تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تازه‌های نشر: «گربه»

«گربه» کتاب مصوری نوشته فیلیپ گلوک است که با ترجمه تینوش نظم‌جو در ۳۳۰۰ نسخه از سوی نشر نی منتشر شده است.

شخصیت طنز این کتاب که به «گربه گلوگ» معروف است، یکی از شخصیت‌های محبوب طنز در فرانسه و بلژیک است که به خاطر بیان عبارات طنازانه درباره موضوعات مختلف، شهره شده است.

آقای گلوک، طنزپرداز و نویسنده بلژیکی، پس از بازیگری تئاتر به گویندگی روی آورد. وی همچنین، مجری بیش از ۵۰۰ برنامه طنز تلویزیونی پربیننده در بلژیک نیز بوده است.

گلوک همزمان، نقاشی‌هایش را در بسیاری از شهرهای اروپا مثل لندن، پاریس و میلان به نمایش گذاشته است.

شخصیت گربه که برای نخستین بار در روزنامه لوسوار(( LeSoir معرفی شد، تا کنون به این روزنامه بلژیکی وفادار مانده است. نخستین جلد ماجراهای گربه در سال ۱۹۸۶ در بلژیک و سپس در فرانسه و تمام اروپا منتشر شد.


گربه به زودی به جرگه محبوب‌ترین شخصیت‌های داستان مصور جهان درآمد. آقای گلوک تا کنون بیش از ۲۰ جلد کتاب از ماجراهای گربه را منتشر کرده است.

در بخشی از کتاب، از زبان گربه می‌خوانیم: «گاهی اوقات برای این که بهترین باشی، فقط کافیه دیگران یه کم ضعیف‌تر باشن.» یا «می‌گن قو پرنده‌ایه که قبل از مردن آواز می‌خونه. من آدم‌هایی رو می‌شناسم که بهتره قبل از آواز خوندن بمیرن!»

این کتاب که پس از چاپ سال‌های دور داستان‌های مصور «تن تن» و نیز «لوک خوش‌شانس»، آغاز دوباره معرفی سبک ادبی کمیک استریپ در ایران است، برای مطالعه همه گروه‌های سنی مناسب است.

گربه درباره روزنامه‌ها هم می‌گوید: «حیف که آدم‌های باهوش توی روزنامه می‌نویسن، چون ابله‌ها نمی‌فهمن اونا چی نوشتن. در صورتی که اگه ابله‌ها می‌نوشتن، همه می‌فهمیدن چی نوشتن، حتی آدم‌های باهوش.»

این شخصیت کمیک استریپ در جای دیگری، خطاب به خواننده می‌گوید: «اگر گاهی وقتا می‌بینین حالت احمقانه‌ای دارم، به خاطر اینه که می‌دونم دوست دارین با من همزادپنداری کنین.»

«گربه» در ۶۱ صفحه، به صورت رنگی و با قیمت ۳۶۰۰ تومان ارائه شده است.


در همین رابطه:
تازه‌های نشر: «پاریس – تهران»
تازه‌های نشر: «سرزمین‌های شبح‌زده»
تازه‌های نشر: «بودریار و هزاره»
تازه‌های نشر: «قیام پرشور: انقلاب جنسی در ایران»
«تازه‌های نشر: «دیوانه‌ای در شهر
تازه‌های نشر: «پیکاسو»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)