تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تأیید دیدار نمایندگان مجلس با یک عضو کنگره آمریکا

نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی، گزارش‌ها درباره دیدار برخی نمایندگان مجلس ایران با یک عضو کنگره آمریکا را تأیید کرد.

محمدرضا تابش که یکی از سه نمایند‌ه‌ای است که اعلام شده در این دیدار حضور داشته، امروز یکشنبه به خبرگزاری ایسنا گفت که این دیدار «اتفاقی» بوده است.


محمدرضا تابش، نماینده اردکان و عضو فراکسیون اقلیت مجلس

آن گونه که این عضو فراکسیون اقلیت مجلس هشتم گفته، در اجلاس پاییزه بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن، نماینده کنگره‌ای که تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران و آمریکا را پیگیری می‌کند، در «مواجهه‌ای اتفاقی» با آن‌ها از سکوت مجلس ایران در قبال این پیشنهاد، انتقاد کرده است.

تابش که از نزدیکان محمد خاتمی، رییس‌جمهور پیشین ایران است، افزود که نمایندگان مجلس ایران به وی توضیح داده‌اند که «اصولاً با ارتباطات و تعاملات پارلمانی بین ایران و آمریکا موافق هستند؛ اما این امر باید فرایند خاص خود را طی کند.»

این سه نماینده گفته‌اند که برای بررسی بیشتر این موضوع، باید کنگره آمریکا درخواست رسمی ارائه کند.

نام این سه نماینده مجلس ایران محمدرضا تابش، محمدکاظم دلخوش و غلامرضا مصباحی مقدم اعلام شده است.

آقای دلخوش که نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس است، در گفت و گو با خبرگزاری ایلنا گفته که نماینده کنگره آمریکا در حاشیه این اجلاس با آن‌ها «نشست دوستانه‌ای» داشته است.


محمدکاظم دلخوش، نماینده صومعه‌سرا

به گفته این نماینده مجلس در این نشست اعلام شده که «جمهوری اسلامی ایران با تمامی کشورها به جز اسراییل آماده گفت و گو و مذاکره است.»

محسن کوهکن سخنگوی هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی هم در واکنش به این دیدار در گفت و گو با خبرگزاری دولتی ایرنا اعلام کرد: «هر گونه درخواست نمایندگان مجلس آمریکا باید به صورت مکتوب به رییس مجلس، نمایندگان یا رؤسای کمیسیون‌ها ارائه شود.»

بر اساس گزارش‌ها، گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا که گفته شده ۶۰ نفر هستند، از زمان مجلس هفتم، درخواستی مبنی بر دیدار با نمایندگان مجلس ایران مطرح کرده‌اند که به نظر می‌رسد تا کنون پاسخ مشخصی به آن‌ها داده نشده است.

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی هم هفته گذشته از چنین درخواست‌هایی خبر داده بود که به گفته وی باید به صورت کتبی مطرح شود.

موضوع مذاکره بین نمایندگان مجلس ایران و آمریکا و حتی سفر نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا به ایران اوایل امسال مطرح شده بود.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)