تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«ایران دموکرات‌ترین کشور جهان است»

یحیی رحیم صفوی مشاور نظامی آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، با معرفی ایران به عنوان «دموکرات‌ترین کشور جهان» اعلام کرد که در این کشور حقوق بشر «به بهترین نحو» رعایت می‌شود.

آقای صفوی این اظهارات را در واکنش به انتقاد‌ سازمان‌های بین‌المللی فعال در امور حقوق بشر از وضعیت حقوق بشر در ایران، بیان کرده است.

خبرگزاری دولتی ایرنا امروز دوشنبه به نقل از آقای صفوی گزارش داد: «آمریکا که این همه از دموکراسی و حقوق بشر حرف می‌زند، خشن‌ترین، دیکتاتورترین و ظالم‌ترین کشور دنیاست.»

وزارت‌خارجه آمریکا جمعه گذشته در گزارش سالیانه خود که مربوط به آزادی‌های مذهبی در جهان است، از فشار مقامات ایران بر اقلیت‌های مذهبی به شدت انتقاد کرده است.

این در حالی است که آقای صفوی معتقد است: «ایران دموکراتیک‌ترین کشور جهان است، چراکه دارای انتخاباتی آزاد است و حقوق بشر به بهترین نحو در کشور ما اجرا می‌شود.»
به گفته این مقام نزدیک به آقای خامنه‌ای، آمریکا در تلاش است با قدرت نرم و رسانه‌ای، با انقلاب اسلامی در ایران برخورد کند.

وی که در دومین روز از هفته موسوم به «دفاع مقدس» با خبرنگار خبرگزاری ایرنا گفتگو می‌کرد، همچنین از این‌که جوانان ایران از حقایق جنگ هشت ساله اطلاع کمی دارند، انتقاد کرد.

آقای صفوی گفت «احساسم این است که در مجموع دستگاه‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی و حتی خود سپاه و بسیج، آن‌چنان که شایسته این حماسه بزرگ بود، عمل نکرده است.»

این نخستین انتقاد صریح و عمومی فرمانده سابق سپاه پاسداران از عملکرد این نیرو در این زمینه، پس از برکناری وی از این مقام است.

رحیم صفوی سال گذشته در اقدامی غیرمنتظره از سوی آقای خامنه‌ای از سمت خود برکنار و به جای وی محمدعلی جعفری به فرماندهی سپاه پاسداران منصوب شد.

آقای صفوی طی چند روز گذشته در مورد برخی توانمندی‌های سپاه در خلیج فارس در صورت آغاز جنگ علیه ایران نیز اظهاراتی بیان کرده است.

نظرهای خوانندگان

lol khandam va koli khandidam jok haye khobi goft safavi

-- ezatolla ، Sep 22, 2008

اين هم از اولين نظر

- در پاسخ آره جون خودت

-- عطا ، Sep 22, 2008

رحيم صفوي نمي داند اصلا حقوق بشر يعني جه فكر مي كند حقوق ماهيانه ي سباهيان است
دروغ يك سيستم فكري در مسئولين جمهوري اسلامي مي باشد است
رحيم صفوي كه از حقوق بشر دفاع مي كند احمدي نزاد هم با امام زمان در ارتباط است هم هاله ي نور مي بيند و وضعيت اقتصادي را خوب مي داند مقامات جمهوري اسلامي راست مي كويند اما 70 مليون ايراني دروغ كويند

-- فرهاد-فرياد ، Sep 22, 2008

adam nemidone be in harfa bekhande ya gerye kone. manzore ishan kodom irane. lotfan age keshvare digee ba name iran hast begin ta ma ham bedonim. Irani ke ma mishnasim sanbole ye keshvare dictator zade ast. Be omide Irani azad va democratic

-- hamed ، Sep 22, 2008

اره راست میگه این رحیم صفوی حقوق بشر رعایت میشه شکنجه وجود نداره زندانی سیاسی وجود نداره عدالت در مورد همه آدمها رعایت میشه همه آدما ایرانیها از حقوق اجتماعی یکسان برخوردارند و و و ایران کشور گل و بلبله کی میگه نیست

-- ناشناس ، Sep 22, 2008

خود گوئی و خود خندی بابا تو عجب هنرمندی

-- mohammad ، Sep 22, 2008

hahahahahahahahahahahaha

-- hichi ، Sep 22, 2008

Aghalithaye Dini va ghomi ham hatman dar Iran sakhte va pardakhte ishan va hazarat azadand!
Aghaliathaye dini va ghomi dar Iran ejazeh hich kari dar sazmanhaye dolati modafe hoghoghe bashari Ishan va hamdastan be kar gomarde nemishavand...
mardom ejaze nadarand yek jashne kochek ra ham door ham bashand, hatman bayad name jashn name Arabi bashe ta hazarat keif konand mesle...

-- بدون نام ، Sep 23, 2008

Payetakhte madagaskar ham tokyo mibashad

-- Nam ، Sep 23, 2008

ایران دمکرات ترین کشور جهان...؟اگر میگفت ازاد ترین کشور جهان قابل توجیه بود البته ما یک پرانتز باز میکردیم برای خودشان.. چون واقعا مسئولین نظام از نظر داخلی و احتمالا خارجی اختیار تام داشته وهر کاری بخواهند میکنند.. من قادر بتفسیر واژه دمکرات ترین نیستم فقط میدانم که دروغ خناق نیست که گلویشان بگیرد و خفه شان کند امیدوارم در اینده نزدیک توسط ملت ایران این اتفاق بیافتد

-- حسن ، Sep 23, 2008

وقتی از نظر برخی بزرگان مملکت زنان بدحجاب و غیرشیعیان و غیره انسان نیستند، بشری نمی ماند که حقوقش پایمال شود!

-- شعله ، Sep 23, 2008

برای سپاهیان وبسیجیان دموکراتترین کشور جهان است.اگر جرات داری مقابل مجلس به وضع اقتصادی کشور اعتراض کن.انوقت می فهمی دموکراسی کجاست.

-- بدون نام ، Oct 10, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)