون نیست کسی که باید برای برقراری رابطه با آمریکا امتیاز بده ایران هست اما امر به آقایان مشتبه شده که فکر میکنن قدرت اول دنیا هستن. با کارهای که ایران نسبت به آمریکا انجام داده و سابقه اونها به تمامی هست دولت ایران باید در ابتدا به خاطر حمله به سفارت امریکا از ملت ان کشور عذر خواهی کنه. میدونی سفارت یعنی چی یعنی خاک اون کشور . سر جریان مزار شریف که اومیدوارم از خاطر مبارک نرفته باشه اگه تهدید اتمی پاکستان نبود الان افغانستان یه قسمت از خاک ایران بود. آمریکائی ها خیلی مرد هستن که با این همه سربازی که با بمبهای جاده ای در عراق کشته شدن هنوز میبگن بیاین مذاکره کنیم. تا اداب رفتار دیپلماتیک رو یاد نگرفتیم بهتره همینجوری تو انزوا زندگی کینم شاید به این درک برسیم ما کی هستیم و دنیا کجاست. ما که با یه برف مملکت یه هفته تعطیل میشه باید یاد بگیریم اندازه هیکلمون ادعا کنیم. میخواهیم همه رو تهدید به نابودی کنیم بعدش دنیا بیاد التماس کنه که با ما رابطه داشته باشین. یک مقدار اندکی منصف باشیم در قضاوتهامون. فراموش نکنیم که ما تا نظر آمریکا را نداشته باشیم نمیتونیم بریم تو سازمان تجارت جهانی حالا هی شاخه و شونه بکشیم ما شهاب سه داریم الان دنیا رو مدار اقتصاد میچرخه وگرنه الان روسیه با این همه موشک باید قدرت اقتصادی اول دنیا باشه.

-- الیاس ، Oct 22, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)